gisteren men ds opgehaald voor volledig nazicht en herkeuring van de tank….ik heb er een 30tal km mee gereden toen ie plots raar ging doen…
allereerst viel ik tijdens het rijden stel en kreeg ik hem niet aan de praat…plots deed ie het weer…
10 minuten verder rijd ik een zwak berg-opje omhoog en de ds valt plots terug naar 2000 toeren
motor uit en starten gaf het zelfde resultaat….als ik pedaal intrap valt ie na 2000 toeren terug naar o
Na paar keer proberen slaat de motor een seonde of 2 aan en valt weer uit
.............wie ziet hier een herkenbaar probleem?
i life my live one DS at a time…
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
lpg bijna op? Heb je dezelfde haperingen; bij beetje gas gaat de DS nog vooruit, bij vol gas gaat ze inhouden.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
LPG was zo goed als op maar ik heb hem op benzine gezet….en het probleem blijft….
starten en meteen uitvallen
iets aan de de carburator?
i life my live one DS at a time…
als je zelfde probleem heb met gas en benzine… ontsteking.
.komma
KAN DE OORZAAK hiervan ook liggen aan oude bougiekabels?
i life my live one DS at a time…


































Totaal aantal Berichten: 15759
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ja, want dat is ook onderdeel van de ontsteking.
Loop het hele onstekingscircuit even na
- aanvoerstroom naar bobine
- contactjes/aansluitstekkertjes op bobine (niet geoxideerd?)
- bobine zelf (voelt deze heel warm aan?)
- draadje van bobine naar ontekingshuis (geen breukjes enzo, stekkertjes niet geoxideerd)
- contactpuntjes (gaan ze nog genoeg open en niet ingebrand?)
- condensator (je kan er so eentje extra naastzetten om te testen).
Dan heb je vanuit de bobine nog de
- bougiekabels (niet te oud, geen breukjes, niet teveel geoxideerd, stekkertjes goed op zo’n plek, stekkertjes niet te los
- rotor (plaatje niet teveel oxidatie, eindstukje niet teveel weggebrand)
- verdelerkap (middenpen wel goed contact, 4-puntjes niet teveel oxidatie)
- bougies (niks afgebrokkeld, recent vervangen?)
Je kan uiteraard ook je ontsteking checken of die nog goed staat.
Als je van onderdelen nog andere hebt (al zijn het niet te kapotte al gebruikte onderdelen) kun je deze stuk voor stuk wisselen om te checken of het beter word. (zo had ik een gloednieuwe rotor die het niet deed was niks aan te zien)
Vooral met veel regen / vocht kan een ontsteking minder goed gaan werken als er onderdelen niet in orde zijn (bijvoorbeeld vocht in oude bougiekabels).
succes!
of vocht in bougiegat nr 4,
.komma


































Totaal aantal Berichten: 15759
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En verander de topictitel even, want het heeft duidelijk niets met je lpg te maken
morgen heb ik bougiekabels en bobine kabels om de andere te vervangen….
hopelijk ligt het probleem daarbij….
adhv van mijn probleem beschrijving mag ik ervan uitgaan dat het wss niet aan de lpgwerken zou liggen??
Volgens mijn ‘gewone’ garagist zou het temaken hebben met de carburator…maar deze slaat wel vaker is de bal mis als het op DS’en aankomt
alvast bedankt voor de tips…alweer wat bijgeleerd!!!
i life my live one DS at a time…


Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006
- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
of je kan ook na de betere ds man eens langs gaan in zwijndrecht
dan heb je 1-een vakman en 2 -een kenner
daarvoor moet ie natuurlijk eerst rijden
i life my live one DS at a time…
praktisch:
heb je een extra bougie? dan kun je deze aan een kabel hangen en kijken of er vonk is en hoe die er uit ziet. Een blauwe vonk is blij! een gele is niet blij. Ga er maar vanuit dat het moment van vonk ok is.
Dus je hebt of wel of geen vonk. kijk de draadjes naar de bobine even na. Die vallen er weleens af. Ook punten kijken, misschien is er daar iets loos (onder verdelerkap) Goed kijken is halve werk.
Dan als je vonk hebt, ga je kijken naar benzine en gas,
.komma