1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
VW Caddy
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 juni 2004 04:16 AM

Nou vandaag heb ik een VW-Caddy van de zaak gekregen. Het is het oude model(2003), een nieuw model is besteld. Wat een kl@#%@$^auto zeg, net een stuiterbal, stuitert bij ieder hobbeltje als een idioot Evil or Very Mad . En dan nog een idioot grote reclame van VW met de kop van de verkoper bedrijfsauto’s, iets met “wij vinden mensen belangrijker dan auto’s” Laat ze dan eens comfortabele (bedrijfs)auto’s maken.

Wat voelde mijn ZX toch fijn aan vanavond, toen ik even ermee ben gaan rijden.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 juni 2004 03:37 AM
  [ # 1 ]

Wegens trillend stuur vandaag bij de VW dealer geweest, ik geef die monteur mijn sleutelbos, waar dus ook de sleutel van mijn ZX aan hangt. Zegt hij tegen mij, zo een VW is toch beter dan een Citroen he. Ik dacht het niet zeg ik tegen hem, ik heb veel liever een Berlingo. Ja maar een VW-Caddy is veel beter dan een Berlingo zegt hij tegen mij. Ja tuurlijk, daarom word de Berlingo en Partner zoveel verkocht als grijs kenteken bus? Daar kon hij helaas geen verklaring voor geven Twisted Evil

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 30 juni 2004 10:35 AM
  [ # 2 ]

sommige mensen hebben het echt niet begrepen…
waarom sta jij eigenlijk met die VW in de garage en niet met je ZX?


ohw ja, omdat die VW zo goed is natuurlijk

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 juni 2004 01:48 PM
  [ # 3 ]

Kan je niet wat regelen met de zaak ? Dat je die krotty weer inlevert en dat je in je eigen ZX mag rijden en dat de baas dat (deels) betaalt ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 juni 2004 02:13 PM
  [ # 4 ]

Neeneenee, een Eend van de zaak ! Very Happy

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 juli 2004 05:55 AM
  [ # 5 ]

Helaas is die baas helemaal geil van VW, hij krijgt waarschijnlijk een goede korting. En mijn eigen ZX is te klein om de spullen mee te nemen die ik nodig heb.

Wat de VW dealer betreft, het zijn allemaal arrogante en onvriendelijke lui, ben nog nooit een vriendelijke VW dealer tegengekomen, zo ook deze dealer in Oss. Ik volg nu nog een inwerk/training in Oss, als alles goed gaat heb ik over een jaartje een vast contract en werk ik vanuit hoogvliet. Ik ga dan de vestiging daar runnen, tegen die tijd probeer ik op zijn minst een Berlingo af te dwingen. Maar het liefst heb ik een Xsara Break of 307 Break Razz

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 juli 2004 04:57 AM
  [ # 6 ]

Hehehe die Caddy is dus uit 2003, er zitten gewoon van die tuimelschakelaars links en rechts van het instrumenten paneel en ze zijn ook slecht af te lezen. Met als resultaat dat je dagen lang met de achterruitverwarming of mistlicht aan zit te rijden. Blijkbaar kennen ze bij VW die moderne drukschakelaar met een lampje erin zoals bij mij ZX uit 1992 niet. Ik dacht dat (nieuwe) Lada’s nog waren uitgevoerd met tuimelschakelaars, zelf mijn Peugeot 309 uit 1987 had geen tuimelschakelaars. Heren van de VW toch, tuimelschakelaars zijn volledig uit de “mode”.

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 02 juli 2004 02:05 PM
  [ # 7 ]

Als die VW dealer je niet bevalt,ga je toch lekker naar de SEATdealer,die
zijn dikwijls wat kleiner en menselijker en SEAT heeft jouw Caddy ook
gemaakt in Barcelona en bijna alle onderdelen zijn precies gelijk en komen bij PON in Leusden uit hetzelfde magazijn met dezelfde onderdeel
nummers.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 02 juli 2004 02:07 PM
  [ # 8 ]

Ook hier geldt: VW’s zijn nu eenmaal beter.  Evil or Very Mad

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 juli 2004 02:26 PM
  [ # 9 ]

Re: Caddy

M&M schreef:
Gerard Maas schreef:

Als die VW dealer je niet bevalt,ga je toch lekker naar de SEATdealer.

Leasebakken zitten vaak vast aan één dealer ... niet altijd natuurlijk  Very Happy

Lang leve het (wurg) contract.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 02 juli 2004 04:58 PM
  [ # 10 ]

Dit is dus de gootste waanzin die er bestaat.Dit houdt dus in dat waar die
auto ook kapot gaat hij per autoambulance naar de plaats van herkomst
gebracht moet worden.FOUT.Oke hij moet naar een dealer,maar niet welke,en SEAT is hetzelfde importeurschap met dezelfde reparatietijden.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 juli 2004 05:14 AM
  [ # 11 ]

Die VW Caddy is gehuurd bij de plaatselijke dealer, tot de nieuwe Caddy’s geleverd worden, dus ik kan er helaas niet ergens anders ermee terecht. Maar goed de wielen zijn gebalaceerd en het stuur tril niet meer. Ik zit erover te denken om 2 zakken zand van 25kg achterin te leggen, misschien stuitert de wagen dan minder, de laadruimte is nu leeg.

Wat lease betreft, meestal geld dan dat je bij de Merk dealer moet zijn voor onderhoud en reparatie. Ik mocht met mijn 306 niet naar de Citroen dealer gaan, welke 100m verderop was waar ik werkte. Nee naar de Peugeot dealer en een huurauto nemen Rolling Eyes  Zal wel met garantie gedoe te maken hebben denk ik, alleen in noodgevallen mocht ik naar de Citroen dealer.

De grote lease maatschappijen schijnen een computer systeem te hebben, waar de dealer in kan om een ordernr./toestemming te vragen voor een bepaalde reparatie. Dus in principe kun je dan bij elke merk dealer terecht.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 juli 2004 05:04 AM
  [ # 12 ]

Goed nieuws, ik heb niet lang gewerkt bij dat k*$%^t bedrijf, heb mijzelf dus maar 2 weken laten martelen door de VW Caddy.

Heb vandaag een goed sollicitatie gesprek gehad bij een bedrijf hier in de buurt en naar alle waarschijnlijkheid word ik aangenomen. Zegt die baas tegen mij kijkend op mijn CV “Hobby,s ; Franse Auto’s”, ja dan zit je hier wel goed he? we rijden hier in het nieuwe model Berlingo’s Razz
Die forse bumpers staan wel stoer zeg bij de nieuwe Berlingo.

Heb ook nog een 2e gesprek bij een ander bedrijf hier in Rotterdam voor een buitendienst functie. En je hoor, ook daar rijden ze uitsluitend in Berlingo’s Razz

Profiel  
 
xantippe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007

- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Gepost: 22 juli 2004 05:37 AM
  [ # 13 ]

Toen ik vorig jaar bij een bedrijf werkte reed ik regelmatig in een VW Caddy 1.6 Benzine. Wat een hel was die bak. Kei hard plastic, als het regende kon je de radio slecht verstaan en rijden als een hok. Na een fikse rit van Brabant naar Groningen kwam ik ‘s avonds met gewoon een kromme rug thuis.
Het bedrijf had ook een VW Transport. Een dubbele cabine die weer terug gebouwd was naar enkele cabine. Antraciet, sportvelgen, alles meegespoten, Cruise-Control, dikke audio, VDO Navigatie en een dikke 2.5 liter TDi van ik weet niet hoeveel pk. Volgends mijn baas het beste wat er op dat moment te koop was. Ja daaag. Het was een demo-model van de Volkswagen garage. Alleen waren ze de airco nog vergeten. Lekker zo in de zomer van vorig jaar. En dan had ik nog zo’n collega die last van zijn nek had als ik het raam open zette. En de vering….typisch Volkswagen hard. Verschrikkelijk. Alleen….op de een of andere manier maak je wel de blits als je met zo’n bus ergens voor komt rijden.
Voor een wat grotere order voor Brussel moest er een lichte vrachtwagen gehuurd worden waar ik met mijn B gewoon in mocht rijden. In eerste instantie was dat dus een VW LT. Ik naar die VW garage om dat ding op te halen. Sleutel erin….niet starten. Dus monteur erbij (het was 32 graden)....niet starten. Na een uur te hebben gekloot met dat ding kreeg ik de opdracht om maar naar Budget te gaan. Daar stond een Peugeot Boxer voor me klaar. Wel dus met airco (had die LT dus ook niet). Ik kom op het bedrijf aan om te laden, komt m’n baas aan dat ie wel even mee zou gaan. Ik heb hem dus lekker het eerste stuk naar Hazeldonk laten rijden. Was ie niet blij mee. Onderweg trok ie dan ook z’n mond niet open.  Ineens….“Rijdt best lekker”. Bij Hazeldonk ff wat gedronken en ik stapte over richting Brussel. Na het lossen wilde ik weer achter het stuur stappen. Nee hoor…. “Rust jij maar lekkker uit” Hij is in een ruk doorgereden naar het bedrijf.

Een maand of 3 geleden kwam ik voor een kop koffie even langs. Wat staat daar achter op het terrein….......Een JUMPER!!! Ook de Caddy zou eind dit jaar plaats moeten gaan maken voor een…......Berlingo met Airco!!! Heb ik toch nog mijn sporen achter gelaten Wink

Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit

Vorige

Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 22 juli 2004 01:12 PM
  [ # 14 ]
André schreef:

Op mijn werk gebruiken we onder andere fiat ducato’s.
Het stuur gedrag en de laatste serie turbo motor is heel goed,
maar vering zijn ze gewoon vergeten te monteren lijkt het wel.
Is bij de Jumper die vering wel aanwezig dan?

Zijn toch dezelfde busjes? Vering zal ook wel hetzelfde zijn. Bedrijfsauto’s hebben over het algemeen nogal harde vering, met flinke belading (waarvoor ze zijn gemaakt) rijden ze vaak een stuk lekkerder. Dit geldt meestal niet voor zwaardere voertuigen (vrachtwagens), die hebben tegenwoordig vaak luchtvering, dus het verschil in vering merk je dan niet zo.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 22 juli 2004 02:25 PM
  [ # 15 ]

En zo’n C15 ziet er ook een stuk leuker leuker uit…  Cool  Cool

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook