2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
middenarmsteun!
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 augustus 2004 08:34 PM
  [ # 16 ]

Maar natuurlijk heb ik foto’s van de buitenkant Smile

Ohja ik heb nu ook verlichting in m’n onderste dashboardkastje Smile

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 16 augustus 2004 04:37 AM
  [ # 17 ]

Ziet er nog heel netjes uit, Harm. Wink

En hoe bevalt de armsteun ??

Wat mij opvalt….is dat meerdere BX’en zo’n last hebben van steenslag beschadigingen op de voorkant van de motorkap.

Oh ja Harm…..heb van de eerste twee foto’s even een link gemaakt….je moest namelijk km’s scrollen ! Wink

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 16 augustus 2004 11:42 AM
  [ # 18 ]

Die armsteun is geweldig! precies de goeie hoogte om lekker op te leunen zonder schuin te hangen Smile
M’n BX is erg netjes, al zeg ik het zelf. Ik heb geen steenslag op de motorkap, wel een klein beschadiginkje maar een lakstift doet wonderen..

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 16 augustus 2004 12:50 PM
  [ # 19 ]
Bram schreef:

Wat mij opvalt….is dat meerdere BX’en zo’n last hebben van steenslag beschadigingen op de voorkant van de motorkap.

Gelukkig is die van kunststof!!  Wink  Maar klopt wel, ik heb er inmiddels ook aardig wat kleine beschadigingetjes op zitten.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 16 augustus 2004 07:25 PM
  [ # 20 ]

Mijn motorkap is van staal Smile

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 16 augustus 2004 07:55 PM
  [ # 21 ]

Ja! De motorkap van mijn 93-er 14 Deauville ook. Mijn ‘86 Leader had destijds wel een kunststof motorkap. Alleen de diesels hadden de eerste jaren een stalen motorkap. Wanneer ze geswitched zijn, weet ik niet.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 augustus 2004 08:25 PM
  [ # 22 ]

Over kunststof-motorkappen gesproken, hoe kun je die weer het beste laten glimmen Confused:
Er zijn zat ZXen en BXen die rondom mooi glimmen en goed in de lak zitten met een doffe motorkap Confused

Ik heb weleens Color-Magix wax geprobeerd, waar rode kleur in zit (mijn ZX is rood), maar dat geeft niet echt een bevredigend resultaat.

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 16 augustus 2004 10:53 PM
  [ # 23 ]

Destijds moest ik mijn BX Leader vlakbij het spoor parkeren. Daardoor kwam er veel aanslag op de lak terecht, die dof en ruw werd (remstof, troep van de bovenleiding etc). Toendertijd gebruikte ik NS-Clean, een speciaal reinigingsmiddel dat in de stationsfietsenstallingen te koop was. Hiermee kon je de auto wassen (wel handschoenen aan!!!). De lak werd hiermee weer superglad. Kon wel een beetje schraal worden, dus eens in de zoveel tijd zette ik ‘m gewoon in de metallicwas (kleur was gris perlé metallic). We hebben die auto van “nieuw af aan” 6,5 jaar gehad en de lak was nog perfect. En dat was een BX met kunststof motorkap.
Die color-magic wax heb ik ook wel eens op mijn groene DS gebruikt, maar ook ik was daar niet super van onder de indruk. Misschien gewoon eerst eens een keer met de ouderwetse Commandant polishen en daarna in de was?
Lang verhaal misschien, maar je kunt met normaal onderhoud de lak best goed houden. Alleen is rood volgens mij een moeilijke kleur, want ik zie niet zoveel rode auto’s die, als ze op leeftijd komen, nog een mooi dak of een mooie motorkap hebben Crying or Very sad

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 augustus 2004 11:38 AM
  [ # 24 ]

Tja, ik weet er alles van, mijn BX is ook rood. Als ze vers is gepoetst en in de was gezet is het schitterend, maar vrij snel wordt de lak weer dof. Nou ja, zolang ze rijdt en niet roest stoor ik me er maar niet teveel aan. Maar het heeft volgens mij niet zoveel te maken met het gebruik van kunststof of staal. Overigens wist ik helemaal niet dat er ook BX-en zijn geleverd met stalen motorkap. Geeft dat misschien een betere geluidsdemping?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 augustus 2004 12:01 PM
  [ # 25 ]

Ik denk het niet, kunststof dempt beter omdat het de trillingen niet zo best geleid zoals metaal dat doet.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 17 augustus 2004 01:24 PM
  [ # 26 ]
ZX1.4i schreef:

Over kunststof-motorkappen gesproken, hoe kun je die weer het beste laten glimmen Confused:
Er zijn zat ZXen en BXen die rondom mooi glimmen en goed in de lak zitten met een doffe motorkap Confused

Ik heb weleens Color-Magix wax geprobeerd, waar rode kleur in zit (mijn ZX is rood), maar dat geeft niet echt een bevredigend resultaat.

heeft niets te maken met wat voor materiaal je kap is Wink

als je lak dof word, of “verkrijt” (want zo heet het eigenlijk) komt dat door dat het in 2K gespoten is.
basisi lak heeft dat niet ;

gewoon met een goed poets middel (geen turtle wax of zo, dat is troep) je motorkap op poetsen, en dan glimt ie weer als nieuw Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 18 augustus 2004 02:14 AM
  [ # 27 ]
vortex schreef:

gewoon met een goed poets middel (geen turtle wax of zo, dat is troep) je motorkap op poetsen, en dan glimt ie weer als nieuw Wink

En ik heb vandaag mijn vaalrode BX16V weer een blinkende motorkap gegeven m.b.v. commandant cleaner en daarna turtle wax met pfte.
Glimt als een spiegel Smile

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 augustus 2004 04:17 AM
  [ # 28 ]

als je lak dof word, of “verkrijt” (want zo heet het eigenlijk) komt dat door dat het in 2K gespoten is.

Volgens mij is de kunststofkap van een ZX/BX toch niet gespoten, het lijkt mij dat het gewoon gekleurd kuststof is. Confused:
Ik heb namelijk helemaal geen steenslag op de motorkap die de lak hier en daar heeft weggeslagen.

@Eric Vertogen, heeft jou BX dan ook een kunststof motorkap Confused:

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 18 augustus 2004 01:11 PM
  [ # 29 ]
ZX1.4i schreef:

@Eric Vertogen, heeft jou BX dan ook een kunststof motorkap Confused:

Ja, hartstikke kunststof en gespoten.
Overigens had mijn 19TZi ook een kunststof meegespoten motorkap, daarna heb ik, op advies van de autospuiter, voor het spuiten een metalen motorkap gemonteerd die vele jaren later weer vervangen is voor een kunststof exemplaar omdat de metalen motorkap toch behoorlijk aan het roesten was aan de voorkant (dubbelgevouwen randje aan de binnenkant).

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 19 augustus 2004 07:27 PM
  [ # 30 ]
ZX1.4i schreef:

als je lak dof word, of “verkrijt” (want zo heet het eigenlijk) komt dat door dat het in 2K gespoten is.

Volgens mij is de kunststofkap van een ZX/BX toch niet gespoten, het lijkt mij dat het gewoon gekleurd kuststof is. Confused:
Ik heb namelijk helemaal geen steenslag op de motorkap die de lak hier en daar heeft weggeslagen.

ja hoor, de motorkappen zijn gewoon gespoten. de originele kleur van het kunststof is geel. het is namelijk ook gewoon polyesther, als je er dan ook een scheur in hebt zie je al de vezels.

en goeie poets is bv 3M (de witte en de rooie dop), porschelak, innotec en commandant 4 en dan met 7 napoetsen !!!. daar zit geen siliconen en krijt in, want dat is echt dodelijk spul voor je lak Wink
die slaan dan ook wit uit op grof kunststof, en de boven genoemde merken kan je gewoon gebruiken ook op bv je bumpers Cool

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook