2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Erg warm binnen!
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 juni 2009 02:53 PM
  [ # 16 ]
GeraldDSuper schreef:

Het liefst zou ik een schuifdak hebben. Alleen vind ik zo’n vouwdak oerlelijk en neemt een echt schuifdak de voor mij onmisbare hoofdruimte weg.

Schuifdak is echt lekker, heb ik ook in één van beide DS23’s. Alleen bij directe zoninstraling blijft het dicht.
Daar waar je hoofd zit neemt het bovendien weinig tot geen extra ruimte in (in gesloten toestand).

Citroen!

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 04 juni 2009 03:03 PM
  [ # 17 ]

Daar waar je hoofd zit neemt het bovendien weinig tot geen extra ruimte in (in gesloten toestand).

Dat klinkt goed. Toch eens proefzitten in zo’n cabriolimousine. Ik dacht dat de dakplaat onder het dak wegschuift en er daarom een constructie onder de dakplaat zit. Zo zat dat bij de ouderlijke Peugeot 504 met éénhandelruksysteem en bij de later BMW E28’s met ‘Stahlkurbelschiebedach’.

Zijn die daken nog te vinden voor de DS of aftermarketinbouw mogelijk?

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 04 juni 2009 04:50 PM
  [ # 18 ]

dit is mischien een alternatief….. idea
geen twingo vouwdak maar de ´real thing…´

ebay Numéro de l’objet : 110395627915

succes

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 juni 2009 05:31 PM
  [ # 19 ]
GeraldDSuper schreef:

Daar waar je hoofd zit neemt het bovendien weinig tot geen extra ruimte in (in gesloten toestand).

Dat klinkt goed. Toch eens proefzitten in zo’n cabriolimousine. Ik dacht dat de dakplaat onder het dak wegschuift en er daarom een constructie onder de dakplaat zit. Zo zat dat bij de ouderlijke Peugeot 504 met éénhandelruksysteem en bij de later BMW E28’s met ‘Stahlkurbelschiebedach’.

Zijn die daken nog te vinden voor de DS of aftermarketinbouw mogelijk?

Aftermarket kan vast wel. Heb zelf ook nog een dakschaal staan met Hollandia-schuifdak. Zit wel enig werk aan… In Nijmegen te bezichtigen. Smile

Citroen!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook