1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
XM V6 LPG 1990 voortgang (Nu met foto’s)
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 augustus 2004 10:26 PM

Hoi allemaal zojuist dit forum ontdenkt alhoewel ik al wat langer citrofiel ben, ben erfelijk belast ermee. Leuk om zo’n forum te zien, bij het rondkijken kreeg ik de indruk dat er een boel nieuw geinfecteerd (met citrofielie) bloed hier is. Dat is erg goed.

Maar goed, ik heb 2 vragen:
1. Heeft er iemand ervaring met XM V6’en op LPG? Ik heb er een met extreem veel km, maar tot mijn stommer verbazing doet ie’t prima (was niet veel geld natuurlijk). Waarom V6? Is ultiem… waarom LPG? Lekker goedkoop, zeker als hij in juni 15 jaar oud is en hem als mijn bedrijfsauto kan rijden (ouder dan 15 jaar is bijtelling dagwaarde). Maar goed, ik heb precies ooit eens een andere V6 op LPG (een 1994’er, dus te jong voor mijn bedrijfsauto plan), en ik vroeg me af of iemand er iets zinvols over kan zeggen.

2. Kan iemand mij vertellen welke kleur dit is zie (grote!) foto . Misschien ben ik kleurenblind ofzo, maar ik kom er gewoon niet uit. Het is of Gris Dolmen (ETB) of Gris Axinite (ETM), maar ik weet ‘t niet zeker. Een paar van de portieren zijn niet zo netjes dus ik dacht er aan om die eens te gaan vervangen, maar liefst dus zonder de nieuwe deuren te moeten spuiten.

Oh ja, als iemand iets heeft aan een erg goed onderhouden en alles vernieuwde XM 2.0i SX 1994 LPG, dan hoor ik ‘t graag.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 augustus 2004 12:15 AM
  [ # 1 ]

Ik kan je geen nuttige info geven, maar wel een welkom ! Very Happy

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 augustus 2004 12:19 AM
  [ # 2 ]

Dat wordt ook al op prijs gesteld hoor Smile. Hopelijk zwerft er echter ook nog ergens een kleurkenner rond, dan kan ik een nieuw portier bestellen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 09 augustus 2004 12:58 AM
  [ # 3 ]

Welkom!

Bij mij staat achter de rechter koplamp (als je voor de geopende moterkap staan) de kleurcode gestempeld.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 augustus 2004 01:10 AM
  [ # 4 ]

Ah, bedankt. Daar heb ik nog niet gekeken. Ik ga eens kijken of ik ‘t daarmee kan vinden (als het morgen weer licht is:-)).

Heb die XM afgelopen vrijdag op de gok gekocht. Ben erg benieuwd hoe erg ‘t is met ‘t onderhoud. Tot zover doet tot mijn verbazing alles het behalve de buitentemperatuur meter.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 09 augustus 2004 01:19 AM
  [ # 5 ]
sans-pareil schreef:

Ah, bedankt. Daar heb ik nog niet gekeken. Ik ga eens kijken of ik ‘t daarmee kan vinden (als het morgen weer licht is:-)).

Heb die XM afgelopen vrijdag op de gok gekocht. Ben erg benieuwd hoe erg ‘t is met ‘t onderhoud. Tot zover doet tot mijn verbazing alles het behalve de buitentemperatuur meter.

Die doet het bij mij ook niet, nou tis warm buiten hoor…  Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 augustus 2004 01:37 AM
  [ # 6 ]

Hmmm, tegen de tijd dat ik de airco gevuld heb hoop ik die meter nodig te hebben om dat vast te stellen Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 augustus 2004 12:46 AM
  [ # 7 ]

Hmmm, is er nou echt niemand die de kleur ziet en zegt: Dat is kleurnummer zo en zoveel? Ik heb ‘t namelijk nog steeds niet gevonden….

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 10 augustus 2004 01:45 AM
  [ # 8 ]

ben wel benieuwd wat je betaald hebt voor die xm. ik heb de mijne ook pas sinds kort op de gok gekocht voor 350 euro.  een rooie .
ik weet wel al dat ik bij de apk in oktober aan een uitlaat, stuurhuishoes, homokineethoes, handremkabel en het schoonmaken van de abs sensors moet.

oh ja, wat mij betreft is je xm grijs ! Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 10 augustus 2004 02:29 AM
  [ # 9 ]
sans-pareil schreef:

Hmmm, is er nou echt niemand die de kleur ziet en zegt: Dat is kleurnummer zo en zoveel? Ik heb ‘t namelijk nog steeds niet gevonden….

Hmm…...ik meen er Gris Gabion in te herkennen….maar ik weet niet of de kleur op jouw foto er goed uitkomt….en of die kleur in 1989-90 al bestond.
Ik had een xantia uit 94 met die kleur.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 augustus 2004 03:22 AM
  [ # 10 ]

@erik wijngaarden

Wil ik best vertellen hoor. Heb er 1300 euro voor betaald, maar er zitten nieuwe voorbanden op, (pilote premacy’s 205’s) en die achter zijn nog best aardig. Ik vind hem ook best mooie velgen hebben dus die houd ik zowiezo denk ik. Interieur enzo hangt een beetje van de uitrusting van de volgende af. Ben ik elk geval verkocht aan de XM V6 Ambiance, dat is in elk geval beslote.

Verder is er een maand geleden nog e.a. aan uitlaat en handremmen gedaan, en de apk is ook vorige maand gedaan. Ik weet wel dat ik met zulke km een goedkopere op benzine had kunnen vinden… maar ja he, dat LPG…

En dat ie grijs is, dat wist ik wel…  Rolling Eyes

@Bram
Die kende ik nog niet… staat ook niet in de introductie folder van de XM uit ‘90…. hmmmm…. het wordt er niet eenvoudiger op Smile... Ik ga weer eens op onderzoek uit.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 10 augustus 2004 12:34 PM
  [ # 11 ]

1300 euro is toch niet te gek.
jij hebt al een jaar apk. ik ben ook wel totaal 1000 + kwijt voor ik de apk weer voor een jaar geldig heb.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 augustus 2004 12:41 PM
  [ # 12 ]

Ja, met die nieuwe APK leek het mij ook al wel gaan. Ik had er liever nog wat af gekregen, maar daar liep ik er toch wel tegenaan dat ik echt wel een V6 op LPG wilde. Er zijn wel een paar euvels hoor. links voor een klein pieje in de ophanging linksvoor, en als je erg enthousiast over een drempel gaat hor je achter een tik, weet niet wat dat is. Loopt ook niet zo lekker op benzine en onder de motorkap is het een beetje eenrommeltje. Maar als het meevalt dan komen we daar wel overheen. Paar jaar in rijden, bij 5 ton ofzo een nieuwe motor en bak er in, en ik ben blij Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 augustus 2004 04:31 AM
  [ # 13 ]

Reply ik weer op mijn mijn eigen topic, maar ik hoop dat toch iemand die de kleur kent het door deze “bump” weer even leest.

Hier zijn een aantal foto’s te zien

Heel misschien is er iemand die mij kan vertellen welke kleur en kleurnummer het is. Heb vandaag samen met een bekende xantia gek van het xantiaclub forum gekeken, maar ook samen konden we geen kleurnummer vinden. Dus, ik hoop dat er iemand is die mij een handje kan helpen.

Ik denk zelf dat het Gris Dolmen (ETB) is. Maar ik weet het niet zeker, Gris Axinite (ETM) en zelfs Gris Meteore (EYY) behoren tot de mogelijkheden. Mensen die zeker weten dat het een van die niet is hoor ik ook graag. Via de link volop foto’s in elk geval.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 12 augustus 2004 01:52 PM
  [ # 14 ]

Ik denk aan Gris Meteore, heb je al achter de koplamp aan de bestuurderszijde gekeken? Het staat net erachter, onder de lading kabels die daar liggen.

Mooie deuk trouwens

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 augustus 2004 02:06 PM
  [ # 15 ]

Ja Smile. Vandaar op zoek naar het kleurnummer, hoop wat portieren in de goede kleur te vinden, scheelt spuiten. Aan de andere kant onder de lijst ook wat schrammetjes. Daar aan de bestuurderszijde achter te lamp heb ik gekekeken, maar als het daar al gestaan heeft zit het nu onder 10 lagen viezigheid. Ga wederom op zoek, want ik heb nou al van een boel mensen gehoord dat het daar echt moet staan, dus dan maar eens met een doekje aan de slag daar…

Verder hoor ik een tik achter als ik erg enthousiast over een drempel ga, ik neem aan dat dat de draagarmen zijn? En er zit een heel klein piepje in de voorophanging linksvoor. UItgedroogde rubbers of zoiets? Nouja, hij gaat volgende week kritisch bekeken worden, en als het allemaal teveel in een keer wordt dan heb ik een leuke XM V6 op LPG te koop, waarvan alle electriek behalve de buitentemperatuurmeter (tot mijn verbazing zelfs alle lampjes en knopjes) het gewoon doen Smile.

Ik verwacht dat om hem op orde te krijgen er draagarmlagers, remschijven en blokken voor en misschien een slangetje nodig zijn, voor moeten er misschien even wat rubbers vervangen worden, en dat is de hoofdmoot wel. Verder tikt de hydraulische pomp wat erg vaak maar hij komt wel rap omhoog. Hoe vaak hoort ie te gaan op een Hydractive I? Ik heb inmiddels begrepen dat hydractive II wat langzamer omhoog komt vanwege de “reservering” van bepaalde plunjers voor bepaalde doeleinden in de pomp en dat die II’s ook druk opslaan als het ware, maar of dat ook betekent dat de I veel vaker pompt is me nog niet duidelijk.

Zo experimenteren wij vrolijk verder.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook