1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
lekkage op remschijf
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 18 januari 2007 03:19 PM

Beste mensen

Ik ben bezig met het opknappen van de voor spatborden. Bij het demonteren zag ik dat er erg veel groene vloeistof(ik denk koelvloeistof maar vind het verschil moeilijk te zien ivm LHM vloeistof) op mijn rechter remschijf zit en om de versnellings bak heen. zowel links als rechts. Nu dacht ik als eerste aan het stuurhuis, Maar die is redelijk droog. Alleen op de plaats waar de stuurbuis op het stuurhuis zit gemonteerd is het aan de onderkant nat. Wat ik wel altijd heb dat is dat de pomp gelijk in werking treed als ik een bocht instuur. bij de radiateur is het wel droog aan de voorzijde aan de achterzijde heb ik nog niet gekeeken. Verder lag de aftap slang van de radiateur op de schijfremblokken. Is het mogelijk dat de kraan van de radiateur door zweet en de remschijf de boel door het compartement vernevelt? heeft iemand dit ook gehad? Sad

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 18 januari 2007 03:31 PM
  [ # 1 ]

Als het LHM is komt het waarschijnlijk van de HD pomp af. Ligt het ook op het kleine uitstekende randje onder de pomp?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 januari 2007 04:20 PM
  [ # 2 ]

Als de waterdruk te ver oploopt kotst de radiator dat door het lekbuisje naast de vuldop eruit! dat loopt DOOR de kraan door het slangetje naar beneden.

Tip: Neem BLAUWE koelvloeistof. Ik ken iemand die de verkeerde groene vleoistof in zn radiator kiepte….

BTW: LHM stikt meer dan KVS. KVS is dunner/schraler.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 18 januari 2007 06:49 PM
  [ # 3 ]

Hallo beste mensen

@fluidphreak
Bij de hydraulische pomp ligt helemaal niets

@bogaard
Ik denk dan wel dat het kvs is want het is erg dun. Maar hoe hoort dan het afwater slangetje te lopen want hij eindigt nu precies op mijn remschijf en remblokken.

En als je stuurt begint gelijk de Hydraulische pomp te lopen Ik heb dit eigenlijk altijd als normaal beschouwd. Is dit wel zo normaal ?.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 januari 2007 06:54 PM
  [ # 4 ]

Het slangetje hoort langer te zijn en loopt langs je bak door de motorplaat naar buiten.

Als je pomp meteen aanslaat ‘trekt’ het stuurhuis veel druk, dat kan duiden op een versleten stuurhuis of op een lege voorraadbol.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2990
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 18 januari 2007 10:21 PM
  [ # 5 ]

Re: lekkage op remschijf

patri schreef:

ik denk koelvloeistof maar vind het verschil moeilijk te zien ivm LHM vloeistof(

Je moet hiervoor de oudste onderzoek methode gebruiken in de chemie, het organoleptisch onderzoek. Dit is kijken, ruiken en proeven.
LHM en koelvloeistof hebben beiden een zeer typische geur ( en smaak, een klein likje ga je echt niet dood van)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 januari 2007 01:43 AM
  [ # 6 ]

Re: lekkage op remschijf

Egbert schreef:
patri schreef:

ik denk koelvloeistof maar vind het verschil moeilijk te zien ivm LHM vloeistof(

Je moet hiervoor de oudste onderzoek methode gebruiken in de chemie, het organoleptisch onderzoek. Dit is kijken, ruiken en proeven.
LHM en koelvloeistof hebben beiden een zeer typische geur ( en smaak, een klein likje ga je echt niet dood van)

Very Happy
Is koelvloeistof niet zoet? (Wel plakkerig in ieder geval).

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 januari 2007 10:55 AM
  [ # 7 ]

Re: lekkage op remschijf

DriverD schreef:
Egbert schreef:
patri schreef:

ik denk koelvloeistof maar vind het verschil moeilijk te zien ivm LHM vloeistof(

Je moet hiervoor de oudste onderzoek methode gebruiken in de chemie, het organoleptisch onderzoek. Dit is kijken, ruiken en proeven.
LHM en koelvloeistof hebben beiden een zeer typische geur ( en smaak, een klein likje ga je echt niet dood van)

Very Happy
Is koelvloeistof niet zoet? (Wel plakkerig in ieder geval).

Yep! slecht oostenrijkse wittewijn smaakt net zo.  Laughing
LHM brandt en KVS verdampt als je het verhit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 28 januari 2007 09:17 PM
  [ # 8 ]

Van de week een nieuw stuk plaatwerk in een spatbord gelast. Het knipperlicht hing vast in roest en plamuur.Als ik het lampje van het knipperlicht wilde vervangen dan had ik gelijk de hele unit in de handen gehad. Het nieuwe plaatwerk word nu nog van de week gespoten

Vandaag ben ik weer bij de Auto zelf geweest. En ik heb de sappen geproefd. KVS is bitter net bitter lemon op het eind van de middag had ik al de radiateur leeg gedronken en ik heb nog wat LHM mee genomen naar huis voor bouilon in de groentesoep. Mijn conclusie is Dat hij koelvloeistof op de remschijven heeft gelekt. Eerst op de linker en later op de rechter omdat het diepste punt van de onderplaat aan de rechterkant zat. Liep dus ook KVS naar de rechter toe.

Ik heb de onderplaat gedemonteerd en schoongemaakt er lag wel voor 2 centimeter vuil en blubber op. Ik ben toen ook gelijk beland in een soort van argelogisch onderzoek. IK heb nu al een jam potje vol schroeven gevonden. De meest kon ik ook weer terug plaatsen. Maar ik heb nu nog een paar reserve onderdelen over. Maar alles zit weer goed vast.

groeten Patri

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 28 januari 2007 09:21 PM
  [ # 9 ]

Overigens wat kan de oorzaken zijn als de waterddruk te veel blijft op lopen. Heb eens iets vernomen van een lekke kopaking,Maar zijn er ook andere oorzaken mogelijk.

Is het ook zo dat winters de waterdruk hoger oploopt dan zomers in verband met tempratuur verschillen?.

Groeten Patri

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 28 januari 2007 11:45 PM
  [ # 10 ]
patri schreef:

Overigens wat kan de oorzaken zijn als de waterddruk te veel blijft op lopen. Heb eens iets vernomen van een lekke kopaking,Maar zijn er ook andere oorzaken mogelijk.

Is het ook zo dat winters de waterdruk hoger oploopt dan zomers in verband met tempratuur verschillen?.

Groeten Patri

zou net omgekeerd moeten zijn!! in de winter minder druk door het koudere weer en in de zomer meer druk door het warmere weer!

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 03 februari 2007 02:51 PM
  [ # 11 ]

Helaas bij een proef rit toch nog verkeerde conclusie gemaakt.

De lekage komt niet vanaf de radiateur maar uit de remklauw.De rechter rem klauw en daarvan de linker cilinder lekt. Ik zit te denken om dus albeide remklauwen te reviseren en nieuwe remschijven met remblokken erop te zetten.

heeft iemand hier nog tips en truuks om de cilinder uit het huis te krijgen.
Bij mijn eend had ik een losse rempedaal met een los stukje remleiding erop en zo de cilinder eruit geremd.
Maar ik weet niet of de rem leiding van de eend zo op de ds remklauw past.

Vriendelijke groet Patri

Profiel  
 
Cees78
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 18-06-2005

Gepost: 03 februari 2007 03:12 PM
  [ # 12 ]

Met een vetspuit op de onluchtingsnippel van de klauw pers je de zuiger er zeker en goed gedoceerd uit.

Elke weg leidt weer naar een andere weg

DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 03 februari 2007 05:45 PM
  [ # 13 ]

Bedankt voor de tip als het niet lukt met de remcilinder van de eend dan doe ik de vetspuit truuk.

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 04 februari 2007 11:37 PM
  [ # 14 ]

Ik ben vandaag met de remklauw bezig geweest.Helaas de hele tijd de wet van Murphy op bezoek gehad.

Ik heb eerst de aandrijfas gedemonteerd. met tripod huis Daarna heb ik de remblokken uit de klauw gehaald. Wat mij opviel was dat binnenzijde remblokken. Heel erg droog waren. Alls de remcilinder lekt dan zou ook de remblokken aan de achterzijde ook nat moeten zijn.
Nu twijvel ik weer wat het is. Ik heb toen de remzuigers met het rempedaal tegen de schijf aan laten drukken. Helaas kon ik zo nog geen O-ringen zien om de conditie zo ervan te bepalen. Wat ik toen in eenkeer had. Is dat de remleiding die rechter en linker kant met elkaar verbind begon te lekken. Misschien is dit ook de oorzaak. Bij het demonteren van deze remleiding nadat ik de wartel los had wilde de remleiding erniet uit. uitendelijk weer de remleiding vast gedraaid. Toen ik hiermee bezig was brak de remleiding plotseling af Precies bij de verdiking voor het rubberje die de boel afsluit.In de remklauw.Ik heb het metale stukje euit gekregen door een zelftapertje erin te draaien en te trekkken met een tang. Allen het rubbertje zit er nog steed in dat heb ik op dezelfede manier geprobeerd. Daarna heb ik hem afgeloten met een dikke schroef moet toch vervangen worden.
Daarna heb ik even de motor gestart. nadat ik een doek onder het stuurhuis gelegd heb.Ter hoogthe van de desbetrefende remschijf. en tien keer het stuurverdraaid van links naar rechts. De auto staat aan de voorkant op bokken. met de wielen los. Maar er is geen nieuwe olie op de doek terecht gekomen.
Wat ik nu wil doen is de remleiding vervangen door een nieuwe. En weer opnieuw te kijken of zo het probleem is opgelost.

Misschien wil er iemand woonachtig in de omgeving van Leeuwarden mij mischien met raad en daad bij staan om de lekage op te sporen.De auto staat echter wel gewoon buiten op plein. Ik had gehoopt dat het anders ging Maar ik kan absoluut niet rijden zo. de lekagec was al zo groot dat ik niet eens meer naar de loods wilde rijden 6kilometer verder op.

Profiel  
 
Urbanus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 15-05-2009

Gepost: 03 juni 2009 05:25 PM
  [ # 15 ]

Heb je een oud type remklauw? Ik heb hetzelfde probleem, en alles kunnen verwijderen maar ik weet niet welke revisieset nu voor mijn type remplateau is.

Wel heb ik het advies gekregen de boel goed op te knappen, (en als de schrijf minder is dan 10 mm en de blokjes aan het op geraken zijn gelijk even meenemen, alles ligt toch uit elkaar.

Dus met de juiste revisieset en ATE vet de boel schoon weer in elkaar zetten moet de boel oplossen, zover ben ik echter nog niet.
heb je een foto van je rem, weet ik welke het is.

Harry

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook