ik werk altijd met vier blokken hout die in de hoeken passen vlak bij de wielen. Dan mag er eentje rot zijn, of twee half. Die moeten dan zo lang zijn dat de hoogste stand iets meer is. Dan zakt ze er zo op.
je kunt ook nog alleen voor of achter blokken platsen. bij het zakken komen dan de wielen automatisch omhoog.
goed bezig!
.komma
treiterslang is ondertussen ook vervangen voor een stuk benzineslang oude slang was nog heel goed, recentelijk vervangen dus en ook niet de bron van mn LHM lek
alles werkt wel goed en lekker vlot (pomp slaat ook zelden en dan heel kort aan) maar er ligt iedere keer na een nachtje stilstaan een flinke plas links voor. wat zijn bekende lekplekken? zijn die er uberhaupt
sorry voor het format, tis gepost van mn pda













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Links voor!, kan een lekzak zijn, of je stuurhuis bij het rondsel.
Als je de koeltunnel verwijderd kun je goed op je stuurhuis kijken.
Voor een lekzak voor moet dacht ik je binnenscherm eraf?
succes Peter.





























Totaal aantal Berichten: 10577
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Alle wartelverbindingen nakijken. Gaat het beste met een zaklantaarn in het donker bij draaiende motor.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Naar mijn idee komen er onder het kachelhuis ook nogal wat retourleidingen bij elkaar, ook kunststoffen leidingen. Dit gebied ook eens nader inspecteren. Ook bij je HD regelaar uiteraard….....voorzichtig alle verbindingen een tikje aanzetten, misschien is er 1 wat los.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Ik zit nu een kleine 200km van de DS vandaan, dus ik kan jammer genoeg niet nu even kijken Maar bedankt voor de tips, van de week zal ik eens gaan kijken. De retourleidingen bij het kachelhuis, waar komen deze vandaan/vanaf?
Even voor de duidelijkheid, een lekzak is toch een rubberen mof om de veercilinder? Zodat eventuele lekkende LHM word opgevangen? Mijn citroen terminologie is nog niet helemaal 100





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Klopt helemaal.
ik verdenk de omgeving rond/ onder je kachel ook, en het best kun je daarvoor even je linkervoorscherm verwijderen (is niet zoveel werk).
Kun je er goed bij en alles goed zien.
Succes!
‘Spirit of avant-garde’
Zo, LHM lek heb ik hopelijk gevonden, de remservo leidingen zaten niet echt vast ops: Tijd zal ons leren of dat werkelijk het enige LHM lek was, stuurhuis zweet wel een beetje, maar hingen geen druppels onder. Versnellingsbak was ook helemaal zeiknat
Vraag me af waar dat dan weer vandaan komt…
Ik heb alleen een veel interessanter lek gevonden, er komt water (en dan bedoel ik geen druppels maar glazen vol) uit het ventilatiegat boven de voeten van de bestuurder! Uiteraard gebeurt dit alleen in de regen maar het heeft toch wel natte voeten tot gevolg en das niet de planning.
Verder zijn de voorremmen ontlucht (echt een aanrader ) linkervoorscherm is eraf geweest en ontroest/in de owatrol gezet, ziet er niet uit al die rooie rotzooi, maar het werkt wel
Hoogteregelaar voor is schoongespoten en de helft van de vetnippels gesmeerd, toen was de vetspuit leeg
Waterpomp is wel goed gesmeerd. De luchthoorn werkt ook weer, maar niet zoals het hoort, de draadjes bij de toeter zijn een beetje een puinhoop
Al met al, best veel gedaan en langzamerhand begin ik een beeld te krijgen van het werk wat nog nodig is om over 4 weken ermee naar frankrijk te kunnen
dat water komt natuurlijk door een lekke verwarmings unit, linksvoor onder de motorkap.
Die gaan kapot aan de voorkant waar de slang naar voren Loopt. Soms helpt solderen, meestal niet.
Voor nu kun je de verwarming ook bypassen, heb je op vakantie toch niet nodig! . . Vervangen is zo gebeurd
groet!
.komma
Je had helemaal gelijk, ik had geprobeerd de klep bovenop de kachelradiator te lijmen en dat is weer stuk gegaan kheb er nu maar een koperen pijpje tusssen gedaan.
sinds ik haar heb gekocht vond ik dat ze niet zo netjes liep, beetje rommelig,ERG onzuing en verslikte zich snel in het gas. gister ben ik de ontsteking maar eens gaan bekijken om te beginnen met de bougies. wat een rampenplan om die pinnentjes eraf te krijgen :@ met veel pijn en moeite is het dan toch gelukt.ze zagen er opzich niet slecht uit, maar wel gitzwart, veel te rijk dus. mmm. eerst maar eens schoonmaken en dan verder kijken.
BAM! 100pk erbij niet echt natuurlijk, maar wat een enorm verschil! zoveel sneller en soepeler, echt onvoorstelbaar. het lekke uitlaat geluid is ookweg
ik denk dus dat ze al die tijd op 3,5 ciinder heeft gelopen ofzo. maar wauw, eerst was ze nog een beetje schlemielig en langzaam, maar nu ben ik vlugger dan menig stadsautotje





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Pinnetjes eraf krijgen? Met een goede bougiesleutel of zelfs een passende pijpsleutel hoef je niet eerst die verlengstukjes van de bougies te pielen als je de bougies wil demonteren.
Als de bougies -compleet met verlengstukjes- gedemonteerd zijn, heb je die verlengstukjes er zo af!
Citroen!
DriverD schreef:Pinnetjes eraf krijgen? Met een goede bougiesleutel of zelfs een passende pijpsleutel hoef je niet eerst die verlengstukjes van de bougies te pielen als je de bougies wil demonteren.
Als de bougies -compleet met verlengstukjes- gedemonteerd zijn, heb je die verlengstukjes er zo af!
Dat zou inderdaad de meeste logische en handige manier zijn, maar ik had alleen zo’n ondiepe bougiesleutel voor mn doppendoos Ik haal wel een cheapo pijpsleutel bij de bouwmarkt, gaat die mooi in het handschoenenvakje.
LHM lek is toch nog niet opgelost Linkervoorscherm is eraf geweest, zo ook het binnenscherm (waar de hoogteregelaar voor zit) maar alles was kurkdroog daar. Remservo en HD regelaar schoon gemaakt en blijven nu droog. Enige wat nog kan is het stuurhuis, dat zweet, maar misschien is het wel meer dan zweten. Al moet datding wel behoorlijk zweten wil die iedere nacht een vlek van 40cm maken
JoostDSuper5 schreef:DriverD schreef:Pinnetjes eraf krijgen? Met een goede bougiesleutel of zelfs een passende pijpsleutel hoef je niet eerst die verlengstukjes van de bougies te pielen als je de bougies wil demonteren.
Als de bougies -compleet met verlengstukjes- gedemonteerd zijn, heb je die verlengstukjes er zo af!Dat zou inderdaad de meeste logische en handige manier zijn, maar ik had alleen zo’n ondiepe bougiesleutel voor mn doppendoos
Ik haal wel een cheapo pijpsleutel bij de bouwmarkt, gaat die mooi in het handschoenenvakje.
LHM lek is toch nog niet opgelost
Linkervoorscherm is eraf geweest, zo ook het binnenscherm (waar de hoogteregelaar voor zit) maar alles was kurkdroog daar. Remservo en HD regelaar schoon gemaakt en blijven nu droog. Enige wat nog kan is het stuurhuis, dat zweet, maar misschien is het wel meer dan zweten. Al moet datding wel behoorlijk zweten wil die iedere nacht een vlek van 40cm maken
ergens een lek bij de voorraadbol ? en ket de kinnebak kan het overal vandaan komen, misschien een keer andersom op de stoep zetten, en kijken of het de andere kant opgaat ?
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Ja daar lijkt het wel op, die plek in ieder geval. Ik had de HD regelaar en voorraadbol schoon gespoten met remmenreiniger en tot nu toe zijn die nog schoon, tenminste, gisteravond nog. Ik ga zometeen als het goed donker is nog even kijken met een lampje.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Treiterslang lek?
Citroen!