retour- en luchtvereffeningsleidingen
byung
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2004

Gepost: 15 juni 2004 01:46 AM

ehm… onder het mom van der moet hier toch wat geluld worden… hehehhehe heb ik nog een vraagje… Very Happy

der zijn bij mijn bx 2 slangetjes gescheurd… aan de linker kant. ze zitten zeg maar aan de vering vast. dwars door midden… Sad  allebei ongeveer in het midden. is dit normaal???????????? ik bedoel… ut zijn slangetjes die een vrij dikke wand hebben vin ik… na wat studeren in de vraagbaak van olving(gesponsord door de bieb Twisted Evil )denk ik dus dat het de retour- en luchtvereffeningsleidingen zijn…(zijn de woorden van olving… hehehehe)
ze zitten samen dus aan een rubber dingetje vast(één geheel volgens mij) en dan met een metalen riempje om de vering heen. de uiteinden lopen naar 2 metalen buisjes aan de binnenkant van de wielkast.

buiten de vraag of het normaal is dat die leidingen zomaar gescheurd zijn vroeg ik me af waar ze voor dienen en of jullie tips hebben hoe ik dat ding kan vervangen Very Happy Very Happy

beetje vaag verhaal hè?? Shocked
maar goed.. hoop dat jullie der iets van snappen… hehehe

alvast bedankt Very Happy

byung

Profiel  
 
b2fuzzy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 24-05-2004

Gepost: 15 juni 2004 02:39 AM
  [ # 1 ]

Dan zal ik ook maar wat l#llen:
Volgens mij ( ben al geruime tijd er uit)  zijn dat de leidinkjes die de lek LHM retourneren, gaan vaker kapot, kan zo direct geen kwaad.
Om die metalen spanbandjes te vervangen heb je een speciale tang nodig. 

Ton

Van GS tot C4 Cactus

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 15 juni 2004 03:53 AM
  [ # 2 ]

Het zijn inderdaad gewoon de retourslangen…..kosten dacht ik 15.00 euro per stuk…...en zijn vrij snel te vervangen.

Een veel voorkomende kwaal van de BX…..

Profiel  
 
andre martinus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 23-03-2004

Gepost: 07 juli 2004 05:11 PM
  [ # 3 ]

retour leiding jazeker
even wat tips
a koop dat speciale metalen beugeltje bij je nieuwe slangetje er zit een uitsparing in waardoor het precies over het rubber van de slangetjes past men wil het nog wel eens met van die tai rips [of hoe spel je dat] doen maar dat gaat op den duur fout
b een speciale tang is niet nodig een afgeslepen oude nijptang voldoet uitstekend
c laat je de gescheurde slangetjes zitten dan verliest de auto bij het in en uitveren steeds een beetje olie houd dus het lhm pijl in de gaten en voor je mede weggebruikers is er slipgevaar
d een litertje lhm olie is altijd handig om bij je te hebben
e de slangetjes kunnen er afschieten zeker bij maximale uitdraai van het stuur gewoon er weer op doen je ziet het gelijk de wielkast is dan vet
groet am

Profiel  
 
Syb-Sosef
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 161
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 07 juli 2004 05:57 PM
  [ # 4 ]
andre martinus schreef:

retour leiding jazeker
even wat tips
a koop dat speciale metalen beugeltje bij je nieuwe slangetje er zit een uitsparing in waardoor het precies over het rubber van de slangetjes past men wil het nog wel eens met van die tai rips [of hoe spel je dat] doen maar dat gaat op den duur fout
b een speciale tang is niet nodig een afgeslepen oude nijptang voldoet uitstekend
c laat je de gescheurde slangetjes zitten dan verliest de auto bij het in en uitveren steeds een beetje olie houd dus het lhm pijl in de gaten en voor je mede weggebruikers is er slipgevaar
d een litertje lhm olie is altijd handig om bij je te hebben
e de slangetjes kunnen er afschieten zeker bij maximale uitdraai van het stuur gewoon er weer op doen je ziet het gelijk de wielkast is dan vet
groet am

Niks aan toe te voegen Smile Ik heb ze zelf vervangen afgelopen week. Ik vond het een eitje. En je hoeft inderdaad geen speciale tang te hebben: een kleine schroevendraaier en een waterpomptang voldoet ook Smile (maar ik ben dan ook een echte ‘prutser’ zeg maar: ik doe alles met het beschikbare gereedschap op dat moment)

It was the ZL-28-RV…..

Profiel  
 
byung
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2004

Gepost: 07 juli 2004 08:04 PM
  [ # 5 ]

thx for the reply’s

ding zit er inmiddels op

1 down… nog een heleboel to go Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook