





















Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Maak je dr geen zooitje van?
ieksEmmu schreef:Maak je dr geen zooitje van?
ben er al mee bezig
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ziet er lekker geordend uit inderdaad.
Schiet het al op?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Een kamer bij mn ouders is gereserveerd voor de onderdelen van de CX.
Haha, bekend verhaal, maar dan moet de knutselaar niet ervoor weg draaien, zoals ik dat deed, want nu zit mijn vader met de interieurdelen op 1 kamer.
Ik hoop dat die CX aan de praat komt, want ik heb gefaald.
Maareuhm, wat doe je met die BX 19 GTi als die CX klaar is?
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
CX-power schreef:Een kamer bij mn ouders is gereserveerd voor de onderdelen van de CX.
Haha, bekend verhaal, maar dan moet de knutselaar niet ervoor weg draaien, zoals ik dat deed, want nu zit mijn vader met de interieurdelen op 1 kamer.
Ik hoop dat die CX aan de praat komt, want ik heb gefaald.
Maareuhm, wat doe je met die BX 19 GTi als die CX klaar is?
De CX is niet van mij! Is van mn pa en ik help hem zo nu en dan. Jammer genoeg heeft mn pa het razend druk met zn werk en dus helemaal geen tijd voor de CX! Voordat de CX klaar is dan zijn we minimaal 2 a 3 jaar verder!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
O ja, is ook zo.
Naja, maar nogmaals: Ik hoop dat die CX weer aan de praat komt
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
CX-power schreef:O ja, is ook zo.
Naja, maar nogmaals: Ik hoop dat die CX weer aan de praat komt
hehe .. dat hoop ik ook! Gaat nog wel heeeeeeeeeeeel lang duren.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Euhm, zorg er nou maar voor dat die CX weer de weg op mag;)
Kijk: Die CX waar ik mee aan de gang ben geweest was ook een 10-jarenplan, hoor.
Omdat men, simpelweg, geen geld heeft/had om dat ding om te toveren (euhm, bouwen) tot een prachtig rijdende CX 25 GTi uit 1984.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
zo .. eindelijk weer eens een update. Gisteren moest de Xantia een nieuwe handrem kabel. Toen dat klaar was zijn we nog even bezig geweest met de CX.
De motorkap is er vanaf. Alle deuren, achterklep en voorruit. Langzaam maar zeker komen er steeds meer roest plekken te voorschijn. De auto is nu zo goed als kaal. We hebben alle elektra draden gelabeld. Het hele interieur/dashboard is ook al gedemonteerd. De volgende stap is alle elektra voorzichtig eruit halen en dan richting de koets van het chassis tillen. Een volgende keer zal ik weer foto’s maken.
Mensen nog tips, hints??
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
zo gisteren weer heel rustig aan bezig geweest met de CX. De uitlaat ligt er nu helemaal onder weg tot de turbo. Verder de schakelpook en handrem eraf gehaald.
Verder een poging gedaan om de achterdraagarmen er af te halen, maar deze zaten bij de stabilisatorstand enorm vast. Dus deze ff goed ingesmeerd met kruipolie en volgende week maar weer eens proberen. En dan die lullige schroefjes van de hydraulische leidingen. Dit zitten natuurlijk ook allemaal muur en muur vast. Door dat ze zo klein zijn (M8 volgens mij) kan je helemaal geen kracht erop zetten. Maar ze moeten er toch uit allemaal. Kortom, het hele subframe zit nu in de kruipolie ongeveer. Volgende week wil ik denk ik het subframe er onder weg hebben.
Maar hoe kan je het subframe eraf halen? Ik heb even onder de auto liggen kijken maar kon er niet echt wijs van worden. Kan iemand me dit vertellen?
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Hoe ver wil je gaan? Weet niet hoe het subframe vast zit.
Bij mij had ik geluk dat de hydrauliekleidingen zonder te breken los zijn gegaan. Dit komt doordat er kopervet oid tussen het schroefdraad zat. Ondertussen zijn alle leidingen vervangen.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Stuurhuis eruit, gas/handrem/koppeling en nog wat kabels losmaken en de 8 bouten die het carosserie aan het subframe vasthouden losschroeven en dan til je het ding er zo af. Ik zou al die hydraulische troep en draagarmen lekker laten zitten totdat je er makkelijker bij kan.
Carrosserie eraf ziet er zo uit, zie je ook meteen waar die bouten zitten :
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Kijk daar kan ik wat mee. Moet de motor er dan ook uit of til je de carosserie er zo er over heen? Stuurhuis, gas, handrem en koppeling eruit halen moet niet heel moeilijk zijn. De rem moet ook lijkt me?
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Motor kan blijven zitten. Al het kabel/leidingwerk wat door het schutbord loopt moet in principe los.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Enige dingen die echt los moeten voor lichten van het subframe zijn natuurlijk al die bevestigingsbouten, de hydrauliek (remservo e.d.), de brandstoftank, de besturing, de uitlaat en de versnellingsbediening, en wat electriek stekkers. dan kunnen de 2 delen los. Voor de rest kan alles lekker blijven zitten als ik zo niets vergeten ben.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!