5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 

Net een DSuper5 gekocht en heb wat vragen
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 963

Gepost: 02 juni 2009 12:07 PM
  [ # 61 ]

ik werk altijd met vier blokken hout die in de hoeken passen vlak bij de wielen. Dan mag er eentje rot zijn, of twee half. Die moeten dan zo lang zijn dat de hoogste stand iets meer is. Dan zakt ze er zo op.

je kunt ook nog alleen voor of achter blokken platsen. bij het zakken komen dan de wielen automatisch omhoog.

goed bezig!

.komma

Profiel  

JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144

Gepost: 05 juni 2009 10:30 PM
  [ # 62 ]

treiterslang is ondertussen ook vervangen voor een stuk benzineslang Smile oude slang was nog heel goed, recentelijk vervangen dus en ook niet de bron van mn LHM lek Sad

alles werkt wel goed en lekker vlot (pomp slaat ook zelden en dan heel kort aan) maar er ligt iedere keer na een nachtje stilstaan een flinke plas links voor. wat zijn bekende lekplekken? zijn die er uberhaupt Razz

sorry voor het format, tis gepost van mn pda Smile

Profiel  

pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1234

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 05 juni 2009 10:41 PM
  [ # 63 ]

Links voor!, kan een lekzak zijn, of je stuurhuis bij het rondsel.
Als je de koeltunnel verwijderd kun je goed op je stuurhuis kijken.
Voor een lekzak voor moet dacht ik je binnenscherm eraf?

succes Peter.

Profiel  

jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10577

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 juni 2009 03:27 AM
  [ # 64 ]

Alle wartelverbindingen nakijken. Gaat het beste met een zaklantaarn in het donker bij draaiende motor.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1659

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 06 juni 2009 04:21 PM
  [ # 65 ]

Naar mijn idee komen er onder het kachelhuis ook nogal wat retourleidingen bij elkaar, ook kunststoffen leidingen. Dit gebied ook eens nader inspecteren. Ook bij je HD regelaar uiteraard….....voorzichtig alle verbindingen een tikje aanzetten, misschien is er 1 wat los.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  

JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 06 juni 2009 05:23 PM
  [ # 66 ]

Ik zit nu een kleine 200km van de DS vandaan, dus ik kan jammer genoeg niet nu even kijken Sad Maar bedankt voor de tips, van de week zal ik eens gaan kijken. De retourleidingen bij het kachelhuis, waar komen deze vandaan/vanaf?

Even voor de duidelijkheid, een lekzak is toch een rubberen mof om de veercilinder? Zodat eventuele lekkende LHM word opgevangen? Mijn citroen terminologie is nog niet helemaal 100 Wink

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 07 juni 2009 01:45 PM
  [ # 67 ]

Klopt helemaal.
ik verdenk de omgeving rond/ onder je kachel ook, en het best kun je daarvoor even je linkervoorscherm verwijderen (is niet zoveel werk).
Kun je er goed bij en alles goed zien.
Succes!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 10 juni 2009 11:52 PM
  [ # 68 ]

Zo, LHM lek heb ik hopelijk gevonden, de remservo leidingen zaten niet echt vast Surprisedops: Tijd zal ons leren of dat werkelijk het enige LHM lek was, stuurhuis zweet wel een beetje, maar hingen geen druppels onder. Versnellingsbak was ook helemaal zeiknat Confused Vraag me af waar dat dan weer vandaan komt…

Ik heb alleen een veel interessanter lek gevonden, er komt water (en dan bedoel ik geen druppels maar glazen vol) uit het ventilatiegat boven de voeten van de bestuurder! Uiteraard gebeurt dit alleen in de regen maar het heeft toch wel natte voeten tot gevolg en das niet de planning.

Verder zijn de voorremmen ontlucht (echt een aanrader Razz) linkervoorscherm is eraf geweest en ontroest/in de owatrol gezet, ziet er niet uit al die rooie rotzooi, maar het werkt wel Smile Hoogteregelaar voor is schoongespoten en de helft van de vetnippels gesmeerd, toen was de vetspuit leeg Rolling Eyes Waterpomp is wel goed gesmeerd. De luchthoorn werkt ook weer, maar niet zoals het hoort, de draadjes bij de toeter zijn een beetje een puinhoop Wink

Al met al, best veel gedaan en langzamerhand begin ik een beeld te krijgen van het werk wat nog nodig is om over 4 weken ermee naar frankrijk te kunnen Smile

Profiel  

Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 963

Gepost: 11 juni 2009 11:49 AM
  [ # 69 ]

dat water komt natuurlijk door een lekke verwarmings unit, linksvoor onder de motorkap.

Die gaan kapot aan de voorkant waar de slang naar voren Loopt. Soms helpt solderen, meestal niet.

Voor nu kun je de verwarming ook bypassen, heb je op vakantie toch niet nodig! . . Vervangen is zo gebeurd

groet!

.komma

Profiel  

JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 13 juni 2009 03:08 PM
  [ # 70 ]

Je had helemaal gelijk, ik had geprobeerd de klep bovenop de kachelradiator te lijmen en dat is weer stuk gegaan Sad kheb er nu maar een koperen pijpje tusssen gedaan.

sinds ik haar heb gekocht vond ik dat ze niet zo netjes liep, beetje rommelig,ERG onzuing en verslikte zich snel in het gas. gister ben ik de ontsteking maar eens gaan bekijken om te beginnen met de bougies. wat een rampenplan om die pinnentjes eraf te krijgen :@ met veel pijn en moeite is het dan toch gelukt.ze zagen er opzich niet slecht uit, maar wel gitzwart, veel te rijk dus. mmm. eerst maar eens schoonmaken en dan verder kijken.

BAM! 100pk erbij Very Happy niet echt natuurlijk, maar wat een enorm verschil! zoveel sneller en soepeler, echt onvoorstelbaar. het lekke uitlaat geluid is ookweg Confused ik denk dus dat ze al die tijd op 3,5 ciinder heeft gelopen ofzo. maar wauw, eerst was ze nog een beetje schlemielig en langzaam, maar nu ben ik vlugger dan menig stadsautotje Razz

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10299

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 juni 2009 11:36 PM
  [ # 71 ]

Pinnetjes eraf krijgen? Met een goede bougiesleutel of zelfs een passende pijpsleutel hoef je niet eerst die verlengstukjes van de bougies te pielen als je de bougies wil demonteren.
Als de bougies -compleet met verlengstukjes- gedemonteerd zijn, heb je die verlengstukjes er zo af!

Citroen!

Profiel  

JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 juni 2009 12:51 AM
  [ # 72 ]
DriverD schreef:

Pinnetjes eraf krijgen? Met een goede bougiesleutel of zelfs een passende pijpsleutel hoef je niet eerst die verlengstukjes van de bougies te pielen als je de bougies wil demonteren.
Als de bougies -compleet met verlengstukjes- gedemonteerd zijn, heb je die verlengstukjes er zo af!

Dat zou inderdaad de meeste logische en handige manier zijn, maar ik had alleen zo’n ondiepe bougiesleutel voor mn doppendoos Sad Ik haal wel een cheapo pijpsleutel bij de bouwmarkt, gaat die mooi in het handschoenenvakje.

LHM lek is toch nog niet opgelost Confused Linkervoorscherm is eraf geweest, zo ook het binnenscherm (waar de hoogteregelaar voor zit) maar alles was kurkdroog daar. Remservo en HD regelaar schoon gemaakt en blijven nu droog. Enige wat nog kan is het stuurhuis, dat zweet, maar misschien is het wel meer dan zweten. Al moet datding wel behoorlijk zweten wil die iedere nacht een vlek van 40cm maken Rolling Eyes

Profiel  

lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 739

Gepost: 15 juni 2009 01:41 AM
  [ # 73 ]
JoostDSuper5 schreef:
DriverD schreef:

Dat zou inderdaad de meeste logische en handige manier zijn, maar ik had alleen zo’n ondiepe bougiesleutel voor mn doppendoos Sad Ik haal wel een cheapo pijpsleutel bij de bouwmarkt, gaat die mooi in het handschoenenvakje.

LHM lek is toch nog niet opgelost Confused Linkervoorscherm is eraf geweest, zo ook het binnenscherm (waar de hoogteregelaar voor zit) maar alles was kurkdroog daar. Remservo en HD regelaar schoon gemaakt en blijven nu droog. Enige wat nog kan is het stuurhuis, dat zweet, maar misschien is het wel meer dan zweten. Al moet datding wel behoorlijk zweten wil die iedere nacht een vlek van 40cm maken Rolling Eyes

ergens een lek bij de voorraadbol ? en ket de kinnebak kan het overal vandaan komen, misschien een keer andersom op de stoep zetten, en kijken of het de andere kant opgaat ?

Profiel  

JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 juni 2009 01:45 AM
  [ # 74 ]

Ja daar lijkt het wel op, die plek in ieder geval. Ik had de HD regelaar en voorraadbol schoon gespoten met remmenreiniger en tot nu toe zijn die nog schoon, tenminste, gisteravond nog. Ik ga zometeen als het goed donker is nog even kijken met een lampje.

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
Totaal aantal Berichten: 10299

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 juni 2009 01:50 AM
  [ # 75 ]

Treiterslang lek?

Citroen!

Profiel  

5 van de 7