1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
iek ook een XM :-)
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 26 juni 2004 04:02 AM

Vanaf heden ben ik er ook één; een zwever Smile

‘t Is een ‘94-er XM 2.0i Comfort met bijna 176.000 km en een deuk linksvoor… kreeg er een spatscherm bij (wel andere kleur groen) en ook nog een set stalen velgen met band, ik denk de originele maat (ben [nog] niet heel erg bekend met de Citroën XM) Rolling Eyes

Rijdt wel :susp heeeeeel anders dan mn Lada Niva…  Mr. Green

Zwevende groeten,
ieksEmmu

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 26 juni 2004 08:33 PM
  [ # 1 ]

de velgen staan m goed….

veel plezier ermee, en welkom op het forum!!!

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 28 juni 2004 12:15 AM
  [ # 2 ]

Vanmiddag stond er een XM voor m’n oprit !!

M’n kakelverse zwager kwam z’n nieuwste aanwinst laten zien; een XM 2.0i-16V uit ‘95, gisteren verruild voor z’n Xantia 1.8i-8V…
Met volledige historie van de dealer, inclusief alle voorgaande eigenaren (2x)

Kreeg natuurlijk meteen de sleutels in handen gedrukt om m’n standaard testritje rotonde-rotonde-rotonde te doen…

Rijdt hemels en strak tegelijk.

En dat na 9 jaar en ruim 170000 kilometers…

Daarbij: het staat natuurlijk fraai naast die witte 2CV6 in z’n garage !

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 28 juni 2004 12:19 AM
  [ # 3 ]
XTR schreef:

Rijdt hemels en strak tegelijk.

Wat denk je dat ik het hele weekend al aan het doen ben…..  Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Cool

Ik hoor wel een rammeltje achteronderin… Confused  zal vd week maar eens kijken of de uitlaat er nog goed onderhangt…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 juni 2004 01:20 AM
  [ # 4 ]

Ook welkom op het forum, een mooi karretje die XM van je.
De motor ziet er schoon uit, schoon gespoten of zo gekocht? Verder valt me op dat je overal goed bij kan komen bij deze motor, voor het geval je er zelf aan zou willen sleutelen.
Een XM, ach ja hij staat ook op mijn favorieten lijstje om ooit eens aan te gaan schaffen Razz

Profiel  
 
Dagobert II
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 30 juni 2004 12:55 AM
  [ # 5 ]
XTR schreef:

...Kreeg natuurlijk meteen de sleutels in handen gedrukt om m’n standaard testritje rotonde-rotonde-rotonde te doen…

Moet dat niet drempel, drempel, drempel zijn? Wink  Laughing

Michaël,

Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km,  http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 30 juni 2004 01:11 AM
  [ # 6 ]

M’n standaard testritje bestaat uit een stukje woonerf/nieuwbouwwijk (de straat waarin ik woon) totaan een rotonde, dan een stukje doorgaande weg met asverspringingen, vervolgens een lange doordraaier en weer een recht stuk richting de volgende rotonde, alwaar retour.

Dat was de korte route.

De langere testroute heb ik al eens beschreven in een ander topic, da’s binnendoor via kronkelende boerendreven richting het heuvelachtige bochtige bosweggetje naar m’n schoonouders…

Deze route wordt nog wel eens in boekvorm uitgegeven !!

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 30 juni 2004 01:43 AM
  [ # 7 ]
ZX1.4i schreef:

De motor ziet er schoon uit, schoon gespoten of zo gekocht?

Was al zo schoon, alhoewel het nog schoner zou kunnen… Er is toch van dat spul in de handel dat je er op kan spuiten en dan alleen maar hoeft af te spoelen? Is dat dan niet link voor de electronica?


Was vandaag de banden ff aan het laten glimmen met een spulletje Cool
Blijkt dat er vóór: Fulda Carat Extreme 215/45 ZR17 opzit en achter Goodyear Eagle F1 225/45 ZR 17…  Shocked
Waar zou dat nou goed voor zijn?

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 30 juni 2004 02:58 AM
  [ # 8 ]

De achterste set een centimeter breder dan voor?
Waarschijnlijk kreeg de vorige eigenaar korting bij de kwik-fit…  Laughing

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 01 juli 2004 12:15 AM
  [ # 9 ]

in de praktijk zal een 215/45 R17 niet zoveel smaller zijn dan een 225/45 R17, vooral niet als je verschillende merken naast elkaar zet.

de breedte is een genormaliseerde maat, met een bepaalde marge…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 01 juli 2004 01:37 AM
  [ # 10 ]
XTR schreef:

in de praktijk zal een 215/45 R17 niet zoveel smaller zijn dan een 225/45 R17, vooral niet als je verschillende merken naast elkaar zet.

de breedte is een genormaliseerde maat, met een bepaalde marge…

I C

Ze zijn wel erg gevoelig voor spoorvorming op de snelweg en ze geven kleine oneffenheden ook wel merkbaar door, waarschijnlijk inherent aan die lage brede sloffen. De bandenspanning is 2.1 voor én achter, misschien beter om achter naar 1.9 te brengen…

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 01 juli 2004 11:11 PM
  [ # 11 ]

in plaats van de bandenspanning te verlagen kun je ‘m beter VERHOGEN !!

probeer maar eens 2.4 rondom, en kijk dan hoe ‘t verschil is…


met brede banden heb je trouwens behalve de gevoeligheid voor spoorvorming, waar je ‘t al over had, ook eerder kans op aquaplaning.

Maar dat is dan weer afhankelijk van het design van de band en de profieldiepte >>  minder dan 3 mm is NIET aan te raden als ‘t nat is.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 juli 2004 03:03 AM
  [ # 12 ]
XTR schreef:

in plaats van de bandenspanning te verlagen kun je ‘m beter VERHOGEN !!

probeer maar eens 2.4 rondom, en kijk dan hoe ‘t verschil is…


met brede banden heb je trouwens behalve de gevoeligheid voor spoorvorming, waar je ‘t al over had, ook eerder kans op aquaplaning.

Maar dat is dan weer afhankelijk van het design van de band en de profieldiepte >>  minder dan 3 mm is NIET aan te raden als ‘t nat is.

ja kweenie hoor, maar naar 2.4 is best wel een hoge spanning en veel verschil. Krijg je straks van die bandne die aan de zijkanten nog mooi zijn en in het midden kaal.

Ben zelf overigens blij dat ik van m’n Fulda bandne af ben. Draai weer op Michelin. Die Fulda’s zijn stuk goedkoper dan die Good Years achterop. Kan me er wel iets bij voorstellen waarom ze dus verschillen voor en achter.

Maar afgezien daravan, TIS wel een SUPER gaaf wagentje man!!! Ik ga toch maar eens kijken wat je nu voor een beetje XM eigeljk kwijt bent. Oogt een stuk volwassener zo’n XM in vergelijking met een ZX

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 juli 2004 04:18 AM
  [ # 13 ]

Hé weer een XM erbij Very Happy
En tsja achter breder dan voor? en dat bij een voorwiel aangedreven auto? en er dan bij optellen dat wanneer die zakt de wielkasten over de banden heen moeten?
Styling dus…... Wel stoer hoor die XM Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 12 juli 2004 01:45 AM
  [ # 14 ]

gevonden Very Happy

Orga 6314 = 24 februari 1994

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 12 juli 2004 01:49 AM
  [ # 15 ]

Ik krijg wel het idee dat de XM niet echt vertroeteld is…
Ontzettend goor op sommige plekjes… Mad

Electrisch zonnedak vandaag ff bekeken: Kaput!
Stangetje aan de rechterkant gebroken, geleideketting(?) in het systeem doet het aan een kant niet meer Sad. Roest, roest, roest op onderdelen van het daksysteem dan…
Jammer dat wordt een warme zomer… Rolling Eyes

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook