1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Aankoop BX
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 juni 2004 01:49 PM

Is er ergens een aankoopgids met tips voor een BX te vinden op het www?
Ik zit namelijk met de gedachten te spelen om mijn ZX te verruilen voor een BX.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 10 juni 2004 03:17 PM
  [ # 1 ]

Re: Aankoop BX

ZX1.4i schreef:

Is er ergens een aankoopgids met tips voor een BX te vinden op het www?
Ik zit namelijk met de gedachten te spelen om mijn ZX te verruilen voor een BX.

Een aankoopgids of zo, is mij niet bekend….je zou wel (alvast) lid kunnen worden van de http://www.BXclub.nl .....kost 20 euro P/J.
Daar zijn voldoende mensen aanwezig die je in e.e.a. kunnen adviseren….. je krijgt dan het blad En Avant opgestuurd, met een aantal adressen e.d.

Maar zeg maar alvast eens wat je wilt weten….waar kijk je naar uit, een (turbo) diesel….een 1.9 TZI of GTI ....of een Chique….ik weet namelijk nog een hele mooie te staan, bij Knopper in Utrecht met 1.6 motor.
http://www.autobedrijfknopper.nl/

Wil je stuurbekrachtiging, Electr. ramen…e.d. ?
Dat hebben bepaalde types standaard….zoals de TZI of in geval van een diesel, een TZD.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 juni 2004 08:16 PM
  [ # 2 ]

Ben op zoek naar een (luxe) benzine uitvoering, met het liefs stuurbekrachtiging. Maar eerst moet ik mijn ZX zien te verkopen, heb gemerkt dat hij bij inruil niet veel oplevert.

Die occasion link op de site van Knopper doet het niet.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 10 juni 2004 09:19 PM
  [ # 3 ]
ZX1.4i schreef:

Ben op zoek naar een (luxe) benzine uitvoering, met het liefs stuurbekrachtiging. Maar eerst moet ik mijn ZX zien te verkopen, heb gemerkt dat hij bij inruil niet veel oplevert.

Die occasion link op de site van Knopper doet het niet.

Inderdaad, dat laatste klopt… Surprisedops:
Heb ze even gebeld en het zou morgen weer in orde zijn….maar je kunt ze natuurlijk altijd bellen.
Overigens zijn ze best bereid om over inruil te praten….het zijn echte Citrofielen daar…...mijn huidige BX komt er ook vandaan, waar ik tot op heden dik tevreden mee ben.
Het was overigens mijn eerste kennismaking met Knopper.

Jammer nu dat ik geen link kan plaatsen van die BX-Chique….die er overigens nog steeds staat, hoorde ik vanmiddag.
Hij is zilver-metallic met grote (meegespoten) spoiler achterop…..heeft een luxe interieur, ik heb er een maand geleden even ingezeten en de motor laten draaien….en dat klonk niet slecht.
Hij heeft (voor zover ik me herinner) 4 electr. ramen, stuurbekrachtiging e.d.
Zag er schitterend mooi uit…..als ik geen BX-turbodiesel had gezocht, was deze auto waarschijnlijk de mijne geworden. Smile

Ze vragen er wel een aardig bedrag voor (iets van 2200.- euro)....maar dat kun jij natuurlijk ook doen voor je ZX. Wink

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 10 juni 2004 11:51 PM
  [ # 4 ]

Twee-en-twintig-honderd euri?

Ik neem die zaak gelijk niet serieus meer.

Of heeft dat ding pas 5000 KM gelopen?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 11 juni 2004 12:36 AM
  [ # 5 ]

Neem type 3, heeft gecoate leidingen, zijn een stuk corrosie bestendiger. Let op de achterdraagarmlagers (scheefstand wielen /—\). Roest is niet echt een probleem. Maak een uitgebreide proefrit, Veert ie goed? Ook een paar keer van de laagste naar de hoogste stand. Zonder gekraak? En liefst met nieuwe apk. En de achterremmen, zitten die niet vast? Het zou kunnen dat er op bxnl wel een aankoop advies staat, weet het zo niet. In de citroexpert heeft een keer een heel stuk gestaan met aankoopadvies.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 juni 2004 12:38 AM
  [ # 6 ]

Als het echte Citrofielen zijn, dan neem ik aan dat ze geen auto verkopen met bewust verborgen gebreken, die een leek niet ziet.

Wat mijn ZX betreft, die is goed onderhouden, ziet er van binnen en buiten netjes uit. Recent zijn de koppakking, distriebutieriem+spanrol, complete uitlaat, schokdempers, diverse koelslangen, bakolie vervangen.
Boegies, verdeelkap+rotor heb ik zelf vervangen. Als ik er geen goede inruil voor krijg of een auto in een zelfde staat van goed onderhoud, rij ik er nog liever een jaartje in.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 11 juni 2004 12:41 AM
  [ # 7 ]
ZX1.4i schreef:

Als het echte Citrofielen zijn, dan neem ik aan dat ze geen auto verkopen met bewust verborgen gebreken, die een leek niet ziet.

hmmm, dan heb je wel heeeel erg veel vertrouwen in de autohandel. Nooit doen! Tenzij je met garantie koopt, nooit op de blauwe ogen van de verkoper vertrouwen. Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 11 juni 2004 12:49 AM
  [ # 8 ]
Alcyone schreef:

Twee-en-twintig-honderd euri?

Ik neem die zaak gelijk niet serieus meer.

Of heeft dat ding pas 5000 KM gelopen?

Ach…..heb je weleens bij de dealers gekeken wat ze zoal voor een 92 of 93ér BX durven vragen ?

Als je zonder inruil met (pakweg) 1100 euro op hem afstapt….denk ik dat je hem kunt meenemen. Cool

Maar….waarom wil je eigenlijk van een ZX naar een BX overstappen….of vraag ik nu naar de bekende weg ! Mr. Green

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 juni 2004 01:05 AM
  [ # 9 ]

Maar….waarom wil je eigenlijk van een ZX naar een BX overstappen

Een BX is toch wat luxer en heeft een hoger gehalte “Bijzonder Citroen” dan een ZX. Een BX met een 1.4 of grotere motor zal wel niet zuiniger zijn dan mijn ZX, maar wel luxer.

Ik krijg binnenkort een diesel (VW Caddy Crying or Very sad ) van de zaak, daar ga ik dus mijn prive kilometers mee vreten. En de BX is voor als ik met mijn broers of ouders op stap ga.

Ps: Van welk bouwjaar is die BX bij Knoppers?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 11 juni 2004 02:26 AM
  [ # 10 ]

Knopper is het, zonder S Wink

Ik meen dat hij van 92 was/is…..maar hang mij er niet aan op. Cool

Van Rotterdam naar Utrecht is niet zover…..ik zou er zeker eens naar gaan kijken…..ik zei al eerder, ik vind het een zeer fraaie auto.
Hij staat overigens binnen….er stond dacht ik ook nog een GTI naast.

Enne…..als je mijn *oude* (lichtgroene) Xantia-TD ziet staan, doe hem dan de groeten van me. Laughing

Hij zal wel boos op me zijn, dat hij is omgeruild voor een BX turbodiesel…..maar tjsa, een Xantia is nu eenmaal geen BX Cool

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 11 juni 2004 04:14 PM
  [ # 11 ]

Ik heb ooit een heel artikel uit een geleende citroexpert gescand, met allerlei aankoop adviezen voor de BX. Het zijn een stuk of vijf pagina’s.
Belangstelling?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 11 juni 2004 06:40 PM
  [ # 12 ]
BX16TGI schreef:

Ik heb ooit een heel artikel uit een geleende citroexpert gescand, met allerlei aankoop adviezen voor de BX. Het zijn een stuk of vijf pagina’s.
Belangstelling?

Die wil ik ook wel van je hebben. Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 juni 2004 07:27 PM
  [ # 13 ]

Ik heb er ook wel belangstelling voor. Ik lees de CitroExpert al een paar jaar, maar ik zal het wel gemist hebben denk ik.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 11 juni 2004 08:27 PM
  [ # 14 ]

Okee, ik zal eerst eens kijken hoever ik de pagina’s kan comprimeren en leesbaar houden. Bijna 27Mb in Hi res bmp bestanden lijkt me een beetje te veel om te mailen Smile


Okee, 719 Kb jpg plaatjes, is dat een beetje te doen?
In een zipje wordt dat 714 Kb.

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 12 juni 2004 02:34 AM
  [ # 15 ]

/me heeft ook wel interesse *

Ben pas nog wezen kijken bij een BX uit 92 met 52.000 km. Bijna dezelfde als die ik nu heb (incl. kenteken, alleen grijze metallic kleur ipv blauw metallic).

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook