2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Donor XM uit elkaar halen…...
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 19 juli 2004 06:51 PM
  [ # 16 ]
Remco-xm- schreef:

Trouwens Erik, iedereen die het demonteren van een V6 leuk vind is van harte welkom hoor Laughing

....zelfs het eraf halen van onderdelen is in mijn beginnersstadium geen echte gemakkelijke klus, maargoed spoiler is er in ieder geval af. Hij zal alleen nog wel gespoten moeten worden en de benodigde gaten moeten in de boonacker gemaakt worden, daar wacht ik allemaal nog even mee.

Het electrische zonnedak (werkt helemaal prima) doe ik waarschijnlijk weg. Ik denk niet dat het handig is om de verlengde nog meer te verzwakken door er een electrisch dak in te zetten….

Ik heb interesse in het zonnedak (als het dezelfde maat is)!
Welke kleur groen is je Boonacker eigenlijk?

Profiel  
 
Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 438
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 19 juli 2004 08:19 PM
  [ # 17 ]

Zit er nog houtinleg in? En indien ja: Wat wil je daarvoor hebben?

Profiel  
 
Remco-xm-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 20 juli 2004 04:28 AM
  [ # 18 ]

Hoi IeksEmmu, of het dezelfde maat is kan ik niet beoordelen. Is het niet vrijwel 1 standaard maat? Ik wil hem morgen wel even opmeten….

Houtinleg zit er helaas niet in, als dat zo was dan zou ik mijn plastic plak hout ook snel vervangen : - )

Boonacker XM V6

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 20 juli 2004 11:01 AM
  [ # 19 ]

Het is een origineel schuifdak, dus je moet ook het hemeltje en de handvaten overzetten en je moet de bekabeling hebben.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 20 juli 2004 01:30 PM
  [ # 20 ]
Willem schreef:

Het is een origineel schuifdak, dus je moet ook het hemeltje en de handvaten overzetten en je moet de bekabeling hebben.

Handvaten?  De mijne heeft knopjes… denk dat ik maar eens langs moet gaan komen…

Profiel  
 
Remco-xm-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 20 juli 2004 03:22 PM
  [ # 21 ]

Willem, wat bedoel je met de handvaten? Deze heeft ook knopjes, daar waar je temp.sensor etc zit.

In ieder geval ieksEmmu, je mag natuurlijk langskomen, dat is geen probleem.

Wat ik nog vergeten was te zeggen, de kleur groen van de Boonacker;
Zo te zien is het dezelfde kleur groen als die van jouw en ook Willem heeft dezelfde zo op het oog te zien.
Dus vertel maar hoe die kleur heet, dan kan ik voortaan ipv groen, ook een mooie dure naam noemen Smile

Boonacker XM V6

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 20 juli 2004 04:21 PM
  [ # 22 ]
Remco-xm- schreef:

Willem, wat bedoel je met de handvaten? Deze heeft ook knopjes, daar waar je temp.sensor etc zit.

In ieder geval ieksEmmu, je mag natuurlijk langskomen, dat is geen probleem.

Wat ik nog vergeten was te zeggen, de kleur groen van de Boonacker;
Zo te zien is het dezelfde kleur groen als die van jouw en ook Willem heeft dezelfde zo op het oog te zien.
Dus vertel maar hoe die kleur heet, dan kan ik voortaan ipv groen, ook een mooie dure naam noemen Smile

Vert Poseidon  Very Happy   Tenminste wanneer de kleurcode ESY is, staat gestempeld net achter de linkerkoplamp (links als je in de auto zit).
Citroen dealer had trouwens geen lakstiften (“dat is een ouwe auto”  Evil or Very Mad )  maar verwees mij naar een verfmenger waar ook een spuitbus met de juiste kleur gemengd kan worden.  Ik heb trouwens geen ervaring met spuiterijen, zou gezamelijk spoilers, spatschermen, los spul, laten spuiten veel goedkoper zijn?

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 20 juli 2004 04:26 PM
  [ # 23 ]

hoi, heeft ie verlichte raamschakelaars?

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
Remco-xm-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 20 juli 2004 04:29 PM
  [ # 24 ]

Ik heb ook werkelijk geen idee. Maar het spuiten van de boonacker zal nog wel een redelijk tijd op zich laten wachten. Wordt meer een meer jaren/maanden plan. Eerst zal de roest etc weg moeten, plamuren etc.

Ik heb volgens mij zo’n lak stiftje in me auto liggen. Als ik het zo hoor zal ik daar maar heel voorzichtig mee zijn….

Boonacker XM V6

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 20 juli 2004 09:37 PM
  [ # 25 ]

Ik heb Vert Triton (ERT) en ik bedoelde de verzonken handgrepen in het dak.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 20 juli 2004 09:56 PM
  [ # 26 ]

ik wil wel een optie nemen op je duer en achterklep sloten indien ze nog goed werken Smile

Profiel  
 
Remco-xm-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 21 juli 2004 03:47 AM
  [ # 27 ]

Verlichte schakelaars moet ik even naar kijken, evenals de sloten van de deuren en klep. Morgen meer hierover.

Inmiddels heb ik;
-een deel van het instrumentarium over gezet, waardoor ik nu wel met 1 keer drukken de dagteller op 00000 krijg.
-een (lekke) veerbol vervangen. Aangezien ze allemaal erg vast zaten heb ik bij 1 bol het schroefdraad te veel geraakt met de beitel waardoor deze lekt, wellicht is dit nog ‘terug’ te slaan. De andere veerbol boven onder de motorkap (1 van de 2 die je bovenaan makkelijk ziet zitten) is absoluut niet los te krijgen. Ook niet met slaan met hamer/beitel. Iemand nog een idee hoe ik dit los kan krijgen?
-de sensor van de centrale deurbediening overgezet. Bij de donor xm zaten de ab’s die prima werkten. Bij die van mij is er waarschijnlijk een soort kortsluiting in de afstandbediening. Met een nieuwe batterij werkt hij 5 minuten goed, daarna niet meer, nieuwe batterij erin en weer hetzelfde.

Dat was het weer voor nu.

Boonacker XM V6

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 juli 2004 12:20 PM
  [ # 28 ]

Ik heb wel intresse in het blok hydraulique waar de centrale bol op zit onder de voor traverse.
Wanneer en waar gaan jullie em slopen?
groet
joris Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Remco-xm-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 22 juli 2004 02:20 AM
  [ # 29 ]

Nou de startmotor verwijderen is niet erg gemakkelijk zeg…...Enkele bouten en inbussen willen van geen mogelijkheid los Sad

Joris, ik ben hem aan het slopen op onze oprit. Dit is opzich een project van mij persoonlijk, echter wel met hulp van het forum.

Morgen gaat hopelijk de startmotor er onderuit, al geloof ik er eigenlijk niets van, dat al die %@#^* schroeven opeens wel los gaan.

Wanneer dat gebeurd is moet ook me eigen startmotor er nog onderuit (nog lastiger gezien de airco) en dan de donor-starter er weer onder. Nou klinkt als een meerjarenplan zoals het nu gaat.

Iemand nog de gouden tip om die rot dingen los te krijgen?
Steeds als ik iets los moet hebben, gaan er telkens maar 1/2-3/4 van die dingen los. De anderen willen met geen mogelijkheid hun vertrouwde stukje metaal missen…..

ps. Erik en Harry, mijn excuses, maar ik ben nog niet aan de verlichting/sloten toegekomen. De huidige accu is vrijwel overleden waardoor ik het niet even snel kan bekijken. Mocht het haast hebben meld het dan even, zoniet kom ik hier hopelijk binnenkort weer op terug.

Groeten, Remco

Boonacker XM V6

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 22 juli 2004 02:26 AM
  [ # 30 ]

geen haast. maak je wel lekker veel foto’s das altijd handig voor later en leuk voor ons om naar te kijken. ik kan ze wel hosten..

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook