Indicator hydraulische vloeistof doet niets?
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 05 juli 2004 10:37 PM

Hallo,

ik heb een BX op de kop getikt voor een zacht prijsje. Ik ben ff alles aan het nalopen en wil dus ook het nivo van de LHM checken.

Volgens het Haynes boek te werk gegaan, auto in hoogste stand en kijken naar de indicator. Het koperkleurig schijfje staat een pietsie hoger dan de ‘max’ rode ring. Het gele schijfje staat helemaal boven in het glaasje.

Echter, in welke stand ik de auto ook zet, dus ook in de laagste, de indicator blijft op dezelfde plek staan, ook als de motor een tijdje uit staat.

Moet ik me zorgen maken, zou het kunnen dat de indicator vast zit en zo ja, kan ik daar iets aan doen?

Vriendelijke groet,
BxBandit.

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 05 juli 2004 10:43 PM
  [ # 1 ]

k’Ga zometeen kijken wat mijn auto doet. Ik controleer hem ook wel eens, maar staat inderdaad altijd boven de twee streepjes. Slik !

Straks meer…

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 06 juli 2004 12:00 AM
  [ # 2 ]

Ik heb al vaker gehoord dat zo’n indicator stuk is…vervangen is niet zo moeilijk dacht ik….

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 06 juli 2004 12:39 AM
  [ # 3 ]

ff afkloppen

Mijn indicator werkt zo te zien ook niet Surprisedops: . En ik maar kijken, staat nog wel goed. Ik d8 laatst al dat ik de HD pomp vaker hoorde, dus binnenkort bij de beurt mag er denk ik wel wat LHM bij !

(Je krijgt zo’n ratelend geluid, trrr trrr bij het starten en soms ff tijdens het rijden.)

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 06 juli 2004 02:20 AM
  [ # 4 ]
easternnl schreef:

ff afkloppen

Mijn indicator werkt zo te zien ook niet Surprisedops: . En ik maar kijken, staat nog wel goed. Ik d8 laatst al dat ik de HD pomp vaker hoorde, dus binnenkort bij de beurt mag er denk ik wel wat LHM bij !

(Je krijgt zo’n ratelend geluid, trrr trrr bij het starten en soms ff tijdens het rijden.)

De indicator kan boven wel eens blijven hangen. Hou er ook rekening mee dat als het LHM-reservoir echt vol zit, de indicator bij elke wagenstand op het hoogste niveau zal staan. Immers bij de hoogste stand zit de minste LHM in het reservoir en als ie dan al op vol staat…
Overigens zal te veel LHM via een lekleiding op het wegdek komen.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 06 juli 2004 03:33 AM
  [ # 5 ]

Vandaar dat ik toen een auto ongeluk had gehad… Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 07 juli 2004 10:11 PM
  [ # 6 ]

Ik heb nog even gekeken, en het lijkt er op dat de indicator in elk geval niet muurvast zit. Als ik er tegen aan tik of het reservoir beweeg zie ik de indicator ook wel een beetje (zijwaarts) bewegen.

Ik heb gekeken hoeveel LHM erin zit; als ik de auto in de hoogste stand zit, zit er ongeveer 9 centimeter tussen de bovenkant van de vulopening en de LHM vloeistof. Klinkt dat een beetje normaal, althans zou het reservoir gewoon een beetje te vol zitten?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 juli 2004 10:16 PM
  [ # 7 ]
easternnl schreef:

(Je krijgt zo’n ratelend geluid, trrr trrr bij het starten en soms ff tijdens het rijden.)

Dat zou weleens de Voorraadbol kunnen zijn…..laat hem maar eens stationair draaien en trap dan een paar keer op de rem…..als je hem dan hoort klikken….dan is de kans groot dat je je voorraadbol moet laten vullen…OF vernieuwen (kost ong. 40 euro)

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 juli 2004 10:19 PM
  [ # 8 ]
BxBandit schreef:

Ik heb nog even gekeken, en het lijkt er op dat de indicator in elk geval niet muurvast zit. Als ik er tegen aan tik of het reservoir beweeg zie ik de indicator ook wel een beetje (zijwaarts) bewegen.

Ik heb gekeken hoeveel LHM erin zit; als ik de auto in de hoogste stand zit, zit er ongeveer 9 centimeter tussen de bovenkant van de vulopening en de LHM vloeistof. Klinkt dat een beetje normaal, althans zou het reservoir gewoon een beetje te vol zitten?

Zo te lezen is er niks aan de hand, hoor !
Ik ga ook niet uit van dat peilglaasje, maar controleer in de allerhoogste stand (die je er zo moeilijk inkrijgt dus).....of er nog LHM in het vat zit….is dat zo….dan, RIJDEN maar Wink

En er zit een extra niveau-controle op je dashbord…een lampje dus…(als die het doet tenminste Confused ).....maar zodra je bij het starten de 2 rode controlelichten (Stop) uit ziet gaan, is er druk op het systeem.

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 07 juli 2004 10:31 PM
  [ # 9 ]
Bram schreef:

Zo te lezen is er niks aan de hand, hoor !
Ik ga ook niet uit van dat peilglaasje, maar controleer in de allerhoogste stand (die je er zo moeilijk inkrijgt dus).....of er nog LHM in het vat zit….is dat zo….dan, RIJDEN maar Wink

En er zit een extra niveau-controle op je dashbord…een lampje dus…(als die het doet tenminste Confused ).....maar zodra je bij het starten de 2 rode controlelichten (Stop) uit ziet gaan, is er druk op het systeem.

Ah okay, bedankt. Er zit inderdaad nog ruimschoots LHM in als ie in de hoogste stand staat en de controlelampjes doen ook alles wat je zou verwachten.  Very Happy

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 juli 2004 10:32 PM
  [ # 10 ]
BxBandit schreef:

..en de controlelampjes doen ook alles wat je zou verwachten.  Very Happy

Uitgaan dus ...en uitblijven mag ik aannemen. Twisted Evil

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 07 juli 2004 11:26 PM
  [ # 11 ]

k’Denk niet dat het de voorraadbol is want die is pas een jaar oud.

Volgende week gaat de wagen naar de garage voor een beurt, en dan hoor ik het wel. Vorig jaar was het LHM peil ook gedaald en is toen bijgevuld. Toen had ik ook vaker het (licht) geratel van de pomp.

Toen mijn wagen een lekke veerbol had bleef de hoogte regelaar tikken (minstens iedere 5 seconden). Normaal hoor je dat eigenlijk niet.

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 12 juli 2004 03:17 AM
  [ # 12 ]

lhm indicator

dat is logisch want hij zit te vol.
als de auto in zijn hoogste stand staat moet het oranje ringetje tussen de twee rode ringen staan. dat is dan het goede niveau.staat hij erboven zit er dus teveel in. zou er te weinig inzitten komt hij eronder en dan maakt het koperen ringetje contact en dus gaat dan het lampje branden.
Wat er nu teveel inzit is niet erg, als er veel te veel in zou zitten stroomt het er in zijn laagste stand toch uit via de dop.
suc6 dennis

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook