Boordcomputer faillure 17
wissels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 01-08-2003

Gepost: 14 juni 2004 09:57 PM

Hallo allemaal,

ik ga hier toch weer een keer mijn gal spuwen.

Na een geslaagd familieweekend, wilde we als laatste nog even terug naar het vakantiehuisje om onze spullen op te halen, toen het noodlot c.q. pech toesloeg.

Mijn schoonvader had voor het vertrek al last van zijn rikketik, wat overhaast vertrek naar de medicijnen noodzakelijk maakte. Goed auto gestart, en tot mijn verbazing deed het display nix meer, geen snelheid, geen benzinemeter, geen verlichtingslampjes etc, nou ja motor deed het dus rijden maar. Schoonvader vroeg nog, waar is je snelheidsmeter? Nou ja gezegd: “niet aangezet”, want anders gaat hij zich hierom ook nog druk maken. Echter 5 km verder kwam op de B-weg waar ik reed een tegenligger aan die keurig netjes midden op de weg reed tussen de fietsstrepen in, ik week uit geheel naar rechts maar kon het ketsen van de spiegels niet meer voorkomen. Nou ja bij mij klapte alles uit elkaar en bij de tegenligger klapte de spiegel in. Met zijn zessen (mijn zwager reed achter mij) de onderdelen bij elkaar gezocht. Aan het einde van de straat zagen we ondertussen de boosdoender keren, en die kwam kijken wat hij teweeg gebracht had.

Door omstandigheden ik was ondertussen flink aangebrand echter kon ik dat niet laten merken, vroeg ik de man (was wel vriendelijk trouwens) of hij door wilde rijden, tijd en zin had ik niet in een schadeformulier, want de schade leek mee te vallen, de spiegel kon ik zo weer in elkaar klikken, alleen waren 2 klemmetjes afgebroken, maar dat heb ik gefixed met dubbelzijdig plakband.

Terwijl mijn zwager mee hielp met de spiegel, vroeg hij of mijn auto altijd zo rookte, hierdoor moest hij toen hij achter me reed afstand houden, want de rook was onaangenaam.

Nou ja ik denk zo kan ik niet naar huis, was trouwens nog 225 km. naar mijn woonplaats. Goed Citroën assistance maar gebeld, de monteur kon over 45 minuten bij mij zijn. Ondertussen maar gaan eten, voor vertrek naar huis. Inderdaad ging netjes na 40 minuten mijn telefoon af, en de monteur zei dat hij eraan kwam. Dat klopte ook perfect want ik stak mijn hoofd uit het restaurant en keek gelijk naar een achteruitrijdende bergingsauto. Naar buiten naar mijn auto toe, contact stond uit en wie schetst iedereen zijn verbazing het display stond aan, dus ik stond voor lul, want de monteur had dus 45 minuten gereden, en kon weer 45 km. naar huis rijden. Hij bleef nog netjes wachten tot mijn motor gestart was, keek nog snel of alles het deed, en ging er met een vriendelijke handdruk van mijn kant er weer vandoor, naar zijn pot die ondertussen koud geworden was.

Mijn schoonouders hadden ondertussen een dagje in het bungalowpark bijgeboekt zodat ze op hun gemak naar huis konden, en de medicijnen waren ondertussen ingenomen.

Onderweg naar huis viel het volledige display en de radio weer weg, dus weer kreeg ik zwaar de ziekte erin.

Volgende morgen boos naar mijn garage toe, want het was pas de 10e storing met de boordcomputer dit jaar. Ps. hij was al onder garantie vervangen, maar dit heeft niet mogen baten. Na +/- 2 uur werd ik door mijn garage opgebeld dat het mankement verholpen was, en de boordcomputer weer als nieuw moest functioneren. Ik heb er na mijn ervaringen een hard hoofd in. Overigens gaf een roetmening als uitslag dat het roken in orde was??? En of ik voortaan benzine met een Ron gehalte van 98 wilde tanken.

Groeten, Walter

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 14 juni 2004 10:10 PM
  [ # 1 ]

Ik wil je niet een nog slechter humeur bezorgen, maar hier hebben we een apart onderwerp voor: http://www.citroen-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=74

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
wissels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 01-08-2003

Gepost: 14 juni 2004 10:26 PM
  [ # 2 ]

Boordcomputer met Dashboard

Hallo allemaal,

hm sorry, ik wou eigenlijk een stukje schrijven over de boordcomputer in mijn auto, maar ik liet mij een beetje gaan.

Dus terug naar het bedoelde onderwerp.

Display viel weg doordat de boordcomputer los gekomen was. Deze moest gefixeerd worden.

Vorige boordcomputer problemen kwamen voort uit een niet werkend achterlicht, Deze was eerst verholpen door de achterlichten met elkaar door te verbinden, echter toen beide achterlichten het niet meer deden is uiteindelijk de boordcomputer vervangen. Hierna heb ik verscheidene malen problemen gehad met het motormanagement systeem, waarvan de oorsprong niet gevonden kon worden, een software update in het motormangagement systeem moest het probleem oplossen, hierna is de klacht nog 2 maal teruggeweest. Deze zijn wederom verholpen met een software update, en het vervangen van een terugslag klep in de uitlaat. Hierbij hebben ze ook het uitlaatsysteem gereinigd.

Daarna is mijn benzinemeter nog een keer op leeg blijven staan, toen ik net vol getanked had, en kraakte mijn radio regelmatig.

Zijn er nog meer mensen die vergelijkbare problemen hebben.

Groeten, Walter

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 juni 2004 11:29 PM
  [ # 3 ]

Overigens gaf een roetmening als uitslag dat het roken in orde was??? En of ikvoortaan benzine met een Ron gehalte van 98 wilde tanken.

Dit is ook een rare opmerking van de garage, iedere moderne auto met benzinemotor zou gewoon zonder problemen op euro95 moeten lopen. Zeker de Picasso met 1.6, 1.8 of 2.0 motoren met 8 of 16 kleppen.
Heeft die garage soms aandelen van de Shell, zodat ze je lekker adviseren om de duurste benzine te tanken.

Profiel  
 
b2fuzzy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 24-05-2004

Gepost: 15 juni 2004 02:14 AM
  [ # 4 ]

Walter,

Jammer dat je zo’n pech heb gehad met je Picasso.

Ik heb een keer wat afwijking gehad in mijn benzine meter,  doch na de “factory update” is dit niet meer voorgekomen.
Als ik je klachten ga relativeren duidt dit volgens mij op een los kontakt, dit heeft meestal hevige kraak op AM of FM ontvangst tot gevolg.
Heb je nog problemen? ( gepaard met kraken op radio) of is het inmiddels opgelost.

Ton

Van GS tot C4 Cactus

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 15 juni 2004 02:22 AM
  [ # 5 ]

soms heb je van die dagen…
sterkte wissels Confused

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 juni 2004 04:17 AM
  [ # 6 ]

Werken die boordcomputers toevallig op Windows Evil or Very Mad
Dat zou een hoop verklaren, na een update doet e.e.a. het beter, maar zijn er weer 10 andere dingen die niet meer goed werken Twisted Evil

Profiel  
 
b2fuzzy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 24-05-2004

Gepost: 15 juni 2004 11:11 PM
  [ # 7 ]

hmmm, als je hardware niet deugt dan werkt zelfs Linux of BeOs niet goed…..

Van GS tot C4 Cactus

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 juni 2004 11:28 PM
  [ # 8 ]

Ehh, Ja daar heb je helemaal gelijk in, het begint met de hardware.

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 19 juli 2004 03:25 AM
  [ # 9 ]

Onze Pic heeft absoluut geen problemen met de boordcomputer, rechterschermpje is na 3.5 jaar wel heel ‘licht’ aan de rechterzijde: dwz: de temperatuur valt tijdens de dag moeilijk te lezen)

M’n tante’s Pic Exclusive heeft ook al de boordcomputer moeten vervangen.
Ik denk dan maar: een mechaniekje is betrouwbaarder, maar de Picasso consloe is handig, en er zullen er altijd zijn die een probleem hebben. ‘t Is niet leuk, maar de auto rijdt toch nog Wink . Er zijn genoeg verhalen over Merc’s & BMW’s die in panne staan door defecte electronica!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook