2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Aankoop BX
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 12 juni 2004 03:14 AM
  [ # 16 ]
BX16TGI schreef:

Okee, 719 Kb jpg plaatjes, is dat een beetje te doen?
In een zipje wordt dat 714 Kb.

In goede staat ontvangen….dank voor het opsturen Smile

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 12 juni 2004 12:46 PM
  [ # 17 ]

Wil je mij er ook een doen? eastern aapje zonnet punt nl (anti spam modus)

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 12 juni 2004 03:20 PM
  [ # 18 ]

Okee, je hebt mail Smile

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 12 juni 2004 03:21 PM
  [ # 19 ]
easternnl schreef:

/me heeft ook wel interesse *

Ben pas nog wezen kijken bij een BX uit 92 met 52.000 km. Bijna dezelfde als die ik nu heb (incl. kenteken, alleen grijze metallic kleur ipv blauw metallic).

Weinig kilometers! Die van mij heeft er bijna 190.000 opstaan!
Heeft ie lang stil gestaan?

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 12 juni 2004 03:47 PM
  [ # 20 ]

Zo te zien aan het onderhoud heeft hij sinds vorig jaar mei de meeste kilometers gemaakt. Toen is de 34.000 km beurt uitgevoerd. Nu staat hij dus op 52.000.

De auto staat bij een garage in Nijverdal, en ziet er goed uit. De garagehouder wil de auto niet aan mij verkopen omdat hij vindt dat ik hem niet genoeg vertrouw.  Surprisedops: 

k’Heb er twee keer in gereden en dat vondt tie al te veel. Als je de aankoop keuring gaat uitvoeren zoals beschreven in het artikel wat ik net van je hebt gehad (thnx in advance Very Happy ) dan wordt tie bekand boos.

Als je wilt kan ik wel mijn lijst met commentaar / vragen op die auto online zetten.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 12 juni 2004 04:12 PM
  [ # 21 ]
easternnl schreef:

De garagehouder wil de auto niet aan mij verkopen omdat hij vindt dat ik hem niet genoeg vertrouw.  Surprisedops: 

k’Heb er twee keer in gereden en dat vondt tie al te veel.

Ik zou zeggen (als ik dit zo lees).....laat hem maar lekker staan dan Rolling Eyes ....als het echt een eerlijke auto is…..dan zal een dealer/handelaar er geen enkel probleem mee hebben om hem aan wie dan ook te verkopen…of (lange) proefritten mee te maken ! Confused

Ik heb met mijn huidige BX ook 2X een lange proefrit gemaakt….(bij Knopper Utrecht)...maar dit soort reactie’s van die garagehouder uit Nijverdal, doen mij op z’n minst de wenkbrauwen fronzen. Confused

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 12 juni 2004 05:27 PM
  [ # 22 ]

Ja, kilometertellers kan je ook terugdraaien.
Is ie aangesloten bij de Nationale Autopas?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 12 juni 2004 05:32 PM
  [ # 23 ]
easternnl schreef:

Als je wilt kan ik wel mijn lijst met commentaar / vragen op die auto online zetten.

Prima…. Cool

BX16TGI schreef:

Ja, kilometertellers kan je ook terugdraaien.
Is ie aangesloten bij de Nationale Autopas?

Of een andere klokkenwinkel. Confused

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 12 juni 2004 08:38 PM
  [ # 24 ]

- Uitlaat grijs geverft van achteren;
- Bij eerste rit was de voorraadbol lek / niet goed gevult. Tikte veel te vaak; garagehouder heeft hem laten vullen nadat ik het gezegd had
- Bij het remmen siste het hydraulisch systeem, schijnt normaal te zijn maar mijn auto doet dat nooit
- Eerste achterbanden zaten er nog op, weet niet of dat dat goed is.
- Kilometers gegarandeerd, maar geen nationale autopas. De kilometers zijn naar mijn idee wel betrouwbaar. Zowel de lak als het interieur van de auto was nog erg mooi. (iig beter als die van mij met 172k km )
- Kraken bij heel hard remmen (zo hard rem ik meestal niet, af en toe eens om te kijken of de vertraging nog goed is. Trilde niet, trok niet scheef ook)
- Motorblok had wat olie aan de onderkant
- Handrem afstelling was niet optimaal of was versleten (ging heel ver omhoog en onderin zat hij niet lekker ingedrukt (beetje losjes))
- Hoes van de versnellingsbak in het interieur was gescheurd
- Onduidelijk hoe oud de accu was (die van mij heeft net een nieuwe)

ff kijken of ik mijn aantekeningen nog kan vinden, dan kan ik de rest ook nog noteren.

offtopic: het is geen flame richting de garagehouder, al beschouwd hij dat denk ik wel zo. Hij vondt mijn proef ritten van respectievelijk +/- 20 km en nog eens 30 km te lang denk ik. Toen ik mijn blauwe bx ging kopen hebben we nog langer gereden, en was maar goed ook! De auto had olie lekkage bij de krukas keering, en niet te zuinig ook (zie op [url=http://citroen.eastern.nl/]http://citroen.eastern.nl/ [/url])

Edit by Lelijke Eend: link gefixt

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 12 juni 2004 10:54 PM
  [ # 25 ]
easternnl schreef:

- Uitlaat grijs geverft van achteren;
- Bij eerste rit was de voorraadbol lek / niet goed gevult. Tikte veel te vaak; garagehouder heeft hem laten vullen nadat ik het gezegd had
- Bij het remmen siste het hydraulisch systeem, schijnt normaal te zijn maar mijn auto doet dat nooit
- Eerste achterbanden zaten er nog op, weet niet of dat dat goed is.
- Kilometers gegarandeerd, maar geen nationale autopas. De kilometers zijn naar mijn idee wel betrouwbaar. Zowel de lak als het interieur van de auto was nog erg mooi. (iig beter als die van mij met 172k km )
- Kraken bij heel hard remmen (zo hard rem ik meestal niet, af en toe eens om te kijken of de vertraging nog goed is. Trilde niet, trok niet scheef ook)
- Motorblok had wat olie aan de onderkant
- Handrem afstelling was niet optimaal of was versleten (ging heel ver omhoog en onderin zat hij niet lekker ingedrukt (beetje losjes))
- Hoes van de versnellingsbak in het interieur was gescheurd
- Onduidelijk hoe oud de accu was (die van mij heeft net een nieuwe)

Gesis bij het remmen kan komen door te veel retourstroom van de LHM door de remservo. D.w.z. dat de remservo aan revisie of vervanging toe is. Kun je bekijken door de retourleiding van de remservo los te nemen en te kijken hoeveel LHM retour stroomt.
Achterbanden van meer dan 10 jaar oud lijken me niet zo betrouwbaar. Maar in het algemeen zie je dan ook droogtescheurtjes in de zijkant van de band.
Handrem is bij een BX automatisch afstellend. Trap bij stationair draaiende motor het rempedaal enkele malen diep in en je zult zien dat de handrem strakker staat.
Een auto die maar zo weinig kilometers gemaakt heeft in zo veel jaren zou ik niet snel kopen aangezien de auto dan waarschijnlijk of lang stil gestaan heeft of vele stadskilometers gemaakt heeft. Beide gevallen zijn niet bevorderlijk voor de betrouwbaarheid en degelijkheid van de auto.

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 13 juni 2004 12:34 AM
  [ # 26 ]

OK, dan weten we ook dat gesis niet goed was. Ik heb het echter verder niet gecontroleerd.

Ook zal ik eens testen of mijn handrem zich stelt als ik de rem een paar keer indruk.

De staat van de auto, de rubbers e.d. waren wel goed naar mijn inzien. k’Heb hem echter niet gekocht. De vraag is echter met oude auto’s of ze nu veel of weinig gelopen moeten hebben.

Jij nog veel plezier gewenst met de aankoop van je BX 16V! Hopen dat je er veel plezier van gaat hebben.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 13 juni 2004 01:33 AM
  [ # 27 ]

Mijn handrem kwam ook een heel eind omhoog, dat lag bij mij aan het feit dat mijn remblokken bijna weggesleten waren, een halve millimeter meer en het was ijzer op ijzer.

Mijn interieur is keurig van binnen en de lak ziet er behoorlijk uit, maar mijn auto heeft wél bijna twee ton op de teller staan.

Ik had ook een wat “natte” onderkant van de motor, “zweten” noemde de garage dat eerst, lekkende krukaskeerring bleek het later te zijn, hebben ze gelijk de versleten koppeling even vervangen, de bak lag er nu toch af…. (koppelingspedaal stond een stuk hoger dan de rest van de pedalen.)

Oftewel, misschien een schot in de roos, of het wrak van de weg?


Misschien dat de andere forummers het weten, wat is nu de beste manier om uit te vinden of een BX afgeragt is of van een oud mannetje voor de boodschappen is geweest?  Confused

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 14 juni 2004 02:22 PM
  [ # 28 ]

In het algemeen: tja, de kilometerstand is natuurlijk altijd een indicatie. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een wat hogere km-stand, een BX kan behoorlijk wat km’s aan, en het betekent dat er gewoon lekker mee is gereden. Minder dan 100.000 km vind ik verdacht, liever nog een stads-auto dan eentje die voornamelijk heeft stilgestaan.
Verder gewoon een proefrit maken. Trap eens stevig op de rem, geef ‘s lekker gas tot pakweg 150 km\h of zo om te kijken of ze niet gaat trillen. Dat kan wijzen op slechte uitbalancering (goedkoop op te lossen), maar ook op versleten aandrijfassen (vooral in de gaten houden als de BX is voorzien van een trekhaak!!, de BX was erg populair onder caravanbezitters).
Een aantal zaken zijn op ons geliefde forum al eens genoemd. In het kort: draagarmlagers achter, hydraulisch systeem (let vooral op de leiding naar linksachter, die gaat meestal als eerste en enige kaduuk), besturing, handrem(-kabels), ruitewissermechaniek, kachelventilator, buitengewone olieverbruik/ -lekkage en roest op het subframe bij de oudere bouwjaren. Lijkt een hele lijst, maar het valt in de praktijk best mee hoor. Meeste gebreken komen voort uit slecht onderhoud, niet omdat de BX een slecht product was/ is….  Cool

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 17 juni 2004 02:23 PM
  [ # 29 ]
ZX1.4i schreef:

Ben op zoek naar een (luxe) benzine uitvoering, met het liefs stuurbekrachtiging. Maar eerst moet ik mijn ZX zien te verkopen, heb gemerkt dat hij bij inruil niet veel oplevert.
Die occasion link op de site van Knopper doet het niet.

Nu weer wel :

CITROEN BX 1.6 I CHIC U9

Opties & accessoires:
Elektr. ramen voor, Stuurbekrachtiging, Trekhaak

Bijzonderheden:
Bumpers in carosseriekleur, electrische buitenspiegels. 1 jaar ANWB/APK
http://www.autobedrijfknopper.nl/

Ik blijf het een fraaie auto vinden….zoals ik al eerder zei, als ik de turbodiesel niet had genomen was deze BX (indien hij verder in orde zou zijn uiteraard) van mij geweest. Cool

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 18 juni 2004 02:47 AM
  [ # 30 ]
Vitesse schreef:

Bram, meen je dat nou ??????????
Vind het nogal wat voor die BX die mijn inziens weinig bied voor dat bedrag ....

Ik heb al eerder aangegeven dat Knopper wel *vraagt*....maar dat dit niet wil zeggen dat hij het er ook voor vangt. Cool

En je weet niet wat hij voor de ZX van *ZX.1.4* wil geven.

Ik heb er immers een Xantia-TD uit 94 (met 385.000 km)...letterlijk omgeruild (met gesloten beurs dus) voor m’n huidige 93’er BX tzd-turbo.

Dus gewoon even langsgaan daar, lijkt me.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook