2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Bollen&bollen
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 03 juli 2004 07:33 PM
  [ # 16 ]

Met een beetje mazzel morgen de nieuwere foto’s.
Heb net even gekeken, maar toen waren de leidingen schoon. Het keukenpapier was echter goed nat van de olie. Heb daarom nog een keer gestart, dame in hoogste stand gezet, en weer in rijstand geplaatst.
Morgenochtend dan maar eens kijken hoe de olie erbij staat/ligt.
Op dit moment verdenk ik de dikke leidingbundel bovenaan de eerste foto het meest van lekkage onderaan, op de plaats waar de plaatjes aan elkaar zitten. Dit kan gerelateerd zijn aan het slechte schakelen, omdat deze bundel vertakt in het dikke deel, twee naar voren op de bak, en twee naar achteren. En dat dikke deel drupt dus precies op de leidingen van de hogedrukregelaar Crying or Very sad
Kortom, wordt helaas nog vervolgd.
En Erik, bedankt voor het plaatsen van de foto’s!
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 juli 2004 11:21 PM
  [ # 17 ]

[offtopic]Mooie scherpe foto’s[/offtopic]

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 04 juli 2004 03:36 PM
  [ # 18 ]

Ach ja, de foto’s zijn gemaakt met een hele simpele HP 715, lage resolutie, stand macrofotografie…..  moet je er alleen niet bovenop houden, dan wordt het helaas helemaal niks.
Wat betreft de foto’s van vandaag, de elkkage zit um vooral in het blokje naast de versnellingsbak, vermoedelijk aan de achterkant, waar je er weer lekker makkelijk bij kan Evil or Very Mad maar niet heus.
Wie een idee hierover heeft, treft bij mij een gewillig oor.
Ik ga overigens wel zelf proberen de voorraadbol te vervangen, da’s ook volgens mijn specialist niet zo’n moeilijke klus.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 juli 2004 12:09 PM
  [ # 19 ]

Sorry, geen halfautomaat ervaring… Surprisedops:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 06 juli 2004 03:06 AM
  [ # 20 ]

Wat betreft de foto’s van vandaag, de elkkage zit um vooral in het blokje naast de versnellingsbak, vermoedelijk aan de achterkant, waar je er weer lekker makkelijk bij kan Evil or Very Mad maar niet heus.
Wie een idee hierover heeft, treft bij mij een gewillig oor.
indien je het blokje bedoel waar alle leidingen naartoe komen het zou het soldeer werk kunnen zijn of de ‘Ö“ringtjes welke tussen de aansluitplaatjes zitten gemonteerd.

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 juli 2004 12:14 PM
  [ # 21 ]

Zoiets denk ik ook. Zit dat blokje wel goed vastgeschroefd, peter?

Hee roland, wat is een Citroeen?
( zie je onderschrift…)
(ë is alt-137)

Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 06 juli 2004 08:24 PM
  [ # 22 ]

Juist, dat is het blokje, en het is er eenjte zonder wartels….... aan de voorkant en de achterkant.
Wat betreft de opmerking van Roland, O plaatjes, ik heb geen idee, en kan het ook niet zien. Wat ik wel weet, is dat er zo te zienh sprake is van twee dikke plakken metaal, eentje waar de vier ingaan, eentje waar er vier uitkomen (2 naar voren, 2 naar achteren), en dat daartussen een pakking zl zitten die vrij dik is.
Afgaande op het papiertje dat eronder zit, lekt vooral de leiding aan de achterkant. Om dat goed te kunnen zien, moet de radiateur eraf, of moet ik er van achter/onderen een blik op werpen. Bedenk nu ook, dat het met een tandartsspiegeltje ook te zien is, dus ik kom hier nog wel op terug.
MVG, Peter, en alvast bedankt voor het meedenken.
PS
De nieuwe voorraadbol is er, nu nog de tijd om hem te monteren

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 06 juli 2004 11:47 PM
  [ # 23 ]

Zie mijn andere topic, problemen oplossen….. Eén van de eerste tips van mijn specialist, ga er nooit onder liggen in de hoogste stand zonder goede steunen, draaiende motor of niet. Heb wel eens aan die verleiding toegegeven, maar dat was voor een paar seconden, niet voor werkzaamheden. Alleen bij werk aan de dorpels kan het wel, zolang jij er maar naast ligt en niet eronder Confused
Wat betreft de lekkage, de oorzaak zit um in het blokje met hydrauliek, en mijn vorige omschrijvingen waren onjuist. Het geheel bestaat uit een plaatje links, dan een dikke plak metaal met de leidingen naar achteren, een volgende dikke plak met leidingen naar voren, en de laatste dikke plak met 4 leidingen die er in de zijkant inkomen. Daartussen zitten vast pakkingen, en ik vrees dat die lekken. Ook bij één van de draadeinden die er uitsteken bij de leidingbundel van 4 is erg nat (Is dat misschien een o-ringen zaak Roland?).
ik heb geen scheuren bij leidingen kunnen zien, maar….. mijn tandartsspiegeltje heeft ook maar een doorsnede van zo’n 2 cm, en zelfs met een zaklamp erbij zie je niet veel.
Wie tips heeft om deze lekkage te stoppen, danwel de oorzaak weg te nemen, mag hieronder weer met een antwoord komen. Ik vreews niet dat het “even” aandraaien van de boutjes/moertjes daar het probleem zullen oplossen.
MVG, en BVD,
Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 07 juli 2004 02:21 AM
  [ # 24 ]

Goed ik heb nu begrepen waar het lekt er zijn 2 dikke flensen met elk 4 leidingen er aan
Deze zijn tegen elkaar aangeschroefd met twee of meer bout/moer verbindingen, hier tussen zit een plus/minus 1mm dikte afstandsplaatje waarin gaten zitten van ongeveer 5 mm en hierin zitten kleine “O”ringetje welke los verkrijgbaar zijn.
Dit zou dus kunnen lekken.

Heer bogaard bedankt voor de correctie, ik had er niet meer aan gedacht.

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juli 2004 11:33 AM
  [ # 25 ]

Petur, check nou even of het goed vast zit! die hogedrukleiding in je pomp zat ook handvast…( tijdens de cursus weet je nog?) Meestal hebben ze dan de hele auto in elkaar ge kopt…Effe snel snel.


Roland,
het wordt steeds mooier!!  ( citroeën ???)
Of bedoel je citroEEnd
Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 07 juli 2004 06:26 PM
  [ # 26 ]

FF bij het topic blijvend, het volgende.
De leidingen in de hogedrukregelaar zitten vast, ik kan ze er niet uit trekken. De leidingen op het blokje zitten ook vast. Echter, het blokje lekt zelf als de auto zoals nu een paar dagen stilstaat. Indwerdaad, bij de flenzen, dus de o ringen zullen wel aan gort zijn. Moet ik dus ook nog achteraan Crying or Very sad
De voorraadbol zit los, heb ik vanmiddag met een bankhamertje en een steenbeitel losgetikt. Duurde wel eventjes, maar daarna schroef je de zaak zo los. Niet eraf gehaald, je raadt het al. Te weinig ruimte voor demontage, dus daar moet even goed naar gekeken worden. En nieuwe LHM heb ik ook nog niet gehaald. wordt nog een heel gepuzzel op deze manier. Ook ondfer de voorraadbol hing een dikke drup LHM, geen wonder met alle nattigheid van daarboven.
Zal de bereikbare leidingen in dat gebied inderdaad eens testen op vastigheid Confused  maar ik zit er niet op te wachten . EEn DS is om in te rijden, maar ik moet er momenteel iets teveel aan sleutelen.
Wordt nog vervolgd. Overigens, roland als je weet welke maatvoering er hoort bij die O ringen, kan ik er gerlijk achteran, zonder eerst de boel uit elkaar te fröbelen.
BVD, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juli 2004 07:56 PM
  [ # 27 ]

gewoon effe naar chyparse, die weten precies welke ringetjes je moet hebben. Als ze je kop kennen willen ze het ook opsturen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 08 juli 2004 04:33 PM
  [ # 28 ]

Hoi Joris,

Leuk gezegd ff naar chyparse…...........
Ja, als je er om de hoek woont wordt ut ff…......
Ik denk dat ik mijn licht ff opsteek bij Gare of bij Blikwerk…
Maar goed, ik ga er vandaag niet meer mee verder.
Niet al te best weer, teveel probleempjes die het beste allemaal in één keer kunnen worden aangepakt als ik terug ben van vakantie.
Ga eerst nmaar een shoppen voor bokjes, leidingsleutels, O-ringetjes etc.
Had ik me deze vakantie wle iets anders voorgesteld….. lekker zwevend in een DS…......  Nah, wordt weer bonken in de Tsjech….....
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 juli 2004 05:47 PM
  [ # 29 ]

Je kan ook een 60 litervat LHM op je dak binden met eendruppelaartje erin!
Laughing
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 08 juli 2004 06:18 PM
  [ # 30 ]

en het is niet eens vrijdag Surprisedops:
Tsjonge wat melig Very Happy
En, om ff bij het topic te blijven, met 60 liter los ik het echte probleem niet op.
Ik heb het idee dat het slechte schakelen mede veroorzaakt wordt door deze lekkage….....
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook