2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
AANKOOPTIPS Berlingo
friso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 05-08-2004

Gepost: 06 augustus 2004 01:23 PM
  [ # 16 ]

Thanks voor jullie info!!!!  Bij de auto zit een NAP… Hij wordt verkocht door een grote OPEL dealer… zij hebben ook een naam hoog te houden.
Hij krijgt een nieuwe apk en een beurt en krijg er 6 mnd. BOVAG garantie op.  ik lever mijn ax1.4 diesel in. ik krijg er 850,- voor terug…. iamdn interessen? hij heeft 185 dkm gelopen met echt aantoonbare onderhoud historie….......

friso

Mini cooper, BX 1400 ‘86 BX ‘91 Chic XM v6


** Een Citroen slijt het meest door stilstand**

Profiel  
 
friso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 05-08-2004

Gepost: 06 augustus 2004 01:25 PM
  [ # 17 ]

Ik zie op een fototje van een van jullie een goed gevulde motorruimte… wat voor een motor is dat?  Turbo zeker???

Mini cooper, BX 1400 ‘86 BX ‘91 Chic XM v6


** Een Citroen slijt het meest door stilstand**

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 06 augustus 2004 01:35 PM
  [ # 18 ]
Bram schreef:

Enne…HANDJES…...de BX is NOOIT met een 1.8 (ZONDER TURBO) geleverd…..ALTIJD Exclamation  een 1905 motor….vanaf het begin (1985) dat ze de diesel erin leverden. Rolling Eyes

Ik schreef dan ook: “met OF zonder turbo”, dus niet “met EN zonder turbo”. En vervolgens een rijtje auto’s waar ze al dan niet met OF zonder turbo in zaten. Lezen is ook een kunst… Verder hoef je niet te gaan schelden.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 06 augustus 2004 01:49 PM
  [ # 19 ]
Handjes schreef:

Ik schreef dan ook: “met OF zonder turbo”, dus niet “met EN zonder turbo”.

Dat is dus verkeerde info…..alleen MET een turbo is de 1.8 D motor in de BX geleverd….althans in NL en daar gaat het hier over.
Jij schreef :

De 1.8 (eigenlijk 1.7) diesel met of zonder turbo wordt al sinds 1985 gebruikt in Visa/C15, daarna BX en ook 205.

En vervolgens een rijtje auto’s waar ze al dan niet met OF zonder turbo in zaten.
Lezen is ook een kunst… Verder hoef je niet te gaan schelden.

Ik lees heel goed…..maar vertel me eens waar ik scheld ? Confused: Shocked

En ja Friso…...dat is dus de turbodiesel motor in mijn BX. Wink

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 06 augustus 2004 01:57 PM
  [ # 20 ]
Bram schreef:

Dat is dus verkeerde info…..alleen MET een turbo is de 1.8 D motor in de BX geleverd….althans in NL en daar gaat het hier over.

Ik schreef eigenlijk nergens dat de BX zonder turbo geleverd is Wink. Is taalkundig itempje. Ik zal er hier verder niet op in gaan.

Profiel  
 
HDI
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 24-07-2004

Gepost: 06 augustus 2004 09:05 PM
  [ # 21 ]

@HDI: je rijd zeker nog maar pas Citroën ?

Yep, sinds bijna 2 maanden Very Happy Alhoewel ik de vorige auto tweedehands had gekocht bij de citroen dealer.

Gr. Rogier

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 07 augustus 2004 02:33 AM
  [ # 22 ]
HDI schreef:

Yep, sinds bijna 2 maanden Very Happy Alhoewel ik de vorige auto tweedehands had gekocht bij de citroën dealer.

Ik hoef je geen veel plezier toe te wensen, want dat krijg je vanzelf. Hopelijk wordt alleen het verbruik wat beter.

Profiel  
 
HDI
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 24-07-2004

Gepost: 07 augustus 2004 02:43 AM
  [ # 23 ]

Laughing

Plezier heb ik er wel mee!

Vandaag nog een f#rd focus die flauw ging doen toen ik hem wilde inhalen, maar hij hield me niet bij Cool  en maar dikke zwarte pluimen uit zijn uitlaat…. volgas dus, blijft leuk een bestelwagen Razz goed voor het ego van mensen die denken die trek ik er wel eff uit.

Verbruik loopt rustig aan terug, gebruik nu ook meer de cruisecontrol, want in het begin bij het inrijden is dat niet goed (te lang hetzelfde toerental)

Gr. Rogier

Profiel  
 
friso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 05-08-2004

Gepost: 08 augustus 2004 01:34 AM
  [ # 24 ]

GEKOCHT!!!!!!

We hebben em gekocht!!!  We hebben er 5750 voor betaald.
En dat is incl btw, beurt, 2 nieuwe banden, 6 mnd garantie, APK en NAP.

Tijdens de proefrit viel nog steeds de topsnelheid tegen max 130 km/u
Misschien is de auto nooit op de snelweg geweest… Confused:

Ik heb nog wel een paar vragen:

- wat zou de topsnelheid ongeveer moeten zijn?
- wat zijn de beste materialen voor isolatie (waarop en hoe)
- aders voor een scheidingswand
- is er een oplossing voor de bijrijdersstoel (deze kan niet ver achterover)

Ik hoop jullie later net zo van dienst te kunnen zijn met tips en ervaringen.  Nu maar snel opzoek naar een werkplaats boek…. Cool


Bedankt voor jullie tips tot nu toe…

Friso

Mini cooper, BX 1400 ‘86 BX ‘91 Chic XM v6


** Een Citroen slijt het meest door stilstand**

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 08 augustus 2004 03:37 AM
  [ # 25 ]

Re: GEKOCHT!!!!!!

friso schreef:

We hebben em gekocht!!!  We hebben er 5750 voor betaald.

- is er een oplossing voor de bijrijdersstoel (deze kan niet ver achterover)

NEE….helaas voor je, het is een grijs kenteken-auto en daardoor zit je met die rot maten qua ruimte achterin. Confused
De stoel kan dus niet verder naar achteren….er zit daar aan de onderkant (als het goed is) een metalen schot….en dat dien je zo te laten.
Dat is ook 1 van de redenen dat ik de Berlingo_D heb terug gegeven aan het koeriersbedrijf…..jl december.
Het viel mij ook pas op, toen ik er een aantal dagen mee gereden had….dat het een nogal *Recht-op zit* is….en je niet even de stoel lekker naar achteren kan kantelen..of lekker je benen kunt strekken in de verste stand. Rolling Eyes

Maar ja….je rijdt wel goedkoop. Cool

Enne….wat zei de NAP…heb je die ZELF in kunnen zien Confused:

De historie dus vanaf 1998.

De top is rond de 140…..maar dat vind het 1.9D motortje niet zo fijn….eerlijk gezegd. Confused
Houdt het maar op 120…...dan maakt hij al toeren genoeg….wil je er wat langer mee doen en geen last krijgen van lekkende olie-keerringen e.d.

Profiel  
 
HDI
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 24-07-2004

Gepost: 08 augustus 2004 01:56 PM
  [ # 26 ]

Gefeliciteerd!

Ik wens je veel probleemloze km’s ermee!

Voor een tussenschot moet je eens op tweedehandssite’s kijken, bv http://www.marktplaats.nl  daar heb ik ze wel eens zien staan.

isolatie kan met noppenschuim. Gewoon op elke metalen plaat plakken achterin,. dak en zijkanten.

Gr. Rogier

Profiel  
 
friso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 05-08-2004

Gepost: 08 augustus 2004 08:49 PM
  [ # 27 ]

Ik heb een uitdraai van de NAP.  jammer van die stoel! beetje dom dat ze bij het uitmeten van de bak de stoelstand niet hebben meegenomen.

W.b.t. de topsnelheid, ik rijd nooit echt veel hander dan 120 km/u. mijn 1.4 d AX vond dat ook niet echt fijn. Maar het is wel een indicatie hoeveel power je overhebt om even snel ergens voorbij te gaan.

We zullen wel zien hoe ie bevalt. We gaan er mee naar frankrijk over 1 week.

Heeft de bak van een multispace 1.9 een andere eindoverbrenging? Ik neem aan dat die iets harder kan….???


friso

Mini cooper, BX 1400 ‘86 BX ‘91 Chic XM v6


** Een Citroen slijt het meest door stilstand**

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 08 augustus 2004 08:51 PM
  [ # 28 ]
friso schreef:

Hier ter info de advertentie

citroën Berlingo 1.8 D 600

Merk:  citroën
Model: Berlingo
Uitvoering: 1.8 D 600
Type:  Gesloten bestel Cat.: tot 3,5 ton
Transmissie: Handgeschakeld
Motorinhoud:  1800 cc   43 kw
Km Stand:  42.000 Km  
Kleur: Wit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2-1998 dd1: 12-02-1998
Garantie: 6 maanden
Gewicht:  1133 kg
Wegenbelasting:  € 35,00 p/kw (info) 
Rijklaarmkkosten:  € 250,00
Prijs:  € 4.950 Excl. btw


Nog even over de 1.8D: Deze motor is in de beginjaren gewoon leverbaar geweest in de Berlingo. Echter, omdat de meerprijs van een 1.9D destijds maar een paar honderd gulden bedroeg, kozen de meeste kopers toch voor de zwaardere motor.

De versie die friso heeft is dus de 1.8D. Hier volgen nog enkele specificaties:

Cilinderinhoud:    1769 cc
Max. vermogen:    43 kW/60 pk bij 4600 t/pm
Max. koppel:      100 Nm bij 2000 t/pm
Verbruik:          7,3 l/100 km.
Topsnelheid:      135 km/u


Gelet op de lage km-stand van 42.000 is het dieseltje amper ingereden, dus die topsnelheid van 130 moet dus na verloop van tijd nog wel IETS hoger kunnen.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 08 augustus 2004 09:26 PM
  [ # 29 ]
friso schreef:

Ik heb een uitdraai van de NAP.  jammer van die stoel! beetje dom dat ze bij het uitmeten van de bak de stoelstand niet hebben meegenomen.

W.b.t. de topsnelheid, ik rijd nooit echt veel hander dan 120 km/u. mijn 1.4 d AX vond dat ook niet echt fijn. Maar het is wel een indicatie hoeveel power je overhebt om even snel ergens voorbij te gaan.

We zullen wel zien hoe ie bevalt. We gaan er mee naar frankrijk over 1 week.

Heeft de bak van een multispace 1.9 een andere eindoverbrenging? Ik neem aan dat die iets harder kan….???


friso

Als dat schot iets verder naar achter had gestaan zou dat kunnen betekenen dat die Berlingo niet meer aan de eisen voldoet voor een grijs kenteken. Dus hoogstwaarschijnlijk was het niet mogelijk het schot zo te plaatsen dat de stoel in een comfortabele(re) stand kan staan.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 09 augustus 2004 03:23 AM
  [ # 30 ]

Jammer dat ik het een b-tje laat pas lees, maar ik ben ook enkele jaren in het bezit geweest van een Berlingo met 1.8 Diesel.
Deze is (een stuk) langzamer als de 1.9 Diesel.
Overigens ben ik zeer te spreken over de motor op zich Weinig onderhoud, redelijk zuinig. Alleen de snelheid is niet geweldig, en ook maakt het autotje best wel wat geluid.

Over die stoel Jij hebt waarschijnlijk de stoel de je kan neerklappen als tafeltje, met onder de stoel bergruimte?

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook