De dame doet wat moeilijk. Er wat behoorlijk getik, ook in de pook (halfautomaat, en ze remde eerst achter en een seconde later voor. gevaarlijke taferelen.
Ja! opgelost door ontluchten bij carburateur. plop plop, lucht en vieze zooi.
Dirk blij, Dame blij; remmen werd gevaarlijk zo goed.
Nu de vraag. na 50 kilometer komt het gedonder terug. Dus weer eerst achter remmen. niet erg, maar wel weer iets.
Wat moet ik checken op lucht-lekkage, op welke plekken zuigt het systeem meestal lucht aan?
tnx!
.komma





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heb je ook bij de centrifugaalregelaar ontlucht?
Remservo wil wel eens de bron van lekkage zijn.
Citroen!
alles ontlucht, ik zal het nogmaals doen,
Die Remservo, is die makkelijk te vinden? zijn er nog meer beruchte plekken?
groet,
.komma






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dirkman schreef:
Die Remservo, is die makkelijk te vinden?
Meteen onder de paddestoel
Volg je hart, gebruik je hoofd.





















Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Lijkt me dat de enige plek waar het systeem lucht aan kan zuigen voor de pomp is. De rest staat OF onder druk OF in equilibrium met de buitenlucht, maar zuigt niet aan.
Zeer, zeer waarschijnlijk is je voorraadbol of remaccubol geknapt van binnen, dat betekent dat de stikstof uit je bol zich in je systeem heeft verspreid! Tikkende pook is een zeer bekend symptoom daarvan!
Dus je dame heeft gewoon last van gas
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY