1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Oliedruk & Klepstootrubbers
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 08 juni 2004 02:09 AM

Mijn oliedruk is wat hoog van mijn nieuwe motor (6 tot 8 stationair, moet 4 zijn bij 4000 toeren).
Weet iemand hoe dit kan komen?
Kan dit hoog gebruik olie veroorzaken?
Kan dit te maken hebben met klepstootrubbers?

Heeft iemand deze rubbers wel eens vervangen?

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 08 juni 2004 02:41 PM
  [ # 1 ]

Yep, bij een warme motor.
Hij loopt wel iets terug als de motor warmer wordt.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 08 juni 2004 06:06 PM
  [ # 2 ]

Mischien is dit pure onzin wat ik zeg, maar je weet maar nooit:
Heb je misschien je olie ververst en daarbij vergeten de oude olie uit je blok te laten lopen ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 juni 2004 03:20 AM
  [ # 3 ]

Heb je misschien je olie ververst en daarbij vergeten de oude olie uit je blok te laten lopen

Of zoals een leipe kennis van mij dat ooit heeft gedaan, ruim 5 liter koelvloeistof in de olie-vulopening van zijn Alto gegooid. Rolling Eyes

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 10 juni 2004 02:07 AM
  [ # 4 ]

Bedankt voor de reacties.

Niet negatief bedoelt tov Japanse auto’s hoor, maar zo’n ding koop je niet omdat je het mooi vind.
Die koop je omdat je geen onderhoud aan je auto wilt doen.

Doe het dan ook niet…. wink

Ik rij in een ZX van 12 jaar oud met de motor van een peug 205 GTI.
Betekend dus dat je jezelf het schompes betaald aan onderhoud, of dit een b-tje in de perken kan houden door het zelf te doen.

Heb motor gewisseld en daarbij domme dingen gedaan (bijvoorbeeld 1 van de bouten waarmee koppelingshuis aan de motor vastzit overhebben als de motor ingebouwd is D ), maar als je zulke dingen doet als jullie voorstellen, kan je beter onderhoud maar gewoon door de garage laten doen denk…..

Ik heb het overigens gevonden denk ik. Ik heb niet de oliedruk sensor gewisseld en nu is waarschijnlijk de schaal anders.
Moet ik dan dus maar overheen kijken, of oude sensor terug…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 juni 2004 03:06 AM
  [ # 5 ]

Niet negatief bedoelt tov Japanse auto’s hoor, maar zo’n ding koop je niet omdat je het mooi vind. Die koop je omdat je geen onderhoud aan je auto wilt doen.

Inderdaad zo ook bij de Suzuki Swift die ik ooit had gekocht. Het was een erg mooie speciale sedan uitvoering, maar veel onderhoud had die wagen niet nodig. En het beetje onderhoud door de dealer was niet duur.

Over die leipe kennis, hij zei dat de temperatuur van de motor nogal opliep. Ik effe kijken en zag dat er te weinig koelvloeistof in zat. Ik zei dat hij er wat koelvloeistof bij moest gooien. Nou dat deed hij dus de volgende dag, maar pleurde het in de olie vulopening. Gelukkig startte hij de motor niet, hij belde mij op en zei dat er al een hele jerrycan erin is gegaan en dat hij nog niet vol is. Ik effe wezen kijken, heb die alto toen maar even aan het sleepoog van mijn krachtige Xsara gehangen en naar de kwikfit gesleept om de olie te laten verversen.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 juni 2004 03:10 AM
  [ # 6 ]

Als je niet weet in welk gat je vloeistofje moet, moet je ook niet een motorkap open trekken (uitgezonderd hierop zijn vergissingen, mijn vader heeft met de boot die we toen hadden ook wel eens de brandstof-vulopening verward met de watertank-opening).

En laatst stond er een figuur aan de kant van de weg met een brandschone motor. Elke week zette hij de hogedrukspuit er op Rolling Eyes

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 juni 2004 08:26 PM
  [ # 7 ]

Motor laten draaien, en spuiten maar

Is het wel goed om met een draaiende motor of warme motor deze schoon te spuiten. Ik neem aan dat e.e.a. door snel afkoelen van het water kan beschadigen?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 juni 2004 09:55 PM
  [ # 8 ]

Deze vrolijke frans deed het gewoon met de motor uit en met de tuinslang. Hij was zo technisch als een koe, dus hij spoot maar wat op de gok (Verdelerkap? Wasda?).

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 10 juni 2004 10:39 PM
  [ # 9 ]

verdelerkap zorgt ervoor dat de stroom van 1 bobine wordt verdeeld over 4 bougies (in dit geval), is dus niet goed als ie nat word….!

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 10 juni 2004 10:41 PM
  [ # 10 ]

kan het kwaad om een eendenmotor af en toe van waterkoeling te voorzien?
af te spuiten dus?

M’n buurman (2x2cv6,1xAK400 en 1xAmi6) zegt dat het bij een duckie niets uitmaakt…
Maar hij zei ook dat het geen kwaad kan om snel achteruit te rijden!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 juni 2004 11:56 PM
  [ # 11 ]
Tom Duckpower schreef:

verdelerkap zorgt ervoor dat de stroom van 1 bobine wordt verdeeld over 4 bougies (in dit geval), is dus niet goed als ie nat word….!

Ik weet wat een verdelerkap is, hij niet Wink

Ennuh, Rocco, Eendenmotor afspuiten kan, mits de ‘electronica’ maar niet nat wordt en het spul weer droog is voor je start.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 juni 2004 12:54 AM
  [ # 12 ]

Op de versnellingsbak zit zo een opening, waarin je het vliegwiel ziet draaien. Bij mijn ZX zit er een plastic kapje op, bij de peugeot die ik had niet. Kan het kwaad als hier water inkomt??

En waarvoor is deze opening eigenlijk?

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 11 juni 2004 08:47 PM
  [ # 13 ]
Lelijke Eend schreef:
Tom Duckpower schreef:

verdelerkap zorgt ervoor dat de stroom van 1 bobine wordt verdeeld over 4 bougies (in dit geval), is dus niet goed als ie nat word….!

Ik weet wat een verdelerkap is, hij niet Wink

Ennuh, Rocco, Eendenmotor afspuiten kan, mits de ‘electronica’ maar niet nat wordt en het spul weer droog is voor je start.

electronica = bougiekabels, bobineaansluitingen, accu?

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 11 juni 2004 08:48 PM
  [ # 14 ]

dynamo, startmotor…...

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 11 juni 2004 11:16 PM
  [ # 15 ]

... contacpuntjes, spanningsregelaar, (kop)lampen ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook