1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
middenarmsteun!
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 12 augustus 2004 07:26 PM

Hoi,

Vandaag een middenarmsteun (via marktplaats) gekocht voor tussen de voorstoelen. Het mythische accesoire…. Smile
foto:

Ik moet er in elk geval een ander stofje op maken, deze past niet echt bij m’n bekleding… Maar mijn vraag is: hoe zit het schuim/stoffen onderdeel bevestigd op de klep? ik vermoed dat dat met van die witte plastic dingetjes moet waarmee ook de deurbekleding vastzit?

Enne hoe zit dat eigenlijk met die armsteun? ooit als optie geleverd? en hoe doe je dat in combinatie met de raamschakelaars achter?

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 12 augustus 2004 07:50 PM
  [ # 1 ]

Kennelijk doe ik iets fout als ik de juiste link wil weergeven, want hij werkt niet Surprisedops: , maar kijk even in de rubriek “Gezocht”; daar staat een topic over een middenarmsteun in de BX en de manier van bevestigen.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 12 augustus 2004 08:04 PM
  [ # 2 ]

Oke, dat topic gevonden & gelezen, als ik het goed begrijp mag ik trots zijn dat ik zo’n originele gevonden heb (voor 40 euro, je bent bx-gek of niet….. Smile).
Maar op die foto’s zie ik niet hoe het stoffen gedeelte op de klep zit bevestigd, het lijkt alsof ie geplakt zit?
En die stoffen hoes er omheen, die moet ik ook maar es zoeken Smile

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 12 augustus 2004 08:16 PM
  [ # 3 ]
Harm schreef:

  als ik het goed begrijp mag ik trots zijn dat ik zo’n originele gevonden heb (voor 40 euro, je bent bx-gek of niet….. Smile).

Is niet zo’n heel gekke deal, dacht ik Laughing

Harm schreef:

Maar op die foto’s zie ik niet hoe het stoffen gedeelte op de klep zit bevestigd, het lijkt alsof ie geplakt zit?

Bram? Kun jij uitkomst bieden? Wink

Harm schreef:

En die stoffen hoes er omheen, die moet ik ook maar es zoeken Smile

Hmm…dat kon wel eens wat lastiger worden Confused

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 12 augustus 2004 08:21 PM
  [ # 4 ]

Is niet zo’n heel gekke deal, dacht ik

Oh gelukkig, ik schaam me bijna dat ik 40 euro heb uitgegeven (en van breda naar hilversum ben gereden) om er een aan te schaffen Smile
Nouja die stoffen hoes hoeft ook niet per se eigenlijk, ‘t gaat er om dat ik lekker schuin kan hangen in de auto met m’n petje op Twisted Evil

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 12 augustus 2004 08:29 PM
  [ # 5 ]
Harm schreef:

‘t gaat er om dat ik lekker schuin kan hangen in de auto met m’n petje op Twisted Evil

Sh*t, daar is de originele armsteun in mijn Xantia te hoog voor Wink, daar krijg je een heel correcte houding van Rolling Eyes

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 12 augustus 2004 08:32 PM
  [ # 6 ]

Wees er maar HEEL zuinig op, Harm…(en neem hem mee naar je volgende BX, net zoals ik heb gedaan van de Chic naar de TZD-turbo).....want zoals ik ook al in dat andere draadje had geschreven….was ik er nog NOOIT eentje tegen gekomen in de *vele* BX’en van de afgelopen 13 jaar !! Cool

Ik zal eens even kijken bij die van mij….hoe dat precies zit…..en zal er dan evt een foto van maken en hier plaatsen.

Je weet toch ook wel dat hij nog verschuifbaar is ?
Dat kun je afstellen door binnenin het opbervak die ene schroef iets los te draaien en zodoende kun je hem heen en weer schuiven.

Een HEEL apart ontwerp is die originele armsteun Twisted Evil .....weer zoiets waar ze bij de Xantia niet zo goed over nagedacht hebben Rolling Eyes , immers…..als je daarin een originele armsteun maakt, dan zit hij ook vast ook…..en om je vraag (nogmaals) te beantwoorden….door hem achterover te klappen, kun je bij de achterste 2 schakelaars van de electr. ramen komen. Cool

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 12 augustus 2004 08:43 PM
  [ # 7 ]

Ik bewaak de armsteun met mijn leven!

Je weet toch ook wel dat hij nog verschuifbaar is ?
Dat kun je afstellen door binnenin het opbervak die ene schroef iets los te draaien en zodoende kun je hem heen en weer schuiven.

Dat heb ik gezien ja, alleen zitten er bij mij 2 schroeven onderin, ziet er niet helemaal origineel uit.

door hem achterover te klappen, kun je bij de achterste 2 schakelaars van de electr. ramen komen

Hm da’s me te omslachtig, ik denk dat ik de raamschakelaars maar in de binnenste posities achter aan de middentunnel te zetten, dan moet het nog lukken om er bij te komen

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 12 augustus 2004 08:55 PM
  [ # 8 ]

LET NIET op de rotzooi (stof, koekkruimels e.d.) in mijn BX….(moet nodig uitgezogen worden) Surprisedops:  Confused (ik heb er een week in *geleefd = eten, drinken enz.) .....maar hier zie je hem half achterover geklapt !

Enne…..het gaat zeer gemakkelijk hoor….even wat achterover klappen en dan kun je bij het kleine opbergvakje EN de 2 schakelaars.
Gaat bij mij in 1 moeite door…(ook tijdens het rijden)..en dan….hoe vaak bedien je nu als chauffeur de achterste 2 ramen…..de enkele keer dat het hier 30 graden is ? Rolling Eyes

Oh ja…...die stof zit er met nietjes op…..en je kunt het gewoon eraf trekken, dat stoffen gedeelte….want het is er (bij mij althans) met kleefband opgezet….als je hem dan opnieuw bekleedt hebt….gewoon even een paar stukjes dubbelzijdig kleefband er weer op en klaar is Kees (of Harm) Laughing

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 12 augustus 2004 09:29 PM
  [ # 9 ]

hoe vaak bedien je nu als chauffeur de achterste 2 ramen…..de enkele keer dat het hier 30 graden is ?

Ik toch wel regelmatig, met de achterramen open waait ‘t door zonder dat ik doorwaaid raak… nouja wie leunen wil moet pijn lijden he, ik probeer wel wat Smile

Hm het stoffen gedeelte lijkt origineel met dopjes ofzo vastgezet te moeten worden, maar als dubbelzijdig plakband ook werkt, net zo handig…
ik heb het hele ding al uit elkaar liggen trouwens, morgen maar ff op de sloop kijken voor een stofje Smile

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 12 augustus 2004 09:38 PM
  [ # 10 ]

@Bram:
Als je hem achterover klapt he, gaat het bakje dan niet open en dondert alles eruit?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 12 augustus 2004 09:51 PM
  [ # 11 ]
Harm schreef:

@Bram:
Als je hem achterover klapt he, gaat het bakje dan niet open en dondert alles eruit?

NEE .. Laughing

Heb het net even geprobeert….maar hij komt dan met de bovenkant deksel tegen de voorkant van de achterzitting…en het deksel blijft DICHT zitten. Cool

*OOK CITROEN* !! Twisted Evil

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 12 augustus 2004 10:04 PM
  [ # 12 ]

Hm daar is over nagedacht…. Nu weet ik zeker dat het geen origineel citroen-onderdeel is!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 augustus 2004 07:18 PM
  [ # 13 ]

Jaja hij zit erin!
Gisteren op de sloop een bx-bank gevandaliseerd (2 soorten stof eraf gerukt) en vandaag dan het kussentje van de armsteun bekleed. Het kussentje heeft de kleur van de zittingen, de hoes die eromheen zit is gemaakt van de stof die op de zijkanten van de stoelen zit.

Maar foto’s zeggen meer:


Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 14 augustus 2004 07:27 PM
  [ # 14 ]

Heel *Chic* Harm Laughing

Die van mij past er qua kleur iets minder bij, maar dat maakt me niet uit. Cool

Ga er maar lekker van genieten…..ik weet nu iig dat als ik een BX TGI met daarin een Petje en schuinhangend persoon tegenkom, dat jij het bent Twisted Evil  Wink

Ik zie trouwens dat je exact hetzelfde interieur hebt als die van mij…qua kleur e.d.

Heb je trouwens ook nog foto’s van de BX van buitenaf gezien ?

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 14 augustus 2004 07:57 PM
  [ # 15 ]

Tjonge, ziet er goed uit zeg Cool

Ik zag nog een Chic op Marktplaats staan…....
Maar ja, ik wilde van de week ook al een GSA…...
En ik wil mijn basversterker nog inruilen….
En….
Het is wel goed zo Rolling Eyes

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook