Kosten spuitwerk
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 juli 2004 12:36 PM

Vandaag ff bij de dealer met m’n zx geweest en die monteurs begonnen over wat ik eigelijk nog ff zou moeten doen…. kwa spuit werk

- Motorkap opnieuw
- zwarte spoiler bovenop achterklep
- spiegels ( kunnen geen kapjes op)
- zwart rubberen zij strips en dan die bies eronder weghalen
- zwarte handvaten

de chef werkplaats verwees me naar Boll autoschade in Bunnik. Ik moest zijn naam ff noemen en dan kwam er speciaal tarief.

Nou voor dit werk zou ik 800 eurie ex kwijt zijn. Voor 100 meer ex haalden ze dan ook nog een paar deukjes die er met der loop der tijd in gekomen zijn weg. Dit zijn slechts kleine pitjes die ze er uit konden lepelen (?)

Nou vraag ik me af, is dit nu speciaal tarief in mijn voordeel ?

De kleur is Furio rood, geen metalic. Ze gaven me wel de melding dat het onmogelijk was kleur verschil te voorkomen. Ze konden het wel beperken door de huidige kleur te meten en de voorspatschermen mee te spuiten/nevelen, dat zat in die prijs. Na een paar jaar zou het echter onvermijdelijk zijn. de reden hiervoor was de basis van de verf toen en nu.

Kijk , handvaten en een achterspoilertje van hard kunstof is misschien nog wel netjes zelf te doen met een spuitbusje, maar een motor kap, spigels en rubberen strips, daar begin ik zelf niet aan.

Wat is jullie mening hierover, of zit er toevallig nog erfgens een profi spuiter die bij klust…. ?

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 26 juli 2004 05:05 PM
  [ # 1 ]

Klinkt zo gek nog niet. Niet dat het nou zo goedkoop is, maar spuiten is toch wel een vak apart, daar zal vast wel aardig wat arbeidsloon in zitten.

Wat dat lepelen betreft, dat is een nieuw manier om minimale deukjes uit je plaatwerk te masseren. Er wordt dan gewerkt met een soort van lepeltjes op lange stelen, die bijv. via bekleding die wat opzij wordt gewerkt aan de achterkant van de deuk wordt gedrukt. Het schijnt dat Nissan deze methode heeft ontwikkeld en dat de resultaten erg mooi kunnen zijn. Maar werkt alleen bij kleine deukjes.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook