Is de versnellingsbak van een BX Sport anders dan andere v-bakken?
Of is die enigzins “gelijk”?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90









Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Ja, je kan namelijk niet al te lang doorhalen. De Sport loopt ook wat hoger in de toeren. Ik heb er ooit eens een andere bak onder moeten laten zetten…is alweer een paar jaar geleden.
Als ik het mis heb hoor ik het graag….maar dit is m’n ervaring
Er is mij ooit verteld dat er een bak van een diesel onder zit, vanwege de korte aangrijping.
See, buy, fly C5 V6














Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Volgens mij maakt het niet veel uit.
Van een diesel zoiezo niet want die draaien veel minder toeren.
Het is zoiezo een BE1 bak net als de gt, alles met een xu of xud, enkel veranderen ze wel de verhoudingen en de eindoverbrenging.
Volgens mij zijn de verhoudingen van een gt en een sport vrijwel hetzelfde.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
GT en sport zijn hetzelfde, maar het is een be1 bak zoals al genoemd. (dus met de achteruit naast de 1)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Hmmm,
Als de GT en Sport bak hetzelfde zijn, dan is het voor mij niet interessant.
Als die Sport bak nou een stuk korter zou zijn, dan had ik wel meegenomen.
http://link.marktplaats.nl/255659702
Hard rijden krijg je alleen maar boetes van, snel weg bij het stoplicht is leuker.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
GT en SPORT zijn idd gelijk en korter als de rest, 16v was nog korter dachtik?
break dieselbak zal nog wel een stukkie korter zijn…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.














Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Ik heb nog wel een goede gti bak, ook BE1.
De verhoudingen liggen volgens mij iets anders maar komt bij 100 ook op 3000 toeren (98 dacht ik).
Mijn sport draait net iets minder. bij 100 precies 2900 dacht ik.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
GTi is toch juist vrij lang? Ik weet alleen dat ik bij 140 rond de 4000 toeren zit. 100 was dacht ik toch wel onder de 3000 toeren.
Vind het zelf wel prettige verhoudingen, een en twee blaas ik zo doorheen en pas in de derde versnelling begint ze echt kracht te tonen.
Wil je echt een korte bak neem er dan een van een 1.6 tri, 4000 toeren bij 120
Diesel en benzine schelen niet zoveel; mijn 19TGD break draaide bij 140 km/u in z’n 5 ook 4000 toeren.
Misschien is de 16TGI break bak nóg ietsje suffer; die autoos komen echt amper vooruit ook al draait de motor hoog in toeren (maar zijn daarentegen wel érg zuinig).
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Diesel en benzine schelen niet zoveel; mijn 19TGD break draaide bij 140 km/u in z’n 5 ook 4000 toeren.
Was dat met een break-bak of een berline-bak ?
Schijt aan originaliteit.
Dat was met een break-bak. Berline-bak liep ook maar net een fractie trager, desondanks trok de motor dat toch niet zo goed meer.
Ich bin ein Breaker





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Vind de GT/Sport/Digit bak eigenlijk geweldig! In z’n twee tik je net de 100 aan bij de 6000 rpm. Vijftig cruisen in z’n 5 gaat ook prima!
Des te korter, des te meer toeren je motor draait bij dezelfde snelheid: hoger verbruik. Maar als je toch de hele tijd stoplichtsprintjes wil trekken maakt dat ook niet uit.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Die GT is toch al niet zuinig.
Of die dan 1:8 loopt of 1:10 kan ik dan ook niet meer mee zitten.
Een kilometervreter maak ik er toch niet van.
Maar ik had al eens vaker gehoord dat de 16 TRI bak een hele korte bak is.
Als ik die nog eens tegenkom, dan neem ik hem mee.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik haalde vroeger heel normaal 1:12 met de Digit of GT. Uitschieters naar 1:15. 1:8 Is echt abnormaal.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
1:8 was maar een voorbeeldje.
Maar we zullen zien wat de GT gaat doen, als ik ermee ga rijden.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mijn GT deed ongeveer 1 op 11 met gecombineerd gebruik.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!