2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
nieuwe C5
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 14 juli 2004 11:07 PM
  [ # 16 ]

Inrijden

Even terugkomend op het originele onderwerp. Het inrijden van een C5 2.0 HDI. De mijne komt morgen (EINDELIJK!!!!!)  D D

Wat is de beste manier om zo’n ding in te rijden. Heb het instructieboekje alvast doorgelezen op internet (krijg je gratis op de Citroen website in .PDF formaat als je een Mijn citroen opent met de C5 als voorkeursauto!!!). Daarin staat dat je de eerste 1500 km (benzine) of de eerste 2500 km (diesel) rustig aan moet doen (niet verder dan twee derde van het maximum toerental), niet abrupt remmen en niet te lang dezelfde snelheid moet rijden….. Wat is niet te lang? 50 km dezelfde snelheid, 100 km, 500 km. Het is toch niet zo dat iemand zijn C5 op een rollenbaan zet op de Cruise met 100 en hem dan een paar uur laat staan????

Iemand ervaring mee wat de beste manier is? Ik krijg een Automaat, misschien dat dat weer anders is….

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 14 juli 2004 11:57 PM
  [ # 17 ]

Zo heb ik bijvoorbeeld de eerste 1000 kilometer de cruisecontrol zo weinig mogelijk gebruikt, en lange autosnelwegritten zoveelmogelijk vermeden.

Wat trouwens dodelijk voor een auto is:  meteen na aflevering met je sleurhut de bergen in…

NIET DOEN !


Tip van de dag: de auto af laten leveren op donderdag, de vrijdag een ATV dagje nemen en vervolgens in het lange weekend de eerste tank leegrijden op bochtige, landelijke weggetjes…
ANWB-routes zijn hiervoor erg geschikt.

En het levert je meteen maximaal rijplezier op in je nieuwe Citroen

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 juli 2004 04:47 AM
  [ # 18 ]

Ik heb in het begin van het jaar een huur auto gehad om de periode tot de levering van de nieuwe auto te overbruggen. Het was een Fiat Stilo station 1.9 Multijet Diesel 115PK. Dat ding was gloednieuw toen ik hem kreeg, zat pas 70 km op en was 6 dagen oud. Ik heb meteen flink lopen gassen met dat ding, ja dat moest wel gezien de afstanden waarover ik klanten moest bezoeken. In het begin was de auto niet echt fel, maar na een aantal duizend kilometer werd het al een stuk beter. De cruise control heb ik niet echt gebruikt, de bediening hiervan is nogal onhandig in een Stilo. Heb er verder geen problemen mee gehad, geen olie verbruik, niets. Volgens mij zijn de motoren al flink getest voordat ze worden ingebouwd en de fabriek verlaten Confused:

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 15 juli 2004 11:30 AM
  [ # 19 ]

Huurauto—Leaseauto

Iedereen weet toch dat huurauto’s dingen kunnen die normale auto’s niet kunnen…..

Nou, hij (sorry zij, het blijft een Citroën) wordt vandaag afgeleverd. Ik heb morgen geen dag vrij genomen, maar komend weekend heb ik alleen maar een verjaardag gepland staan in Belgie. Dus waarschijnlijk gaan we gewoon de eerste tank leegrijden op en neer naar Belgie en Cruisend (zonder cruise control) over ANWB routes. De eerste tank zal zowiezo snel leeg zijn want het verbruik is volgens de fabrieksopgave niet meer dan 1 op 14!!!

Bedankt in ieder geval voor de reacties en ik houd jullie op de hoogte van mijn hemelse ervaringen.

Eens een Citrofiel, Altijd een Citrofiel

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 15 juli 2004 01:31 PM
  [ # 20 ]

Doe dat! Nog even over dat inrijden, maar dat zal ook wel in de instructie staan: de eerste keer olieverversen moet waarschijnlijk al na zo’n 2000 km gebeuren, omdat er door het inlopen van de motor veel materiaal in de olie terechtkomt. Is best belangrijk, dus hou dit in de gaten.

Veel plezier met je nieuwe voiture!!  Razz

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 15 juli 2004 02:23 PM
  [ # 21 ]

Volgende probleem

Nou dat is (was) het volgende probleem.

Vandaag komt de auto D , volgende week nog werken en dan de week erna met vakantie naar La France (waar anders). Maaaaaar, volgens Citroën moet de auto haar eerste beurt hebben tussen 1.500 en 2.500 km. Dus ik heb iets meer dan anderhalve week om meer dan 1.500 km te rijden voordat ik naar Frankrijk vertrek op vakantie.

Nog een paar uurtjes wachten en dan gaat het grote genieten beginnen. P

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 juli 2004 03:57 PM
  [ # 22 ]

Iedereen weet toch dat huurauto’s dingen kunnen die normale auto’s niet kunnen…..

Ehh ja daar heb je wel gelijk in, als het een Citroen of Peugeot was geweest dan had ik haar met zorg behandeld.

Veel plezier & veilige kilometers met je nieuwe C5.

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 16 juli 2004 11:52 AM
  [ # 23 ]

Genieten met de grote G

Ze is er!!!!!! Gisteren gehaald en met veel zorg en uiteraard rustig rijdend naar huis gereden.

Wat een genot zo’n C5 zeg. Vooral de combinatie Diesel met Automaat kan ik iedereen aanraden. Zijdezacht rijden gegarandeerd.

Hopelijk blijven al te grote problemen uit. Het enige wat we tot nu toe tegengekomen zijn is een sierstrip die niet goed vast zit op het rechter voorportier en die daardoor trilt. Zolang het daarbij blijft vind ik het prima.

En nog even een klein commentaar op de Citroen dealer in mijn woonplaats Nijmegen. 3 weken geleden gebeld om een afspraak te maken voor de 1500 km beurt. Ging niet want ze moesten een kenteken hebben. Toen werd verzekerd dat het maar een kwartier werk was en dat het gewoon tussendoor kon. Was geen probleem. Gisteren weer gebeld (nu met kenteken in de aanslag), kon ik pas 5 augustus terecht!!!!!!!!!!!! Het kon ook niet eerder want ze zaten helemaal vol…..... Heb nu nieuwe afspraak staan bij dealer in Cuyk. Die mensen waren zelfs nog gewoon vriendelijk aan de telefoon terwijl je in Nijmegen bijna afgesnauwd werd.

Ben benieuwd wat dat gaat worden in de toekomst met onderhoudsbeurten.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 16 juli 2004 02:07 PM
  [ # 24 ]

Ben ik even blij met de service die ik krijg bij m’n dealer in Almelo !


afspraak maken voor de 1500 km beurt was geen probleem.


en voor het eerst sinds lange tijd is me het gelukt: een nieuw afgeleverde auto waar GEEN problemen in zitten…

dat heb ik wel eens anders meegemaakt bij o.a. VW in het verleden.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 16 juli 2004 03:12 PM
  [ # 25 ]

Tja, met merkdealers in het algemeen kan het nogal schelen. Ik ga niet meer naar de dealer, aangezien die niet geinteresseerd is in oude BX-en, in elk geval die in Leiden niet. Overigens was die dealer verder wel vriendelijk, ik kreeg in elk geval niet het gevoel dat ik niet welkom was. Dat gevoel kreeg ik wel destijds bij de Ford dealer. Die zag m’n 20 jaar oude Fiesta en mompelde zoiets als “ik zal maar eens kijken bij de afdeling antiek (op nogal laatdunkende toon)... Evil or Very Mad “. Snobs….

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 16 juli 2004 03:18 PM
  [ # 26 ]

Het kan verschillen,

zo is onze 2e auto (een ‘91-er Cuore) tot onze volle tevredenheid in onderhoud bij de lokale Daihatsugarage, en heb ik een aantal jaren geleden bijna slaande ruzie gehad bij de lokale Peugeot-dealer alhier.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 16 juli 2004 03:22 PM
  [ # 27 ]

Zoiets is mij inderdaad ook wel eens opgevallen, misschien dat het maken heeft met wat voor merk de dealer vertegenwoordigt. Hoe kleiner het merk, hoe beter de dealer, misschien?
Toen ik net begon met autorijden kwam ik regelmatig voor kleine reparaties bij een Skoda dealer (Skoda maakte toen nog geen deel uit van VAG en leverde alleen maar die prutteldingetjes met de motor achterin). En dat ging prima, met hele vriendelijke prijzen, ook al reed ik zelf geen Skoda!!!  Razz

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 16 juli 2004 04:12 PM
  [ # 28 ]

onderhoud

Enige probleem wat ik dus heb als Lease rijder is dat ik verplicht ben mijn onderhoud uit te laten voeren bij een merkgarage van Citroën.

Waarschijnlijk probeer ik er een paar uit. Ik heb nu een afspraak staan bij de dealer in Cuyk, heb ook gezien dat in Culemborg, waar ik werk, net een nieuwe Citroën garage gebouwd is, dus die proberen we ook wel uit. Diegene die het beste werk levert en de beste service, daar doe ik mijn auto wel in onderhoud.

De best dealer die ik ooit gehad heb was de Citroën garage in Hapert. Klein, heel service gericht, altijd vriendelijk. Maar ja, dat is tegenwoordig een beetje te ver weg.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 09 augustus 2004 02:08 AM
  [ # 29 ]
ZX1.4i schreef:

Hmm? ik vind de vering in een Xantia en C5 best wel lekker zo. Ik heb nog nooit een BX gereden, maar zo te lezen heeft deze een nog comfortabelere (zachte) vering. Vandaar dat er van die Citrofielen zijn die zweren bij een BX en niets anders Razz


En de GS veerde nog comfortabeler dan een BX.

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 09 augustus 2004 02:19 AM
  [ # 30 ]

Re: onderhoud

Bas schreef:

Enige probleem wat ik dus heb als Lease rijder is dat ik verplicht ben mijn onderhoud uit te laten voeren bij een merkgarage van Citroën.

Waarschijnlijk probeer ik er een paar uit. Ik heb nu een afspraak staan bij de dealer in Cuyk, heb ook gezien dat in Culemborg, waar ik werk, net een nieuwe Citroën garage gebouwd is, dus die proberen we ook wel uit. Diegene die het beste werk levert en de beste service, daar doe ik mijn auto wel in onderhoud.

De best dealer die ik ooit gehad heb was de Citroën garage in Hapert. Klein, heel service gericht, altijd vriendelijk. Maar ja, dat is tegenwoordig een beetje te ver weg.

Hoe lang is dat geleden dat je in Hapert naar de Citroen garage ging?
Was het toen garage Peeters of garage van de Berg of garage Lavrijsen?
Overigens lijkt mij aan de reclame voor Citroen in ons plaatselijk blad te zien dat dit een filiaal van Autobedrijf Bertens uit Tilburg is.
Toen het garage van de Berg was en ene Lavrijsen er bedrijfsleider was,hadden ze een slechte naam.
Zelf ga ik altijd naar garage Dirks in Bergeijk,hier kun je bijna ieder uur van de dag terecht voor service en wat ze maken is nog goed ook terwijl de hr. Dirks ook nog verstand heeft van de oudere modellen Citroen.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook