stotterende moter
joy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 11 augustus 2004 12:03 AM

Mijn moter van mijn bx 14 tge injection u9 stottert, heeft soms startproblemen. Ik heb bougies vervangen, verdeelkap en rotor schoongemaakt, bezinefilter vervangen, luchtfilter schoongemaakt. Daarna 2 dagen blij rondgereden en nu begint het weer. Iemand een idee???

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 11 augustus 2004 12:13 AM
  [ # 1 ]

Re: stotterende moter

joy schreef:

Mijn moter van mijn bx 14 tge injection u9 stottert, heeft soms startproblemen. Ik heb bougies vervangen, verdeelkap en rotor schoongemaakt, bezinefilter vervangen, luchtfilter schoongemaakt. Daarna 2 dagen blij rondgereden en nu begint het weer. Iemand een idee???

Een fles Injector Cleaner bij de benzine doen.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 11 augustus 2004 01:04 AM
  [ # 2 ]

Draai je bougie er eens uit en kijk wat voor kleur de aanslag op dat ding heeft
Koffiekleur = goed.
Zwart = te veel benzine
Wit = te weinig benzine

Waarschijnlijk is het een beetje witachtig, maar is ter bevestiging dat je een probleem hebt met het mengsel in je motor.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 augustus 2004 03:55 AM
  [ # 3 ]

Mijn moter van mijn bx 14 tge injection u9 stottert, heeft soms startproblemen. Ik heb bougies vervangen, verdeelkap en rotor schoongemaakt, bezinefilter vervangen, luchtfilter schoongemaakt. Daarna 2 dagen blij rondgereden en nu begint het weer. Iemand een idee???

Hmm? Hoe zag de verdeelkap/rotor eruit en hoe lang geleden zijn deze vervangen. Toen ik mijn ZX1.4i pas had, stotterde de motor ook, de. Vervangen van de bougies, luchtfilter en schoonmaken van de verdeelkap had geen positief resultaat. De verdeelkap/rotor zag er nog redelijk uit op het oog. Volgens de dealer zaten er haarscheurtjes in de kap en was deze echt op. Een originele Ducellier verdeelkap/rotor voor €35 van de dealer loste het probleem op.

Profiel  
 
joy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 13 augustus 2004 02:07 AM
  [ # 4 ]

Hoi, bedankt voor alle adviezen. Fijn zeg dat mee denken!!!
Ik had vorige weekend die bougies enzo net gedaan. Ik heb nu de bezinefilter op de brandstofpomp schoongemaakt en vacumverwroeging slangetjes schoongemaakt. Hij lijkt het weer normaal te doen. Ga voor de zekerheid ook nog bougiekabels, rotor enzo vervangen. Alleen start ie nu niet altijd met warme motor, nog meer ideeen?

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 13 september 2004 01:39 PM
  [ # 5 ]

wellicht je ontstekingsmodule die niet helemaal 100% is, of eventueel je startmotor, ik heb dat probleem ook wel eens gehad… zeer irritant. Crying or Very sad

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook