2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Super additief
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 juli 2004 05:25 AM
  [ # 16 ]

En ik haal weer niet meer dan 170 km/uur Evil or Very Mad

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 28 juli 2004 01:11 AM
  [ # 17 ]

Haal de 110 niet eens, dus stop maar met zeuren.
Ik ben zo stom geweest om een Volcane met 1.9 motor te kopen….
Die 2.0 is zuiniger en heeft een beter koppel. Maar probeer maar eens een 2.0 te koop te vinden!

Ik heb een ‘boos’ mailtje naar Volvoline gestuurd Vind het toch vreemd dat ze op de verpakking iets heel anders schijven als op de webpagina…..
Ben voorlopig best aardig tevreden met het resultaat, maar ik vind het meer een middeltje voor kladestiene handelaren die van een slechte auto af moet volgens mij….

Additieven zijn overigens meestal niet slecht volgens mij
V-Power benzine is duur vanwege additieven.
Dure motorolie is duur vanwege de oliekwaliteit en de additieven.
Koelvloeistof is nooit duur volgens mij, maar is gewoon water met additieven.

Zeg mij dan maar eens waarom het slecht voor je motor is als je zelf additieven aan je gewone motorolie toevoegd….. ?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 juli 2004 01:50 AM
  [ # 18 ]

Omdat de additieven die je erbij gooit, ‘ruzie’ kunnen maken met de aditieven die in de olie zitten.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 juli 2004 04:00 AM
  [ # 19 ]

Ik ben zo stom geweest om een Volcane met 1.9 motor te kopen…. Die 2.0 is zuiniger en heeft een beter koppel.

Huh is dat zo Confused:  ik dacht altijd dat hoe groter de cylinder inhoud, hoe groter het verbruik. Confused

Dure motorolie is duur vanwege de oliekwaliteit en de additieven.
Koelvloeistof is nooit duur volgens mij, maar is gewoon water met additieven.

Ehh ja maar welke motor-olie en koelvloeistof zijn nou goed? Alle merken beweren goed te zijn, als je het etiket op de verpakking zou moeten geloven. De een gooit de goedkoopste merkloze motor-olie uit de supermarkt erin en de ander neemt de dure Shell olie bij het pomp station.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 29 juli 2004 12:59 AM
  [ # 20 ]

Als je naar die kleine Japanse auto’s kijkt (en ik denk ook de kleine Fransen), kan je beter een 1.2 of 1.4 motor ofzo kopen als een 1.0 motor.
Zo’n klein motortje moet gewoon veel meer zijn best doen om je auto vooruit te krijgen. Best doen = toeren maken, toeren maken = benzine verbruiken (en hogere slijtage - maar dat is een ander verhaal)

Die 2.0 motor heeft hetzelfde koppel als mijn motor, alleen bij een lager toerental. Lager toerental = minder verbruik.

Dat zogenaamde nieuwe rijden wat ze op TV laten zien, daar moet je onder de 2500 toeren blijven, dan is je motor namelijk zuiniger.

Gemiddeld verbruik (opgave)
1.4     7,0 l/100km
1.6     7,5 l/100km
1.8     7,3 l/100km
1.9     8,6 l/100km
2.0     8,2 l/100km
16V     8,3 l/100km

Zoals je ziet Ik heb de slechtste keuze op dit moment, en er is ook niet echt een touw aan vast te knopen qua cilinderinhoud <> Verbruik.

Om op de motorolie terug te komen
Ik heb nog niets van Valvoline gehoord. Slechte zaak dus.
Ik denk dat ik gewoon de voorgeschreven olie erin gaat mikken, weet alleen niet precies wat dat is
Semi synthetic of synthetic?
10W40 of 15W40?
Welk merk?

Weet iemand het?

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 29 juli 2004 02:39 AM
  [ # 21 ]

Zelfde als ik dus. Alleen wel wat meer PK’s….. evil

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 juli 2004 04:24 AM
  [ # 22 ]

Die 7,0 l/100km haal ik wel makkelijk met mijn ZX1.4i. Wat ik echter niet begrijp is dat de Suzuki Swift 1.3i Sedan uit 1993 ook dit verbruik had maar toch veel sneller was in optrekken. De auto had minder kilometers gelopen, was ruim 100 kilo lichter. De auto was verder altijd op tijd door de dealer onderhouden, dus aan achterstallig onderhoud zou het ook niet kunnen liggen.

Terugkomend op de olie, ik heb weleens gehoord dat als je éénmaal (vol)synthetische olie in je motor heb gedaan, je dan ook altijd (vol)synthetische olie moet gebruiken. De kwikfit heeft mij ooit verteld dat hier bestandelen inzitten die in de motor gaan zitten en “ruzie” kunnen gaan maken met minerale of half synthetische olie.

Synthetisch olie schijnt niet dikker te worden bij een lage temperaturen, de olie stroomt sneller door naar alle vitale plekken in de motor. Voordeel is dat de motor sneller start, en meteen goed gesmeert word. Het sneller starten heb ik wel gemerkt bij de enige japanner die ik ooit heb gehad Surprisedops:  4 weken stilgestaan in de Winter en starten in een oogwenk met 1 draai aan de sleutel, volgens de dealer door de synthetische olie.
Helaas stribbelde mijn ZX na 10 dagen stilstaan even tegen bij het starten, wat duidelijk te horen was aan de motor Evil or Very Mad

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 30 juli 2004 12:52 AM
  [ # 23 ]

Was die Swift motor niet een 12 of 16-klepper? Wordt de motor een stuk feller van, je hebt alleen vaak wat minder kracht bij de lagere toerentallen.

Bij mijn SS50 (4-takt brommer) is het zo dat als je half-syntethisch of volsyntetisch gebruikt, je nooit meer terug kan naar volledig minerale olie.
Weet echter niet of dat opgaat voor auto’s….

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn auto heel weinig moeite heeft met starten als hij lang stil heeft gestaan…. Alleen met warme dagen moet ik even de benzine op druk laten komen (contact aan, motor nog niet), volgens mij heb ik ergens een klein lekje in een slang….

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 juli 2004 06:54 AM
  [ # 24 ]

Was die Swift motor niet een 12 of 16-klepper? Wordt de motor een stuk feller van, je hebt alleen vaak wat minder kracht bij de lagere toerentallen.

Nee het was gewoon een 8-kleppertje 1.3 monopoint injectie, liep altijd als een fel naaimachientje Razz
Maar goed, eerlijk is eerlijk wat bezine motoren betreft zijn de Jappen wat beter in. Gelukkig heeft de PSA een inhaal slag gemaakt Razz

Bij mijn SS50 (4-takt brommer) is het zo dat als je half-syntethisch of volsyntetisch gebruikt, je nooit meer terug kan naar volledig minerale olie.
Weet echter niet of dat opgaat voor auto’s….

Volgens de Kwikfit en de Suzuki dealer waar ik de auto in onderhoud had geld dit ook voor auto’s.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook