Het regende pijpestelen vanochetend, en het begon wat lichtjes te druppen in mijn auto.
Zodra ik een beste bocht neem drupt het me op de handrem. Het water komt voor boven bij het plasic bakje weg.
Toen ik vanochtend instapte lag er geen water in de auto, wellicht misschien wel onder het kapje. Maar het is niet dat zo vanzelf zo druppelt ik moet dan eerst wel rijden.
Is er iemand die misschien weet waar deze lekkage weg komt? is het misschien vanaf de antenne?
Ik heb er een elec. schijfdakje in maar deze is verder rondom de rubbers wel droog.
En kan het veel kwaad als daar wat water bij langs loop? want ik neem aan dat mijn motorje van het dakje daar ook achter verstopt zit.
Gr xsara_LP
Citroen Xsara 1.4i Ligne Prestige (1998)

Totaal aantal Berichten: 7848
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik vermoed de dakantenne. Het rubber tussen dak en antenne wordt met de jaren hard en sluit dan niet meer af. Even het kapje losmaken, dan ben je er zo achter.
Met een kwak siliconenkit is het zo weer waterdicht, of wellicht meteen een nieuwe antennevoet met antenne monteren als je het wat netter wilt oplossen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dan zal ik daar vanmiddag even na kijken, een nieuwe antenne erop is me net wat te duur. Dus zal er wel even wat kitten..

Totaal aantal Berichten: 5501
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hou je de rubbers van de dakraam goed bij?
Bij weinig onderhoud, kan de rubbers uitdrogen\ poreus worden. En op een plek die je niet ziet water doorlaten?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Heb het rubber van het dakje ook nagekijken, ze zijn niet meer als nieuw xD maar nog wel in redelijke staat. En het is een origineel dakje waar ook een gootje in zit, dus zou ie lek zijn zou het water daar eerst inkomen. Maar die verder niet nat.
Heb de antenne ook even nagekijken, van buitenuit valt er weinig aan te doen, van binnenuit zit ie vast me een bout. Heb hier even na gekeken en zag er opzich ook nog wel goed uit. Maar het zou wel kunnen zijn dat er net wat bij langs loopt.
Ik laat het verder maat zoals het is, het de rubbers even met siliconenspay behandeld. Heb er ook alleen maar last van als ik rij dus dan zal het wel ergens tussendoor kruipen!
Vanuit dat gootje van je dakraam moet water ook weg he. Ik weet niet precies hoe dat bij Xsara’s zit, maar auto’s met origineel dakraam hebben altijd een slangetje dat naar achteren loopt en meestal via de c-stijl achter de achterlichten of bumper uitkomt. Uiteraard raken deze verstopt met prut. Zoek dit slangetje op, blaas het even door met perslucht en je bent waarschijnlijk van je lekkage af!
Ok dan zal ik een even naar de goot kijken, misschien dat dit me meer oplevert. En wat is de C-stijl van de auto? Ik lees wel eens vaker wat over A stijl e.d. maar wat zijn deze stijlen?