1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
verzwaarde drukgroep
PaDtje3062lt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 23-07-2004

Gepost: 23 juli 2004 08:32 PM

Hallo,
Ik ben i.v.m. een motorconversie op zoek naar een zwaardere drukgroep ,voor de xm ct. motor. Ik wil deze in een peugeot 306 plaatsen en vervolgens ook de nodige paardjes te voorschijn toveren Cool Daarom wil ik ook een zwaardere groep. Wil overigens wel een standaard koppelingsplaat gaan gebruiken zodat er nog wat comfort blijft met rijden.

Ik heb al verschillende bedrijven hierover ge-contact maar die kunnen alleen de standaard leveren.
Misschien dat iemand van hier een goede link heeft of wat tips of allebei Wink 
Mvg. Patrick

Wat als de poep de ventilator raakt…

Profiel  
 
PaDtje3062lt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 23-07-2004

Gepost: 24 juli 2004 02:05 AM
  [ # 1 ]

Is er trouwens interesse in een geslachte xm? Daarin zie ik een xm zonder hart die er redelijk uitziet. Met als opties el. spiegels ,centr. verg. ,interieur zeer netjes.
Mvg. Patrick

Wat als de poep de ventilator raakt…

Profiel  
 
PaDtje3062lt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 23-07-2004

Gepost: 24 juli 2004 03:58 AM
  [ # 2 ]

Aha ok. Eigenlijk interreseer ik me alleen voor de motor.  Wink Model
is een comfort en heeft 180000 gelopen. Al het elektrische werkt naar behoren. Heeft 1000km geleden nieuw hydraulisch iets gehad (?) iig nieuwe bollen. Wiellager vervangen ,fuseekogel lv. Ziet er redelijk uit ,lees: schade linksachter (ze zijn groter als je denkt Surprisedops: ).
Maar misschien om de overige onderdelen eraf te plukken. Kheb ook nog een 2.0l blok liggen.
Mvg. Patrick

Wat als de poep de ventilator raakt…

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 24 juli 2004 01:16 PM
  [ # 3 ]
PaDtje3062lt schreef:

Maar misschien om de overige onderdelen eraf te plukken. Kheb ook nog een 2.0l blok liggen.
Mvg. Patrick

Welke kleur is-tie?
Ik heb wel interesse in de grille (logo niet in het midden) als die nog een beetje onbeschadigd is…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 juli 2004 06:26 PM
  [ # 4 ]

Na een geslaagde ZX-Sloop forum meeting vandaag, voel ik dat er een XM-Sloop meeting op komst is Razz

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 24 juli 2004 06:29 PM
  [ # 5 ]

ja dat lijkt me wel wat, maar pienacker.. waar is dat nu weer?

Profiel  
 
PaDtje3062lt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 23-07-2004

Gepost: 24 juli 2004 10:11 PM
  [ # 6 ]

pienacker lees pijnacker
Ligt tussen zoetermeer en delft.
De kleur van de auto is lichtblauw metallic ,ik weet niet hoe die kleur heet. Als iemand me wat webspace aanbied om te hosten dan heb ik wel wat picca’s. Ik ben het liefst die hele auto kwijt. Dat is inclusief alle hydrauliek ,die heb ik namelijk gister van het blok af staan sleutelen(gewichtsbesparing)  Wink  Even was er nog de gedachte om een chargecooler te maken met behulp van de pomp.  Twisted Evil  Twisted Evil

Btw. Wat ziet dat er toch heerlijk uit zo’n bijna neue TURBO. Ik heb een polijst gevalletje waarmee ik de buizen die naar de ic gaan lopen (worden hard-pipes) allemaal ga flowen   Cool

Wat als de poep de ventilator raakt…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 juli 2004 02:41 AM
  [ # 7 ]

pienacker lees pijnacker
Ligt tussen zoetermeer en delft.

Ah das een thuiswestrijd voor mij uit Rotterdam, niet dat ik onderdelen van een XM nodig heb, maar helpen met demonteren en de bijeenkomst opzich is wel gezellig net als vandaag Wink

PS: Bij de sloprijen hier in R,dam is er op het industrie terrein ruimte zat om te slopen en dan desnoods een 50 a 100 meter verder naar de sloop duwen.

Profiel  
 
Remco-xm-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 25 juli 2004 02:50 AM
  [ # 8 ]

Kijk, er zijn veel xm leden uit deze regio dus, den-haag, vlaardingen, pijnacker, rotterdam, delft etc….sleuteldag is altijd leuk, al heb ik net zo’n donor op de oprit staan…...

Weet iemand in deze buurt een bedrijf/sloop die auto’s ook komt ophalen (kaalgeplukt en wel) en hier niets voor rekend, of natuurlijk het liefst geld toegeeft?  Very Happy

Boonacker XM V6

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 juli 2004 03:05 AM
  [ # 9 ]

Weet iemand in deze buurt een bedrijf/sloop die auto’s ook komt ophalen (kaalgeplukt en wel) en hier niets voor rekend, of natuurlijk het liefst geld toegeeft?

Een van de sloperijen langs de Hoofdweg in Rotterdam (Deelgemeente Prins-Alexander), zijn er een stuk of 3 naast elkaar halen ook sloop auto’s op. Ik heb ze weleens wrakken zien aanleveren met een trailer, waar hun naam op stond.

Maar zoals ik al zei, er is plek zat op het industrie terrein daar om rustig te sleutelen, in dat geval denk ik dat het geen probleem is voor de sloperij om de auto op te halen.

Profiel  
 
Remco-xm-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 25 juli 2004 04:19 AM
  [ # 10 ]

Ja zx, dit vroeg ik vooral gezien mijn donor xm op de oprit Wink

Boonacker XM V6

Profiel  
 
PaDtje3062lt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 23-07-2004

Gepost: 25 juli 2004 01:57 PM
  [ # 11 ]

@zx-cruiser Ik had een 306xsi(2.0 8v).
Die lagertjes vonden het niet zo fijn een lange doordraaier op een industrieterrein vol in zijn 3 naar rechts ,met een halfvol carter met olie Surprisedops: (drijfstanglagerschade ,ratel ratel)
Heb hier een stuk mee doorgereden en zou dus ook een nieuwe/geslepen krukas nodig hebben.
Aangezien hiervoor het blok eruit zou moeten. Dacht ik bijme eigen blok eruit 2lt erin.  Cool

Misschien is de xm wel leuk als groeps-aankoop. Jullie betalen met 8 man allemaal 100 euro en dan kunnen jullie gezellig een dagje die xm leegroven. 100 euro heb je er zo uit als je toevallig wat odd nodig/voorraad hebt Wink

Wat als de poep de ventilator raakt…

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 25 juli 2004 02:20 PM
  [ # 12 ]

Hm, 100 euro voor alleen een grille….  Rolling Eyes

Ik heb gelukkig (nog) niet meer nodig… Mr. Green

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 25 juli 2004 03:03 PM
  [ # 13 ]
PaDtje3062lt schreef:

@zx-cruiser Ik had een 306xsi(2.0 8v).
Die lagertjes vonden het niet zo fijn een lange doordraaier op een industrieterrein vol in zijn 3 naar rechts ,met een halfvol carter met olie Surprisedops: (drijfstanglagerschade ,ratel ratel)
Heb hier een stuk mee doorgereden en zou dus ook een nieuwe/geslepen krukas nodig hebben.
Aangezien hiervoor het blok eruit zou moeten. Dacht ik bijme eigen blok eruit 2lt erin.  Cool

Misschien is de xm wel leuk als groeps-aankoop. Jullie betalen met 8 man allemaal 100 euro en dan kunnen jullie gezellig een dagje die xm leegroven. 100 euro heb je er zo uit als je toevallig wat odd nodig/voorraad hebt Wink

wil je 800 euro hebben voor een xm zonder motor?  Confused:

Profiel  
 
PaDtje3062lt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 23-07-2004

Gepost: 25 juli 2004 03:28 PM
  [ # 14 ]

@zx-cruiser De motorsteunen zijn vrijwel gelijk ,de bedrading voorzie ik nog wat gesoldeer Rolling Eyes  Ik ben nu met de versnellingsbak aant puzzelen ,mijn aandrijfassen passen niet in de xm-bak. En die zou ik toch graag houden gezien de verhoudingen die daarvoor toch… hoe zeg je het ... geoptimaliseerd Idea zijn.
Ga proberen om mijn eigen diff over te zetten en dan de eindoverbrenging van de xm er weer op. Al heb ik nu nog geen idee over hoe dat zou moeten zitten.

@erik 800 is een beetje veel begrijp ik Rolling Eyes  Wat zou ik ervoor moeten kunnen krijgen?
Dat is dan het iironische van xm-rijden ,als je er 1 wilt kopen kost het geen drol. Maar onderdelen daarentegen weten ze goed geld voor te vragen. Een aandrijfas ongeacht type 235 eurie Shocked  Shocked  KASSA!
En dan heb je alleen het onderdeel. Ik ga maar niet door over wat Evil or Very Mad  Evil or Very Mad—->garage’s <—-:evil:  Evil or Very Mad  aan alle@&*^$ hoge prijzen rekenen.
Mvg Patrick

Wat als de poep de ventilator raakt…

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 25 juli 2004 03:40 PM
  [ # 15 ]

ja dat is waar, de aanschaf is niet veel maar onderdelen kunnen leuk oplopen. ik heb mijn xm gekocht voor 350 euro. een 14 jaar oude bak die er best nog okee uitziet en ook nog goed rijdt. maar ja, ik moet ook aan een volledige uitlaat en wat rubberhoezenspul voor de apk.
ik heb geen idee wat een realistische prijs is voor een xm zonder motor, maar 800 euro is echt een beetje te gek lijkt me. je zal ook niet zomaar 8 man vinden die alle 8 100 euro neer leggen, want we gaan nou eenmaal alle 8 waarschijnlijk voor dezelfde onderdelen. het meeste geld kun je halen uit je xm als je hem zelf sloopt en de onderdelen los verkoopt, hier of op marktplaats. dit is ook het meeste werk natuurlijk.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook