Totaal aantal Berichten: 359
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Nadat mn XM 1991 total loss gereden werd door Marechausse angel op de motor,heb ik nu een XM break ct turbo.
Nu heb ik enkele probleempjes die ik wil oplossen:
LV ruit: soms open,soms niet dicht,soms wel>>kabeltje vv?
achterruit sproeier sproeit niet,pompjes werken en voorruit werkt prima?
Na fikse regenbui:zonnekleppen nat=lekkage door antenne?
Hoe code startblokkering te veranderen als oude code onbekend is?
Bedankt voor jullie hulp.Regino
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Re: Andere XM:andere problemen?
Regino schreef:Hoe code startblokkering te veranderen als oude code onbekend is?
Als je de code niet weet, kun je ‘m überhauptitair starten dan?
Volgens mij heeft iemand op het Xantiaforum een soortgelijk probleem gehad. Zoek daar ‘ns naar een oplossing.
Wim,
Disciplus Simplex

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
wimb schreef:Regino schreef:Hoe code startblokkering te veranderen als oude code onbekend is?
Als je de code niet weet, kun je ‘m überhauptitair starten dan?
Volgens mij heeft iemand op het Xantiaforum een soortgelijk probleem gehad. Zoek daar ‘ns naar een oplossing.
‘T is een serie 3 dus dan kan je (mits dat ingesteld is) starten binnen 1 minuut nadat je de deur met de AB hebt geopend. Of je kan starten zonder code door contact aan te zetten en dan op de AB knop op de sleutel te drukken.
Ik denk dat het niet kan, startcode veranderen als je de oude niet kent. Enige is , andere computer waarvan de code wel bekend is.

Totaal aantal Berichten: 2155
- C3 1.4 VTi Exclusive
Hoe doe je dat nu dan Reggie, dat starten zonder dat je de code weet?

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Wat ik vermoed uit het verhaal van de TS is dat de startcode is uitgeschakeld. M.a.w. stekker is van de startmotor afgetrokken ten tijde dat de motor liep.
Zoals Par Example al aangaf om dit te kunnen herstellen heb je dus een code nodig daarvoor moet je op zoek naar een andere ECU waarvan de code wel bekend is.
Ik heb geen ECU voor een CtT…..

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
Ries schreef:Hoe doe je dat nu dan Reggie, dat starten zonder dat je de code weet?
Ries,wanneer ik binnen 1 minuut na het openmaken via AB,kan ik de wagen starten.Na deze minuut moet ik met het contakt aan:2x op de AB drukken en de rode knipperled maakt plaats voor de groene en kan starten.De startblokkering gaat onmiddelijk in werking wanneer ik de wagen dmv de AB op slot doe en knipperd de alarmlichten 1 x.Doch soms,héél soms sta je ergens waar een “stoorsignaal"is en je de AB NIET kan gebruiken,dus dmv de sleutel kom je in de wagen,maar starten kan niet vanwege het niet ontvangen van het RF signaal,en je kan de wagen verplaatsen waar je de AB wel kan gebruiken!Neen,ligt NIET aan de batterij,omdat mn vorige die TL is,ook hetzelfde probleem had op dezelde straatzijde!Groetjes.

- C3 1.4 VTi Exclusive
Bij mij was 1 keer drukken op het knopje met contact aan al voldoende.
Standaard is de code 1111, maar dat wist je misschien al?
Veelal zijn mensen te lui om dit te veranderen, dus wellicht is dit nog steeds de code die gebruikt wordt?
Had je al geprobeerd zeker?

- C3 1.4 VTi Exclusive
Mark Nijenhuis schreef:M.a.w. stekker is van de startmotor afgetrokken ten tijde dat de motor liep.
Van het kastje afgetrokken bedoel je natuurlijk..

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
Ries schreef:Bij mij was 1 keer drukken op het knopje met contact aan al voldoende.
Standaard is de code 1111, maar dat wist je misschien al?Veelal zijn mensen te lui om dit te veranderen, dus wellicht is dit nog steeds de code die gebruikt wordt?
Had je al geprobeerd zeker?
Nee,Richard,nog niet geprobeerd om erger te voorkomen.Stel het gaat mis sta ik stil en heb,weer geen auto…....?
Maar als jij zegt dat dit de standaard of fabriekscode is kan ik die eens proberren en later mijn eigen code erin zetten.Anders heb ik een nieuwe computer nodig.Op zich vind ik deze werking prima,want asl je de auto openmaakt dan ga je meestal weer vertrekken,tenzij er iemand anders in de w2agen is komen zitten die je aandacht trekt…...?Vandaag EINDELIJK het schade=-formulier v/d politie ontvangen,kan ik mn krabbel er op zetten en opsturen.Mijn XM moet nu in Eibergen staan ivm dagkosten bij bergingsbedrijf(9.=)p/dag te betalen door mij!

- C3 1.4 VTi Exclusive
Heb je de handleiding nog bij de auto?
Hier staat precies in welke handelingen je moet verrichten.
Zo niet, dan is deze ergens digitaal te vinden.

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
Ries schreef:Heb je de handleiding nog bij de auto?
Hier staat precies in welke handelingen je moet verrichten.Zo niet, dan is deze ergens digitaal te vinden.
Handleiding heb ik en daarin staat ook 2 optie’s met in of uitschakelen,maar geen “standaard"code.grt

- C3 1.4 VTi Exclusive
Zet hem eens op het contact terwijl het rode liggie nog brandt en druk eens 1111 in, ben benieuwd…
Ik heb wel een TCT ecu liggen waarvan ik de code weet, mocht dat een oplossing zijn.
Ouwe mopperkont

- C3 1.4 VTi Exclusive
En wat die ruit en die lekkage betreft.
Misschien voor ieder probleem een nieuw topikje maken, bereik je meer mensen.

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Regino schreef:
Na fikse regenbui:zonnekleppen nat=lekkage door antenne?
Zou heel goed kunnen, ik heb daar ook een lekkage gehad. Hoewel bij mij de zonnekleppen niet nat werden, maar het drupte uit het dakconsole
Volg je hart, gebruik je hoofd.

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
Ries schreef:Zet hem eens op het contact terwijl het rode liggie nog brandt en druk eens 1111 in, ben benieuwd…
Richard,bij ingave 1111 piept hij bij ieder cijfer maar blijft rood.Maar met contakt aan en druk 2 x op knoppie AB komt die vrij…....?