auto filosofie "lot"
andre martinus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 23-03-2004

Gepost: 08 juli 2004 02:13 PM

Kom bij mij niet aan met het verhaal dat een BX al of niet een klassieker zal gaan worden [zie elders op deze site.] Klassiek! Voor mij persoonlijk is ze dat sinds een week. Ik heb haar n.l. verleden week, na 6 jaar rijplezier,  verkocht Of de BX dit voor het grote publiek zal gaan worden zal de tijd leren
Echter, zolang “het wicht”[m.Toonder]de klassieker status weet te vermijden,zal ze voor de echte liefhebber betaalbaar blijven en houd je de snob buiten de deur..Natuurlijk de status van klassieker heeft voordelen. De onderdelen voorziening blijft op pijl en je kan met je BX voor de dag komen Dit laatste is vooral voor snobs van groot belang.Maar het grote nadeel voor de liefhebber is toch wel de hoge prijzen die betaald moeten zullen gaan worden[kijk maar eens bij de DS] Voor mensen met ruimte is er wel een oplossing voor dit laatste Als je ziet wat ik bij verkoop voor mijn in zeer goede staat verkerende BX heb gekregen , dan kan je nu met gemak er een tweede ,op kleur, bijkopen Slopen en dan trek je over een aantal jaren gewoon een andere deur uit het rek. Probleem voor de toekomst opgelost. Maar juist die ruimte was mijn reden voor verkoop Twee auto’s in een grote stad is ondoenlijk . Geen betaalbare stalling , parkeervergunningen enz.

Het begon allemaal een jaar geleden Als de grote armoedzaaier van de familie [met filosoferen verdien je niets we leven niet meer in het oude Griekenland]Had de Familie bedacht dat bij het verscheiden van mijn geliefde vader ik zijn auto zou erven Een renault 1999 megane 15.000km. Een lot uit de loterij alles er op en er aan Er was echter een probleem de BX 1987 was nog helemaal niet op. Ik rijd auto’s altijd op Een auto is voor mij een bezit en geen weggooiproduct. Ik koester dit bezit en ga mij er aan hechten .Die BX zag ik toch met gemak de 25 jaar halen. Dilemma ,dit dilemma werd nog eens vergroot De verkoop prijzen van 2e hands aoto’s zijn gezien de ressie laag Maar goed de BX werd verleden jaar verkocht en de koper kwam haar niet afhalen[het geld had ik trouwens ook nog niet van hem gekregen]Die situatie duurt nu al een jaar en de BX begon weer om mij heen te vallen als een goed zittend maatpak Wat moest ik? Beslissingen nemen is nou niet een van mijn strekste kanten maar er geen nemen is ook een beslissing Als je zo’n situatie laat doormodderen kom je vanzelf uit bij de andere betekenis van lot Laat het lot maar beslissen welke van de 2 auto’s verkocht zal gaan worden Ze allebei te koop gezet. Het was spannend uiteindelijk besliste het lot en ging de BX. IK heb er nu al spijt van Maar wat moest ik? De renault voor een appel en een ei wegdoen zag ik toch ook niet zo zitten Ik geef dus het lot nu eens een duwtje Als iemand nog een Megane zoekt met nu 28.000 km uit 1999
AM

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook