1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Inhouden en haperen en naverbranden
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 09 juli 2004 12:07 AM

Ik heb weer eens wat…..  ?

Vorige week startte ik de auto en toen liep deze direct heel onregelmatig, en met een verbranding in de uitlaat (denk 1 van de cilinders die op het verkeerde tijdstip vonkt?)
1x herstarten en het was weg, dus ik maakte me er niet druk om.

Vandaag had ik dit ook ineens toen ik gewoon al even op de weg zat. Regende wel heel erg hard.
Motor hield in (ik reed 20km/h en schokkend, net of je benzine bijna op is) en nu ben ik bijna doof door een verkoudheid, maar volgens mij verbrande de motor weer na in de uitlaat.
Even stoppen langs de weg, 2x herstarten en het was weer opgelost.

Lampje van mijn motormanagement brandde, maar dat doet ie wel vaker….

Iemand een idee? Ik verdenk de BDP sensor momenteel, maar ben niet zeker.

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 09 juli 2004 12:16 AM
  [ # 1 ]

Re: Inhouden en haperen en naverbranden

theiz schreef:

Ik heb weer eens wat…..  Confused

Vorige week startte ik de auto en toen liep deze direct heel onregelmatig, en met een verbranding in de uitlaat (denk 1 van de cilinders die op het verkeerde tijdstip vonkt?)
1x herstarten en het was weg, dus ik maakte me er niet druk om.

Vandaag had ik dit ook ineens toen ik gewoon al even op de weg zat. Regende wel heel erg hard.
Motor hield in (ik reed 20km/h en schokkend, net of je benzine bijna op is) en nu ben ik bijna doof door een verkoudheid, maar volgens mij verbrande de motor weer na in de uitlaat.
Even stoppen langs de weg, 2x herstarten en het was weer opgelost.

Lampje van mijn motormanagement brandde, maar dat doet ie wel vaker….

Iemand een idee? Ik verdenk de BDP sensor momenteel, maar ben niet zeker.

Ik zou bij de basis beginnen en dat zijn de bougies, bougiekabels en verdeelkap. Deze zijn allen gevoelig voor vorst en kunnen bovenstaande veroorzaken.
Hoe is de staat van deze componenten?

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 09 juli 2004 12:35 AM
  [ # 2 ]

Moeten allen goed zijn.
Motor zit er pas 2000km in ofzo, dus ik heb inderdaad niet gekeken of deze vies zijn ofzo.
Bedankt voor de tip!

Kabels en verdeel ding kunnen het in mijn redenatie niet zijn Laatst die verdeelkap eraf gehad, en dat is zo iets van het werkt of niet. Niet van het werkt meestal…...

Omdat ik het weer goed is als ik herstart verdenk ik iets wat op de computer zit (want die reset je dan toch?). Daarom verdenk ik in principe de BDP sensor of luchtmassameter. Ik zal in ieder geval eens de bougies nakijken.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 09 juli 2004 12:49 AM
  [ # 3 ]

Hoe kan ik dat?

Bij de garage laten doen gewoon bedoel je?
Moet het lampje dan branden als je daar bent? Lampje brand niet altijd.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 09 juli 2004 01:42 AM
  [ # 4 ]

Dat ga ik eens proberen, klink leuk!!

Bedankt!!!!

In mijn vraagbaak (ja, ik weet het, haynes is beter..) staat dat mijn motor is geleverd met Magnetti en ook met Bosch.
Het is echter volgens mij een Bosch multipoint systeem waarmee hij aan zijn PK’s komt.

Enig idee hoe ik kan uitvinden welk motormanagement systeem ik heb?

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 09 juli 2004 02:05 AM
  [ # 5 ]
theiz schreef:

Moeten allen goed zijn.
Motor zit er pas 2000km in ofzo, dus ik heb inderdaad niet gekeken of deze vies zijn ofzo.
Bedankt voor de tip!

Kabels en verdeel ding kunnen het in mijn redenatie niet zijn: Laatst die verdeelkap eraf gehad, en dat is zo iets van het werkt of niet. Niet van het werkt meestal…...

Omdat ik het weer goed is als ik herstart verdenk ik iets wat op de computer zit (want die reset je dan toch?). Daarom verdenk ik in principe de BDP sensor of luchtmassameter. Ik zal in ieder geval eens de bougies nakijken.

Een verdeelkap is absoluut niet iets dat het doet of niet doet. Dat is juist het probleem. Kleine haarscheurtjes kunnen lekstroompjes veroorzaken waardoor er een bougie wordt overgeslagen. Door vocht in de verdeelkap (en dat hoeft niet veel te zijn) kan er ook geregeld iets worden overgeslagen. En bougiekabels zorgen echt voor hetzelfde effect. Zeker bij vochtig weer zijn dat de eerste zaken waar je aan moet denken. Ineens is het weg en ineens is het er weer…

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 09 juli 2004 02:26 PM
  [ # 6 ]

mooie foto he Wink

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 10 juli 2004 03:27 AM
  [ # 7 ]

Je hebt gelijk sorry oops
Verkeerd gekeken. Staat inderdaad een heel mooi tabelletje.

Morgen eens proberen uit te lezen.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 10 juli 2004 08:41 PM
  [ # 8 ]

Vandaag eens goed in mij vraagbaak gekeken Daar staan gewoon de foutcodes in!
Ga vanavond stekkertje in elkaar sleutelen en uitproberen dus je hoort wel wat het is. Vanmiddag brandstoffilter vervangen (garage zei dat die vies is, is een rond dicht ding! Aan de buitenkant was die wel vies ja, maar de binnenkant kan je niet zien! Hoe weet zo’n garage nu dat die vies is!) gelijk ff een bougie eruit gedraaid en kabels nagekeken
Bougie is wit Dat betekend dat het mengsel te arm is.
Verdeelkap zit een beetje los. Werkende gedeelte zit echter wel goed, alleen de kap zit een beetje los. Ik heb nog zo’n compleet ding liggen, zal ik binnenkort maar eens vervangen. 1 nadeel ja halve motor moet volgens mij uit elkaar want dat ding voor het stationair enzo is 1 deel met de verdeler…..  ?

Cruiser Als jij ergens een aparte tak opstart voor uitlezen motor, zal ik alle ZX codes er wel bij zetten (uit de vraagbaak).

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 juli 2004 04:56 AM
  [ # 9 ]

Verdeelkap zit een beetje los. Werkende gedeelte zit echter wel goed, alleen de kap zit een beetje los. Ik heb nog zo’n compleet ding liggen, zal ik binnenkort maar eens vervangen

Dat los zitten kan ook veroorzaakt worden, doordat de rotor en verdeelkap van een ander merk zijn. Dit heb ik ook gehad, motor draait dan wel, maar niet echt super, het was bij mij dan ook een noodoplossing.
De originele verdeelkap en rotor van Duccellier die er zaten, waren behoorlijk versleten er zaten overal scheurtjes in.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 13 juli 2004 01:20 AM
  [ # 10 ]

Vanavond geprobeerd uit te lezen
Code 12 en daarna code 11.

Geen fouten dus?
Vanmiddag ging het lampje onder het rijden nog aan…

Geheugen stuk?
Computer stuk?
Continu stroom niet goed? Kan dit dan 1 van de zekeringen zijn die ook in dat bakje zitten?

Heeft 1 van jullie dat wel eens gehad?

Profiel  
 
Thrillseekah
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003

- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Gepost: 13 juli 2004 02:15 AM
  [ # 11 ]

Lampje van mijn motormanagement brande eerder ook wel eens,  dat was vooral als me auto maar een korte tijd had stil gestaan.. En op dat moment hield die ook erg in.. Als het goed is moet het ergens in je onsteking zitten….

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 13 juli 2004 03:48 PM
  [ # 12 ]

Niet je computer uitgelezen?

Als je lampje brand is het volgens alle boekjes toch wel zo kritisch dat je niet meer met de auto mag rijden…..  ?  Doe ik altijd wel gewoon.

Als hij de fouten ‘vergeet’ is het waarschijnlijk een goedkope auto in het onderhoud geweest voor de vorige eigenaar Verklaart mischien ook wel waarom er zo’n hoop stuk gaat bij mij….

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 juli 2004 10:19 PM
  [ # 13 ]

Als je lampje brand is het volgens alle boekjes toch wel zo kritisch dat je niet meer met de auto mag rijden…..  Doe ik altijd wel gewoon.

Ik heb weleens begrepen dat de motor dan op het “nood programma” draait en het verbruik iets meer is. Sommige Citroens hebben een (rode) stop indicator, als deze gaat branden is het onmiddelijk stoppen staat er in de boekjes.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 juli 2004 05:03 AM
  [ # 14 ]

De Suzuki Swift die ik ooit heb gehad, daarvan ging het motor management lampje “Check Engine” ook weleens branden. Ging ook weer vanzelf uit, uitlezen gaf geen storingen op. Het bleek dat er een sensor van de kilometer teller kapot was, welke dus een valse melding veroorzaakte. Reparatie zou 150 gulden gaan kosten, maar de eerlijke en vriendelijke dealer zij, lekker zo laten is niet ernstig.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 14 juli 2004 06:35 PM
  [ # 15 ]

Ik las gisten op problemcar.nl ook een paar keer mijn probleem. Alle keren zonder oplossing.
Lijkt een beetje een onbekend ZX kwaaltje.

Inhouden is irritant. Ook de mengselverhouding is niet goed (witte bougies).
Moet dus wel wat aan de hand zijn.
Wordt dit dan toch een garagebezoek? evil

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook