Hallo forumleden,
ik heb vanmiddag een Dsuper 5 gekocht en zit net thuis met een kop koffie even op het forum te lezen. Zie ik dat er een slotje zit op de Femme Fatale, en dat terwijl er nog zoveel te vragen is..












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Geen probleem toch norbert? Brand los….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
nou, Wolfman heeft al heel veel gedaan en een schat aan info op het net gezet waar ik dus best blij mee ben.
De remmen trillen dus, het vervangen van de schijven lijkt me de remedie, of kan het trillen nog een andere oorzaak hebben ?
En is het vervangen veel werk ?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vervangen van de remschijven is veel werk. Je kan beginnen met zachtere remblokken, zoals beschreven in een ander recent DS-topic.
Citroen!
Hoi Norbert,
Begrijp ik nu dat jij mijn DSuper 5 gekocht hebt?
Je kan ook nog proberen met slijtblokjes je schijven te vlakken. Ik was dat al maanden van plan. Zelfs twee keer een afspraak gemaakt bij Konijnendijk in Rotterdam maar tot twee keer toe moest ik die afzeggen.
Wat een beetje helpt zolang je er nog niets aangedaan hebt is remmen zonder je koppeling in te trappen. Dus met afremmen ook op je motor remmen en terug schakelen.
Wat ook een beetje helpt is wat harder remmen. Als je wat harder remt trilt hij minder. Ik wachte soms wat langer met vertragen om dat WAT harder te kunnen remmen. Niet overdrijven he!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Wolfman schreef:Hoi Norbert,
Begrijp ik nu dat jij mijn DSuper 5 gekocht hebt?
Je kan ook nog proberen met slijtblokjes je schijven te vlakken. Ik was dat al maanden van plan. Zelfs twee keer een afspraak gemaakt bij Konijnendijk in Rotterdam maar tot twee keer toe moest ik die afzeggen.
Wat een beetje helpt zolang je er nog niets aangedaan hebt is remmen zonder je koppeling in te trappen. Dus met afremmen ook op je motor remmen en terug schakelen.
Wat ook een beetje helpt is wat harder remmen. Als je wat harder remt trilt hij minder. Ik wachte soms wat langer met vertragen om dat WAT harder te kunnen remmen. Niet overdrijven he!
Klopt helemaal, en ik hoop dat je het een prima idee vind om te zien dat iemand anders het stokje van je overneemt, zonder dat het vervelende gevoelens ophaalt
(Enneh, dat is dan de 2e dame uit Ridderkerk die mn liefde krijgt, mn vriendin komt daar ook vandaan.)
Ontopic nu, is het vanaf het begin al zo erg ?
In een ander draadje las ik over speling in de bak wat een oorzaak zou kunnen zijn, maar volgens mij is de stuurinrichting ook niet lekvrij wat dan weer op de blokken zou kunnen komen enz enz.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Slijpblokken kosten 125 euro en kan je maar 4 of 5 keer gebruiken. Probeer eerst eens andere blokken, slijpen kan altijd nog.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
norbert schreef:Klopt helemaal, en ik hoop dat je het een prima idee vind om te zien dat iemand anders het stokje van je overneemt, zonder dat het vervelende gevoelens ophaalt
![]()
(Enneh, dat is dan de 2e dame uit Ridderkerk die mn liefde krijgt, mn vriendin komt daar ook vandaan.)
Ontopic nu, is het vanaf het begin al zo erg ?
In een ander draadje las ik over speling in de bak wat een oorzaak zou kunnen zijn, maar volgens mij is de stuurinrichting ook niet lekvrij wat dan weer op de blokken zou kunnen komen enz enz.
Nee ik vind het juist super leuk dat iemand hier weer voor haar gaat zorgen. Zoals ik al schreef deed het best zeer om haar weg te doen. Dus super dat er nu iemand zich over haar ontfermt.
Van speling in de bak is mij niets bekend. Wel slipte de koppeling en moest ik controleren of die goed afgesteld stond. Vandaar wat vragen in mijn topic over speling. Maar de platen waren gewoon kuis versleten dat was de oorzaak.
En lakage had ik absoluut niet. Tenminste geen externe lekage. Het was altijd kurkdroog onder de dame. Dit controleerde ik heel veel. Altijd met wegrijden even naar de grond kijken daar waar ze stond.
En wat die slijpblokken betreft, ik kon de dame bij Konijnendijk brengen en hij zou er dan een setje opdoen even rijden en weer de orginele terug monteren dus ik hoefde ze niet te kopen. Ik geloof dat het 25 euro moest kosten ex. arbeidsloon.
ps
Heb je ook de losse onderdelen erbij gekregen? Regengootje schelp enz..
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





























Totaal aantal Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
camemBert schreef:Slijpblokken kosten 125 euro en kan je maar 4 of 5 keer gebruiken. Probeer eerst eens andere blokken, slijpen kan altijd nog.
Ik heb er nog liggen, 1 keer gebruikt. Voor €60,-??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:camemBert schreef:Slijpblokken kosten 125 euro en kan je maar 4 of 5 keer gebruiken. Probeer eerst eens andere blokken, slijpen kan altijd nog.
Ik heb er nog liggen, 1 keer gebruikt. Voor €60,-??
Ik heb er wel oren naar,al heb ik net blokjes besteld en als dat niet werkt koop ik jouw slijpblokjes, ik stuur je pb.
Maareh heeft het bij jouw ds gewerkt ?












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij mij wel. plus het goed uitlijnen van de schijven en daarna nieuwe blokken. Het is net of je een anker uitgooit!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
norbert schreef:jantje1948 schreef:camemBert schreef:Slijpblokken kosten 125 euro en kan je maar 4 of 5 keer gebruiken. Probeer eerst eens andere blokken, slijpen kan altijd nog.
Ik heb er nog liggen, 1 keer gebruikt. Voor €60,-??
Ik heb er wel oren naar,al heb ik net blokjes besteld en als dat niet werkt koop ik jouw slijpblokjes, ik stuur je pb.
Maareh heeft het bij jouw ds gewerkt ?
Ja, maar misschien moet het nog een beetje.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.