ontsteking troubles
joskefox
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 24-02-2007

Gepost: 11 juni 2009 02:31 PM

gisteren men ds opgehaald voor volledig nazicht en herkeuring van de tank….ik heb er een 30tal km mee gereden toen ie plots raar ging doen…

allereerst viel ik tijdens het rijden stel en kreeg ik hem niet aan de praat…plots deed ie het weer…

10 minuten verder rijd ik een zwak berg-opje omhoog en de ds valt plots terug naar 2000 toeren

motor uit en starten gaf het zelfde resultaat….als ik pedaal intrap valt ie na 2000 toeren terug naar o

Na paar keer proberen slaat de motor een seonde of 2 aan en valt weer uit

.............wie ziet hier een herkenbaar probleem?

i life my live one DS at a time…

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 11 juni 2009 03:06 PM
  [ # 1 ]

lpg bijna op? Heb je dezelfde haperingen; bij beetje gas gaat de DS nog vooruit, bij vol gas gaat ze inhouden.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
joskefox
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 24-02-2007

Gepost: 11 juni 2009 04:03 PM
  [ # 2 ]

LPG was zo goed als op maar ik heb hem op benzine gezet….en het probleem blijft….

starten en meteen uitvallen

iets aan de de carburator?

i life my live one DS at a time…

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 11 juni 2009 05:04 PM
  [ # 3 ]

als je zelfde probleem heb met gas en benzine… ontsteking.

.komma

Profiel  
 
joskefox
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 24-02-2007

Gepost: 11 juni 2009 05:28 PM
  [ # 4 ]

KAN DE OORZAAK hiervan ook liggen aan oude bougiekabels?

i life my live one DS at a time…

Profiel  
 
Gepost: 11 juni 2009 05:34 PM
  [ # 5 ]

Ja, want dat is ook onderdeel van de ontsteking.

Profiel  
 
mano
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 16-09-2008

Gepost: 11 juni 2009 05:59 PM
  [ # 6 ]

Loop het hele onstekingscircuit even na

- aanvoerstroom naar bobine
- contactjes/aansluitstekkertjes op bobine (niet geoxideerd?)
- bobine zelf (voelt deze heel warm aan?)
- draadje van bobine naar ontekingshuis (geen breukjes enzo, stekkertjes niet geoxideerd)
- contactpuntjes (gaan ze nog genoeg open en niet ingebrand?)
- condensator (je kan er so eentje extra naastzetten om te testen).

Dan heb je vanuit de bobine nog de
- bougiekabels (niet te oud, geen breukjes, niet teveel geoxideerd, stekkertjes goed op zo’n plek, stekkertjes niet te los
- rotor (plaatje niet teveel oxidatie, eindstukje niet teveel weggebrand)
- verdelerkap (middenpen wel goed contact, 4-puntjes niet teveel oxidatie)
- bougies (niks afgebrokkeld, recent vervangen?)

Je kan uiteraard ook je ontsteking checken of die nog goed staat.

Als je van onderdelen nog andere hebt (al zijn het niet te kapotte al gebruikte onderdelen) kun je deze stuk voor stuk wisselen om te checken of het beter word. (zo had ik een gloednieuwe rotor die het niet deed Confused  was niks aan te zien)

Vooral met veel regen / vocht kan een ontsteking minder goed gaan werken als er onderdelen niet in orde zijn (bijvoorbeeld vocht in oude bougiekabels).

succes!

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 11 juni 2009 06:49 PM
  [ # 7 ]

of vocht in bougiegat nr 4,

.komma

Profiel  
 
Gepost: 11 juni 2009 08:25 PM
  [ # 8 ]

En verander de topictitel even, want het heeft duidelijk niets met je lpg te maken Very Happy

Profiel  
 
joskefox
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 24-02-2007

Gepost: 12 juni 2009 04:42 AM
  [ # 9 ]

morgen heb ik bougiekabels en bobine kabels om de andere te vervangen….

hopelijk ligt het probleem daarbij….

adhv van mijn probleem beschrijving mag ik ervan uitgaan dat het wss niet aan de lpgwerken zou liggen??

Volgens mijn ‘gewone’ garagist zou het temaken hebben met de carburator…maar deze slaat wel vaker is de bal mis als het op DS’en aankomt Smile

alvast bedankt voor de tips…alweer wat bijgeleerd!!!

i life my live one DS at a time…

Profiel  
 
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 12 juni 2009 02:23 PM
  [ # 10 ]

of je kan ook na de betere ds man eens langs gaan in zwijndrecht
dan heb je 1-een vakman en 2 -een kenner

Profiel  
 
joskefox
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 24-02-2007

Gepost: 12 juni 2009 04:41 PM
  [ # 11 ]

daarvoor moet ie natuurlijk eerst rijden Smile

i life my live one DS at a time…

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 12 juni 2009 04:57 PM
  [ # 12 ]

praktisch:

heb je een extra bougie? dan kun je deze aan een kabel hangen en kijken of er vonk is en hoe die er uit ziet. Een blauwe vonk is blij! een gele is niet blij. Ga er maar vanuit dat het moment van vonk ok is.

Dus je hebt of wel of geen vonk. kijk de draadjes naar de bobine even na. Die vallen er weleens af. Ook punten kijken, misschien is er daar iets loos (onder verdelerkap) Goed kijken is halve werk.


Dan als je vonk hebt, ga je kijken naar benzine en gas,

.komma

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook