1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Donor XM uit elkaar halen…...
Remco-xm-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 16 juli 2004 10:36 PM

Even een nieuw topic geopend hiervoor…...

Ik heb sinds gisteren een donor Xm V6 U9 uit 1990 om er enkele onderdelen vanaf te halen voor mijn eigen XM.

Allereerst de vraag hoe de achterspoiler vast zit aan de klep, hoe krijg ik deze los? Het is de hoge versie…..

Vervolgens wilde ik het slotmeganisme van het dashbordkastje er vanaf hebben, echter je krijg hier enkele schroeven aan de linkerkant niet los, omdat je er niet bijkomt, iemand een idee?

En nog even de laatste vraag voor nu; het betreft hier dus ook een V6, maar wel uit 1990 ipv. 1993, kun je desondanks alle motorische delen uit wisselen?

Bedankt alvast en ik houd jullie op de hoogte.

Groeten, Remco

Boonacker XM V6

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 17 juli 2004 02:51 AM
  [ # 1 ]

Re: Donor XM uit elkaar halen…...

Remco-xm- schreef:

Even een nieuw topic geopend hiervoor…...

Ik heb sinds gisteren een donor Xm V6 U9 uit 1990 om er enkele onderdelen vanaf te halen voor mijn eigen XM.

Allereerst de vraag hoe de achterspoiler vast zit aan de klep, hoe krijg ik deze los? Het is de hoge versie…..

Vervolgens wilde ik het slotmeganisme van het dashbordkastje er vanaf hebben, echter je krijg hier enkele schroeven aan de linkerkant niet los, omdat je er niet bijkomt, iemand een idee?

En nog even de laatste vraag voor nu; het betreft hier dus ook een V6, maar wel uit 1990 ipv. 1993, kun je desondanks alle motorische delen uit wisselen?

Bedankt alvast en ik houd jullie op de hoogte.

Groeten, Remco

Je zegt het wel als je iets overhoudt?  Wink

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 17 juli 2004 02:54 AM
  [ # 2 ]

By the way, is het die XM V6 van die Oostenrijker van marktplaats.nl?

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 17 juli 2004 11:53 AM
  [ # 3 ]

mooi idee voor een club meeting…
het demonteren van een xm v6 Cool

Profiel  
 
Remco-xm-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 18 juli 2004 08:36 PM
  [ # 4 ]

Ik ga zo weer even kijken of ik de spoiler eraf krijg.

Van een Oostenrijker weet ik niets af…...

Weet iemand overigens hoe je het moet aanpakken als je de auto maar 2-3 weken wilt houden (op eigen grond) en daarna wilt verkopen/naar de sloop brengen. Het schorsen is dan eigenlijk best prijzig vind ik, iemand een tip?

Groeten, Remco

Boonacker XM V6

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 18 juli 2004 08:48 PM
  [ # 5 ]

geef hem als gestolen op?!

Profiel  
 
Remco-xm-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 18 juli 2004 09:02 PM
  [ # 6 ]

Haha, lijkt me niet zo’n goede optie. Laat hem toch maar schorsen denk ik. Anders krijg je ook weer boetes voor verlopen apk etc.

Boonacker XM V6

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 18 juli 2004 11:09 PM
  [ # 7 ]

en even serieus…
je kan volgens mij gewoon het kenteken opsturen naar rdw met de mededeling dat deze auto gesloopt is.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 18 juli 2004 11:51 PM
  [ # 8 ]

Uw auto of motor (laten) demonteren/slopen

Wanneer u uw auto of motor wilt laten demonteren/slopen dan moet u zorgen dat het voertuig niet meer op uw naam geregistreerd staat. Gebeurt dit niet dan blijft u aansprakelijk voor de voertuiggebonden verplichtingen (motorrijtuigenbelasting, verzekering en APK) en eventuele bekeuringen. U moet er voor zorgen dat u bij sloop/demontage een officieel vrijwaringsbewijs krijgt.

U kunt uw voertuig alleen laten demonteren/slopen door een autodemontagebedrijf dat door de RDW is erkend. Zo’n bedrijf herkent u aan het groen-wit gestreepte schild. Let u er op dat u een officieel vrijwaringsbewijs ontvangt.

Zelf demonteren/slopen

Voor enkele categorieën voertuigen geldt een uitzondering op deze demontage/sloop-regeling. Dat zijn:

* voertuigen van 15 jaar en ouder
* motorfietsen
* bedrijfsvoertuigen met een maximum toegestane massa van meer dan 3.500 kg


Voor het zelf slopen van een voertuig kunt u bij de RDW een verzoek tot beëindiging van de registratie indienen. In een begeleidende brief zult u dan de reden van uw verzoek moeten vermelden. Tevens moet u de originele kentekenbewijzen en een kopie van uw legitimatiebewijs opsturen. Het is ter beoordeling aan de RDW of uw registratie beëindigd kan worden.

Kentekenbewijs niet compleet

Wordt een voertuig voor sloop aangeboden bij een RDW-erkend bedrijf en is het kentekenbewijs niet compleet of mist een kentekenplaat (kentekenplaten), dan kan dit worden aangegeven op een ‘Verklaring Demontage’. Deze verklaring moet door de geregistreerde eigenaar/houder van het betreffende kenteken worden ondertekend.

Het is echter ter beoordeling aan het demontagebedrijf of zij hiermee akkoord gaan. Is dit niet het geval, dan moet men wel een aanvraag voor een vervangend kentekenbewijs indienen.

Op de RDW website vindt u alle informatie over de producten en diensten van de RDW. Wilt u desondanks de desbetreffende brochure ontvangen, maak dan gebruik van de RDW-aanvraagpagina.

Bron: http://www.rdw.nl

Een Oostenrijker (voorheen) woonachtig in Delft, biedt z’n 3.0 V6 nog steeds aan. Kreeg net een mailtje van ‘m, ik ben reeds voorzien…

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 19 juli 2004 12:06 AM
  [ # 9 ]

wat moet ie voor dat ding hebben dan?

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 19 juli 2004 12:10 AM
  [ # 10 ]
erik wijngaarden schreef:

wat moet ie voor dat ding hebben dan?

Hm, staat niet meer op marktplaats… ff kijken of ik t nog kan vinden…

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 19 juli 2004 12:18 AM
  [ # 11 ]
ieksEmmu schreef:
erik wijngaarden schreef:

wat moet ie voor dat ding hebben dan?

Hm, staat niet meer op marktplaats… ff kijken of ik t nog kan vinden…

T.E.A.B….  218.000 km, Bj 1990, kleur grijs

Ik zit te twijfelen om toch te gaan kijken…  Surprisedops:  Echt jammer dat ik geen stalling heb…

Profiel  
 
Remco-xm-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 19 juli 2004 03:08 AM
  [ # 12 ]

Hoi IeksEmmu, wat heb je dan nodig qua onderdelen voor je xm?

ps. stallingprobleem heb ik inderdaad ook, anders was het allemaal een stuk eenvoudiger en leuker…..

Boonacker XM V6

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 19 juli 2004 03:27 AM
  [ # 13 ]
Remco-xm- schreef:

Hoi IeksEmmu, wat heb je dan nodig qua onderdelen voor je xm?

ps. stallingprobleem heb ik inderdaad ook, anders was het allemaal een stuk eenvoudiger en leuker…..

Tsja, eigenlijk niks om ‘m rijdend te houden…  Rolling Eyes

1 grille (type I, evt. stadslichten)
2 electrisch zonnedak (mechanisme rechterkant verrot)
3 rolgordijntje linksachter
4 gasveer(?) handschoenenvak (+klep + bak, waarsch. opengebroken)
5 mistlampen
6 rubber voor afstandsbedieningsleutel
7 verhoogde armsteun
8 lederen interieur

1 t/m 3 hebben hoogste prioriteit, nou ja hoogste…  Smile

Profiel  
 
Remco-xm-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 19 juli 2004 03:44 AM
  [ # 14 ]

Trouwens Erik, iedereen die het demonteren van een V6 leuk vind is van harte welkom hoor Laughing

....zelfs het eraf halen van onderdelen is in mijn beginnersstadium geen echte gemakkelijke klus, maargoed spoiler is er in ieder geval af. Hij zal alleen nog wel gespoten moeten worden en de benodigde gaten moeten in de boonacker gemaakt worden, daar wacht ik allemaal nog even mee.

Het electrische zonnedak (werkt helemaal prima) doe ik waarschijnlijk weg. Ik denk niet dat het handig is om de verlengde nog meer te verzwakken door er een electrisch dak in te zetten….

Boonacker XM V6

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 19 juli 2004 05:48 PM
  [ # 15 ]

Remco,

Je hebt een PM-tje. Ik wil je wel helpen met demonteren.
Kan het hier wel uitleggen, maar dan ben ik 3 dagen bezig met typen.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook