1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Bromfiets sentimenten (was: binnenkort andere scooter)
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 juli 2004 04:44 AM

Tsja, het is heel erg off-topic maar ik wilde melden dat ik misschien deze week nog een andere scooter ga kopen….
Het is geen peugeot Sad  maar een italiaan, nee ook geen malaguti maar een aprilia…
Het is een oud type maar ik waarschijnlijk kan ik er een oude vrouwtjes scooter op inruilen…
Ik ga dus van dit
naar
Naja als de ruil door gaat ten minste he Very Happy

Ik heb even het onderwerp veranderd… Deel vanaf nu jouw bromfiets ervaringen met ons

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
xantippe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007

- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Gepost: 18 juli 2004 12:42 AM
  [ # 1 ]

Huh Nico…...een SR Viper? Ik hoop toch wel voor je dat je de orginele stuurkappen erbij krijgt. Dit ziet er bepaald niet uit…... Sad

Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit

Vorige

Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 18 juli 2004 01:23 AM
  [ # 2 ]

Is dit niks voor je, SZ ? Twisted Evil  Laughing

http://home.kabelfoon.nl/~jhcvaal/

http://home.kabelfoon.nl/~jhcvaal/spartamet geluid.wav
(Sparta-met ge-chiptuned.) Rolling Eyes

OF….nog doller !!
Eentje met STRAAL-aandrijving. Shocked

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 juli 2004 01:57 AM
  [ # 3 ]

Uhm nee, ik krijg er geen stuurkappen meer bij maar een TNT stuur met bijpassende KORTE clamp…
Er zit een brute set-up op en zal mij weer de nodige boetes opleveren….
De Vuurvos is opgeruimd zoals gepland alleen heb ik hem ipv een aantal weken ruim een jaar gehad..
Ondertussen een Peugeot Speedake opgeknapt en van dat geld de Vuurvos rijdend gekregen…

Maarja, nu had ik dus geen scooter meer…
Van mij pa kreeg ik voor mijn Diploma zijn Kymco DJ…
Maarja, daar ga je als 16 jarige uitslover niet op rijden…ondanks dat ie erg prettig reed voor zo’n klein opdondertje…

Nu krijg ik dus de kans om dat ding om te ruilen op een SR Viper met een aardige set-up….
Ondanks dat ie er nog best netjes uit ziet voor zijn leeftijd ga ik hem weer helemaal aanpassen…
Er komen velgen onder van het nieuwer type SR.
Mocht ik geen achtervelg van een SR www kunnen krijgen dan ga ik ook mijn andere plan doorvoeren namelijk een remklauw achter monteren zoals dat het geval is bij de nieuwere modellen… Cool
Een concept schets ligt voor mijn neus..ik zal kijken of ik er een digitale versie van kan maken, dan deel ik hem met jullie…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juli 2004 06:43 AM
  [ # 4 ]

maar ja ,al dat plastic was zowiezo niet aan mij besteed
(zundap ks50 met 80ccm 5baksuper en waterkoeling)

Iemand (op leeftijd) heeft eens tegen mij gezegd, vroeger reden de echte kerels op een Zundap, waar de anderen op reden ben ik vergeten.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 18 juli 2004 03:16 PM
  [ # 5 ]

ik kan me uit m’n MTS periode (eind jaren ‘80) nog herinneren dat de ene helft op Honda MTX en MT5 rondreed, de andere helft op Zundapp en Kreidler…
De dames reden op Tomos en Puch

Maar misschien wordt ik oud (35 inmiddels)

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 juli 2004 04:38 PM
  [ # 6 ]

Mijn pa heeft vroeger een Puch gehad… Laughing
Maar dan wel met een half hoog stuur omdat hij geen hoog stuur mocht Laughing
Nu ben je echt ‘THE MEN’ als je een Puch rijdt Smile
Tsja zo’n DJ is wel leuk hoor zeker als je hem technisch bekijkt:
Ringen eruit dus rijdt hij met goed droog weer zo’n 70 op de teller..
Hij blijft ondanks dat toch netjes 0.6 kw aangeven op de rollerbank en met
een ander uitlaatje eronder maakt hij autowheelies en rijdt 85+ op de teller…

Maar er zitten ook nadelen aan…
Hij ziet er niet uit!..Echt zo’n klein dames scootertje
En de kappen, vreselijk…Die dingen krijg je met geen mogelijkheid goed vast en ze passen voor geen meter…


Even een lijstje met de technische setup…

polini corsa 70cc max tuned pas nieuwe zuiger en veren
jolly moto uitlaat (t.w.v. 289 euro)
21mm delortho carb(staandaard carb is 12 mm)
vl10 membraam met carbon kleppen
polini speed control(Vario systeem)
polini 2g koppeling (dus ik kan lekker gaan BURNEN Cool
carenzi evo race krukas met SKF c4 lagers
hebo 24mm spruitstuk(12mm is origineel)
doppler powerbox (om fouten in de afstelling op te vangen)
mvt binnenrotor (geen elektra meer alleen voor de ontsteking, maar wel een aantal pk’s meer t.w.v. 249euro)

En mijn pa denkt nog steeds dat ie 45 rijdt Laughing  Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
xantippe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007

- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Gepost: 18 juli 2004 08:33 PM
  [ # 7 ]

Wel leuk al die tuning, maar vergeet niet dat je bij een snelheid van boven de 60 gewoon een gevaar op de weg bent. Ik heb wel eens op een Puch Tyfoon gereden die dik 130 liep. Boven de 70 kreeg ik het al moeilijk en bij 80 ben ik maar weer afgeremd. Doodeng.

Zelf rij ik op een Kymco Filly 50. Niks mis mee hoor met een Kymco. Zeker het type wat ik heb.

4 tact 49cc motortje wat makkelijk 1:40 loopt. Bij de accu zit de stekker van de electronische begrenzer. Gewoon loshalen en dat ding loopt 65 tot 70. Jammer alleen dat het koppel vies tegen valt. Het optrekken van 0-45 gaat traag. Daarna voel je hem ineens iets trekken en loopt hij binnen een oogwenk 60 waarna hij weer rustig doortokkeld naar de 70.

Ik hou de scooter verder liever helemaal orgineel. Ik heb hem eind mei vorig jaar met 3000 op de teller gekocht. Nu zit ik inmiddels op 13820 km. Dus betrouwbaarheid is super belangrijk! Hiervoor had ik een Honda SFX. Die reed erg fijn, maar na 12000 km liepen de krukaslagers kapot. De kosten waren ruim 500 euro. Ik heb toen 100 euro terug gekregen voor die Honda en heb die Kymco op advies van de verkoper gekocht. Nog steeds geen spijt van.

Overigens heb ik in totaal ook 3 Puchjes gehad. De eerste liep hooguit maar 40. Dat was een zwarte uit 1982 met spaakwielen. Een flinke zwerfkei die onder de sneeuw lag betekende het einde van deze Puch. De tweede was een Rider Macho met sterwielen. Die liep wel een stukje harder. Toen ik mijn rijbewijs had gehaald heb ik hem verkocht voor 50 gulden. Ik was blij dat ik eraf was. Er mankeerde gewoon te veel aan. De 3e heb ik maar een weekend gehad. Dat was een compleet orginele nog in nieuwstaat!! Hij had ruim 3 jaar bij een fietsenmaker in de showroom gestaan. Na een flinke rit zag ik rook onder de zijkappen vandaan komen. Meteen de kappen eraf geschroefd om te kijken wat dat was. Toen zag ik de vlammen. De brandstofleiding was poreus geworden en de benzine was op de hete uitlaat gelekt. Was wel een spectakel om te zien hoe de benzine in de tenk tot ontploffing kwam. Een steekvlam van maar liefst 8 meter hoog! Maar dood en dood zonde. Van de fietsenmaker kreeg ik toen met een flinke korting die Honda SFX.

Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit

Vorige

Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 juli 2004 09:15 PM
  [ # 8 ]

Ondanks dat er een snelgashendel opzit was ik niet van plan om overal met 120 doorheen te vliegen…ik ijk wel uit…
Voorop zit nu een Wave zwevende remschijf gemonteert die vele male beter presteert dan de originele…
Een andere remklauw zit er later misschien nog in maar zolang deze goed is pas ik eerst de andere dingen aan…
Ook komen er voorop Michelin Pilot Sport banden op…
De begrenzer staat ingesteld op een kleine 65km per uur…
Nog steeds te hard dat wel maar beter dan een PV krijgen voor 70+ en kan worden in en uitgeschakeld dmv een koptelefoon plugje…
plugje eruit is begrensd
Plugje erin is onbegrensd
Overgens is de scoot gebouwd op acceleratie en niet op topsnelheid…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Manuarmata
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 14-08-2003

Gepost: 19 juli 2004 11:30 PM
  [ # 9 ]

heb altijd solex gereden, nu heb ik er nog 2 staan een holladse VDH uit 64 en een franse uit 66 en ik heb zelfs nog een opgevoerd custom made blokje liggen. ik ging niet hard maar had meer bekijks dan al die honda camino’s mbxen en mtxen samen Very Happy Very Happy . en bij de flikken mocht ik altijd netjes door terwijl anderen zaten te zweten voor de rollenbank. waar is de tijd Rolling Eyes

Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 juli 2004 12:11 AM
  [ # 10 ]

Wow, solexen….leuke dingen met voorwiel aandrijving…..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 20 juli 2004 12:42 AM
  [ # 11 ]

ik zal WEER geen reclame maken,

maar we hebben nog steeds solex-banden in ‘t assortiment Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 juli 2004 01:57 AM
  [ # 12 ]

Toevallig ook nog leuke bandjes in 13/130 ? Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 21 juli 2004 12:19 AM
  [ # 13 ]

Surprisedops:

ik kan helaas geen banden leveren, da’s nu eenmaal de deal die voor personeel gemaakt is….

ik kan je natuurlijk wel doorverwijzen naar weeweeweepuntvredesteinpuntcom, daar vind je ook een gedeelte over fietsbanden, zelfs moped/scooter.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 juli 2004 02:22 AM
  [ # 14 ]

Met namen als: Rhino, Hippo en Buffalo niet echt aantrekkelijk Laughing
En ook niet echt een sportief profiel:

maar met een prijs van 39.90 wel een van de goedkoperen…
en dat is erg gunstig voor een armere student Laughing  Wink
Maarja, ik wist niet dat vredestein bandjes levert voor de scoot…
Ik zal het eens even op Scooter-freaks.nl lanceren….

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 juli 2004 02:45 PM
  [ # 15 ]

Een echte brommer is een schakelbrommer. Waar ik qua auto’s ontzettend merkvast ben, ben ik het ook redelijk qua bromfietsen. In ieder geval moet het japans zijn! Ik heb oa een Honda Novio en CD50 (met MB5 stuurkuip, speciaal om de verstokte 4takters te laten gruwen) gehad, maar was en ben helemaal weg van mijn Yamaha FS1-SE, ook wel bekend als Sheriff.

Mechanisch en frame gebaseerd op de FS1 wat HET succesnummer was van de seventies, zijn ze betrouwbaar met de bekende FS1 prestaties. Ze zijn geimporteerd van 1981 tot 1983 en van de markt gehaald wegens gebrek aan succes. Tegenwoordig een zeldzaam en uiterst gewild brommertje.

Waar de duitse en oostenrijkse brommers lomp waren qua design en mechaniek (schakelen op een zundapp of kreidler is NIET leuk) is zo’n lichtvoetig japans ding erg charmant.

FOTO :

Dit is niet de mijne, maar je snapt het idee. Origineel hoort er wel een prachtige chromen marihuanajoint uitlaat op in plaats van die lelijke expansieuitlaat. Verder heeft deze te hoge achterveren, en een te dikke achterband. Het is een chopper geen MT5.

De mijne heb ik sinds 1992 en is uitgerust met een Harley koplamp, zelfgemaakte highway steps en maltezer kruis achterlicht.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook