4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Erik’s XM perikelen….  (hoop foto’s)
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 juli 2004 02:45 AM
  [ # 46 ]

een quote van ZX-cruiser

Ik zie op zijn foto nog net een brandstofrail dus ik denk dat ie toch nog MultiPi heeft

En waar is die brandstof rail dan voor?
als je 1 injector hebt en een rail kan ik me dat voorstellen maar multi en rail? Confused

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juli 2004 11:32 AM
  [ # 47 ]

Op de rail staat benzine druk naar alle injectoren, de electronica bepaalt welke injector er open gaat!
monopoint spuit in in het inlaat spruitstuk. Multi ook maar veel dichter bij de inlaat klep.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 12 juli 2004 12:54 PM
  [ # 48 ]
bogaard77 schreef:

Op de rail staat benzine druk naar alle injectoren, de electronica bepaalt welke injector er open gaat!
monopoint spuit in in het inlaat spruitstuk. Multi ook maar veel dichter bij de inlaat klep.

iek nu snap!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 juli 2004 02:22 PM
  [ # 49 ]

Op de rail staat benzine druk naar alle injectoren, de electronica bepaalt welke injector er open gaat!
monopoint spuit in in het inlaat spruitstuk. Multi ook maar veel dichter bij de inlaat klep.

De huidige common-rail Diesel (o.a. HDI) werken toch ook op een vergelijkbare manier Confused:

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 12 juli 2004 03:20 PM
  [ # 50 ]

volgens mij wel ja.

Maar ik heb mij laten wijsmaken dat “ouwe” diesels (non-comonrail) ook met injectie werkten,
hoe zit dat dan?

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 juli 2004 03:28 PM
  [ # 51 ]

Die injectoren zitten precies boven de zuigers waar bij een benzine auto de bougies zitten…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juli 2004 03:29 PM
  [ # 52 ]

De oude diesels werken net als de oude mechanische injecties. Een brandstop pomp zet mechanisch tijdelijk druk op een van de ijzeren brandstof leidingen die naar de injectoren lopen. Door de lange buizen werkte het systeem niet nouwkeurig en zijn ze op common rail over gegaan. Probleem dij diesel: de dieselolie moet onder heel hoge druk worden ingespoten 30+ bar. dat konden de oude typen injectoren niet aan.
Benzine werkt met drukken van 2 - 4 bar….

comprende? Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 12 juli 2004 03:31 PM
  [ # 53 ]

ongeveer ja!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 juli 2004 07:31 PM
  [ # 54 ]

Als je het zo bekijkt dan is technische gezien Common-Rail toch eenvoudiger en goedkoper. Ik heb op school e.e.a. over de mechanische diesel brandstof pomp gehad en daarbij werd verteld dat het een ingewikkeld ding is. De leidingen naar de cylinders moeten de juiste lengte moeten hebben anders gaat het fout. Common-Rail bestond toen niet of was nog in ontwikkeling, wellicht omdat de injectoren van toen geen hoge drukken aan konden?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juli 2004 11:39 AM
  [ # 55 ]

Juist. een oude diesel heeft ook mechanische injectoren. Ik dacht met een grote veer erin.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 juli 2004 12:40 PM
  [ # 56 ]

Ik denk het wel, de pomp is zo gemaakt dat hij door het draaien druk opbouwd en één leiding onder druk zet, een soort mechanisch verdeelsysteem. Als de druk groot genoeg is, opent de injector en word er brandstof in de cylinder gespoten, maar het laaste stukje brandstof, word weer terug gezogen, om nadruppelen te voorkomen. Ook dit terugzuigen word door de brandstofpomp gedaan. De docent vertelde ons dat de diesel brandstofpomp door zijn constructie een zeer slim bedacht onderdeel is.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 13 juli 2004 01:42 PM
  [ # 57 ]

om maar weer even terug te gaan op het onderwerp het volgende.
het stotter probleem was nog niet opgelost. ook niet na uitwisselen van diverse vacuum delen, stappen motor en nog wat van die zaken.
vanmorgen had ik een afspraak bij de citroen dealer om de computer te laten uitlezen en voor een soort pre apk checkup.
na een uur testen en uitlezen was er dus niks te ontdekken in het motor management Confused  wel hebben we moeten constateren dat er een foutmelding was in de abs sensor links voor. die stekkers van de abs ga ik dus van de week maar eens schoonmaken want dat schijnt meestal het probleem te zijn.
maar ja wel jammer dat er in het management op zicht dus nix te vinden was. nou is het zo dat die uitleesapparatuur alleen de sensors uitleest en niet kan zien of de computer zelf dus stuk is. volgende stap was dus de computer uitwisselen met een exemplaar van een sloper.

wat betreft de apk waren er ook wel een paar puntes.
1- abs moet dus goed gaan werken
2- aandrijfashoes stuk
3- stuurashoes stuk ( aan de beroerde kant )
4- uitlaat is over de hele lengte er slecht aan toe.
5- de vw wieldoppen Laughing

de aanjager is dus geen afkeurpunt zolang 1 stand het nog doet.

op zich valt het me niet tegen.

op naar de sloop dus voor de computer en de LM wielen die ik daar op een auto gezien had.
tijdens het bestuderen van de donor auto om te zien of de computer het zelfde was viel me op dat er in de bekabeling het een en ander anders aangesloten was. ik heb dus 1 stekker op een andere aansluiting gezet en een testritje gemaakt. je raad het al, stotter probleem opgelost Wink
erg blij mee kan ik wel zeggen.
de velgen met 2 goede en 2 slechte michelinnen moest ie 130 euro voor hebben. na wat gesteggel heben we het op 110 afgemaakt.
ik heb ze er meteen onder laten zetten en laten ballanceren. wel nadat ik de 2 slechte michelinnen voor de nieuwe sava banden had uitgewisseld. die zitten nu achter. 
ziet er een stuk beter uit zo Very Happy

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 13 juli 2004 01:48 PM
  [ # 58 ]

Even een vraagje: wat heeft ie gekost als die APK punten opgelost zijn?

Het is maar omdat ik me altijd heb afgevraagd wat het goedkoopste is:
een “ouwe” occasie, of jonge auto.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 13 juli 2004 01:49 PM
  [ # 59 ]

ik denk dat ik op een totaal kom van iets van 1400 euro.
dan heb ik dus wel een auto die gekeurd is voor een jaar en waarvan ik weet wat er aan vervangen is. en met 130.000 km op de klok.
lm velgen, goede banden, nieuwe uitlaat, en hopenlijk geen nare verassingen.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 13 juli 2004 01:52 PM
  [ # 60 ]

Mooi zo,
da’s nie veel…

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook