1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
auto filosofie II Citroen clubje
andre martinus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 23-03-2004

Gepost: 21 juli 2004 08:19 PM

Citroen rijden is geen autorijden alleen het is ook een manier van leven
Deze stelling kan ik onderschrijven Je gaat van dat merk houden je er in verdiepen Wij nederlanders hebben er iets mee en dat is niet zo gek als je bedenkt waar de grondlegger van dit merk vandaan kwam ,juist ja nederland Zoiets als CITROMOBIEL kan toch alleen hier ontstaan Lekker even met andre gekken wegzwijmelen ,ouwehoeren, kijken, onderdeeltje zoeken enz.
Citromobiel nivileerd ook De status van de persoon doet er niet zo meer toe Allemaal dezelfde passie CITROEN [kom daar eens om bij de Jaguar club]
Iets wat je bij mijn weten bij geen ander merk zal vinden en wat ik zo grappig vind is het grote aantal clubs van Citroen. Werkelijk elk type heeft zo zijn aanhangers en die willen ook allemaal een eigen clubje en als dat niet genoeg is dan ook nog per streek Je vindt deze vorm van individualisme toch wel erg sterk terug bij ons merk Wij willen er wel bijhoren maar dan als clubje in een club Niet dat wij eenkennig zijn welnee we gunnen iedereen het zijne als het maar citroen is dat natuurlijk wel Maar verder hebben wij met ami bx 2cv ds sm,enz enz niets te maken als wij daar zelf niet in rijden   KOM NU ga naar je eigen soort
am

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 juli 2004 10:36 PM
  [ # 1 ]

Ik snap je punt niet.

Er zijn op dit forum behoorlijk veel mensen die zich met meerdere typen bezighouden. Mijn wagenparkje staat onderaan maar ik lees graag over andere modellen zoals CX, Ami, Trihawk en SM. Er zijn ook mensen die zich voornamelijk bezig houden met de nieuwere modellen. De mensen die zich blindstaren op 1 model heb je natuurlijk ook, maar wat daar het probleem mee is?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 21 juli 2004 10:50 PM
  [ # 2 ]

De onderverdeling in kleine clubjes is natuurlijk goed te verklaren door het enorme aantal mensen die citroen rijden en er ook echt gek van zijn. Als er maar 1 club zou bestaan wordt het echt veel te groot. Ben zelf vooral gek van de hydropneumaten maar dat neemt niet weg dat ik elke citroen die ik bij de weg zie echt wel even nakijk. Ben nu eenmaal echt verslaaft aan citroen Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 juli 2004 11:33 PM
  [ # 3 ]

Ik ben ook een algemeen Citroën-fan, maar de Eend staat wel op 1, gevolgd door alle Citroëns die wat ouder zijn en als laatste de allernieuwste Citroëns.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 22 juli 2004 02:13 AM
  [ # 4 ]

<<————Ehh…ik hoef niks uit te leggen, denk ik Laughing  Wink

Maar ben het verder wel met Lelijke Eend eens..(behalve dan zijn opmerking over de nieuwe Citroën’s…waar ik niks mee heb)...als je mij diep in mijn hart zou kijken….dan zou ik nog graag een keer een fraaie 2CV voor de deur hebben staan. Cool
(Een Charleston of zo.)

Voor de *heb* (en om er mee te rijden uiteraard)......omdat het 36 jaar geleden mijn allereerste auto was. (geruild voor m’n bromfiets).
(enne….nu niet meteen gaan schieten Laughing ...maar een eind 50’er VW Kever met het ovale ruitje achterin, zou de 2e keus zijn….het was namelijk mijn 2e auto.)

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 22 juli 2004 02:24 AM
  [ # 5 ]
Bram schreef:

<<————Ehh…ik hoef niks uit te leggen, denk ik Laughing  Wink

Xantia? Wink

Mijn wens,  en gerestaureerde CX G.T.I Rolling Eyes

 

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 22 juli 2004 02:25 AM
  [ # 6 ]

als je ouder word ga je terug grijpen naar vroeger he…

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 22 juli 2004 02:28 AM
  [ # 7 ]
erik wijngaarden schreef:

als je ouder word ga je terug grijpen naar vroeger he…

Ik heb ooit eens bij iemand in een CX limousine gti turbo2 (mond vol)
gezeten en dat is nou de enige auto die ik nooit vergeten ben!

 

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 22 juli 2004 02:33 AM
  [ # 8 ]

zolang jij nog de foto’s van je duitse vervoersding op je pc hebt staan, geloof ik daar geen moer van Wink

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 22 juli 2004 02:39 AM
  [ # 9 ]
erik wijngaarden schreef:

zolang jij nog de foto’s van je duitse vervoersding op je pc hebt staan, geloof ik daar geen moer van Wink

Deze?

 

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 22 juli 2004 02:49 AM
  [ # 10 ]

je kan te ver gaan he rené  Twisted Evil

Profiel  
 
xantippe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007

- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Gepost: 22 juli 2004 02:52 AM
  [ # 11 ]

Ik denk aan Holland….met z’n kaas, Tulpen, Koeien en Opel Kadett’s sedan Confused

Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit

Vorige

Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 22 juli 2004 02:55 AM
  [ # 12 ]
erik wijngaarden schreef:

je kan te ver gaan he rené  Twisted Evil

Hé  ik maak(te) ook fouten he?

[shamemode] ja ik heb opel gereden [/shamemode]

 

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 juli 2004 04:19 AM
  [ # 13 ]

Ik denk aan Holland….met z’n kaas, Tulpen, Koeien en Opel Kadett’s sedan

Ik had bijna mijn eerste auto een Peugeot 309 ingeruild voor zo een kadett met exact dezelfde smerige kleur.

Maar goed heb de 309 uiteindelijk ingeruild voor een mooie en strak uitziende Suzuki Swift Sedan (speciale uitvoering) met weinig km’s. Dom dom dom, en geen proefrit gemaakt, ja onderhoudsboekje was dik in order alles was gewoon verder goed. Heb er ook nooit problemen mee gehad, maar de eerste 100 meter heb ik wel gemerkt hoeveel hobbels er in de weg zitten en wat ik nou mistte. Hoewel de 309 geen Citroen is, draag ik deze auto toch een warm hart toe, het was mijn eerste auto waar ik direkt plezier van had en me er lekker in voelde ipv zo een k#%t golf les-auto.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 22 juli 2004 10:43 AM
  [ # 14 ]

Hé Mannen!
Het was dan wel een smerige kutkadett
maar deze rakker tuft nog rond met 110.000 op de klok (eerlijk)
en heeft mij nog nooit laten staan!  ook zn voorganger niet
vorig jaar zn laatste lange rit naar italië 1300km (enkele reis)
hele weg 140 gereden en niks aan het handje, waar ik toch menig BMW,AUDI,FORD aan de kant heb zien staan.

het blijft natuurlijk een Opel, en waar hij het beste in was?? rotten! Crying or Very sad

 

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 22 juli 2004 11:58 AM
  [ # 15 ]

Hee hee hee, geen kwaad woord over Ford hoor. Mijn eerste Capri staat nog steeds in mijn geheugen gegrift, dat stoere (ok, beetje foute) model met die zalig brullende 2.0 V6. Da’s nou het enige dat ik mis bij Citroen, als je een 6cil. wil hebben zit je gelijk aan de topmodellen vast. Het schijnt dat citroen destijds van plan was om voor de DS (of was het toch de CX?) een luchtgekoelde 6 cilinder boxer te ontwikkelen. Is het verder nooit van gekomen vanwege de €€€, maar ik vraag me nog wel ‘s af wat voor geluid dat zou hebben gemaakt. Gezien het geluid van een GS had het waanzinnig mooi moeten klinken… Razz

René van Maren schreef:

...het blijft natuurlijk een Opel, en waar hij het beste in was?? rotten! Crying or Very sad

Tja, rotten deden zelfs de eerste Astra’s nog, en houdt oudere Vectra’s ook maar goed in de gaten. Ik heb wel ‘s een Astra gereden voor m’n werk, ik vond het een zwabberbak. En sinds ik door een Astra in de vangrail was gedrukt in m’n BX GTi ben ik eigenlijk best wel anti-Opel geworden. Evil or Very Mad  Sorry.. ik zal me inhouden.. Surprisedops: ..per slot van rekening maakten ze in de jaren “70 best goede auto’s.  Wink

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook