1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Hoe zit dat met Copie deel-3 ??
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 22 augustus 2004 06:53 PM

Even een vraagje :

Mijn zoon Renz heeft een Xantia van bouwjaar 7 - 1995…..maar er zit bij hem GEEN Copie deel-3 bij….sinds wanneer is dat kleine copie komen te vervallen…..danwel, is hij het soms kwijt ?? Shocked

Mijn 93’er BX heeft nog wel zo’n Copie-deel 3 erbij zitten….maar we hoeven al jaren niet meer dat papiertje achter het raam te plakken.

Renz z’n Xantia moet deze week APK gekeurd worden….en ik weet niet of ze A : dat bewijs daarvan nodig hebben….of dat ze alleen Deel-1 moeten zien…waar het chassisnummer, type auto, motor e.d. op staat.

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 22 augustus 2004 07:14 PM
  [ # 1 ]

voor de APK is deel 3 niet nodig, alleen A (of welke is dat) waar het chassisnummer opstaat!

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 22 augustus 2004 07:34 PM
  [ # 2 ]

Kopie deel drie heet nu overschrijvingsbewijs. Eerder had je deel 3 achter de voorruit en kopie deel drie goed opgeborgen thuis. Deel drie is vervallen. Kopie deel drie of een eigendomsbewijs moet je nog steeds hebben en dat bewaar je op een veilige plaats thuis. Deel 1 staan je eigen gegevens op, deel twee voortuiggegevens, of was het net andersom, dat weet ik zo niet. Deze twee zijn noodzakelijk voor de apk.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 22 augustus 2004 07:53 PM
  [ # 3 ]

Kopie deel 3 of het overschrijfingsbewijs zijn nodig voor de verkoop van de auto (heb je nodig om de auto op een andere naam te zetten).
Die horen dan ook niet bij de autopapieren maar thuis in de kluis (ofzo).

Edit: Andre was me net even te snel af (moest even weg)

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 22 augustus 2004 08:03 PM
  [ # 4 ]
zandvoorta schreef:

Kopie deel drie heet nu overschrijvingsbewijs. Eerder had je deel 3 achter de voorruit en kopie deel drie goed opgeborgen thuis. Deel drie is vervallen. Kopie deel drie of een eigendomsbewijs moet je nog steeds hebben en dat bewaar je op een veilige plaats thuis. Deel 1 staan je eigen gegevens op, deel twee voortuiggegevens, of was het net andersom, dat weet ik zo niet. Deze twee zijn noodzakelijk voor de apk.

Voor de apk is alleen het deel met de autogegevens nodig. Volgens mij controleren ze alleen of de platen op de auto horen (controle kentekenplaten met chassisnummer)

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 22 augustus 2004 08:14 PM
  [ # 5 ]

Ah….dat z.g. Overschrijvingsbewijs hebben we dus wel. Cool

Ik wist niet dat dit de vervanger was voor het Copie deel-3. Surprisedops:

Bedankt allemaal. Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 augustus 2004 08:47 PM
  [ # 6 ]

Berg het in iedergeval goed op in een kluis ofzo of onder je bed, als een ander het in zijn handen krijgt is hij de formele eigenaar van de auto. Confused

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 22 augustus 2004 09:38 PM
  [ # 7 ]
ZX1.4i schreef:

Berg het in iedergeval goed op in een kluis ofzo of onder je bed, als een ander het in zijn handen krijgt is hij de formele eigenaar van de auto. Confused

Confused:

Nou….of dat zomaar kan, betwijfel ik toch….ze zullen dan toch eerst het deel-1 moeten hebben, waar de voertuig gegevens op staan en zo ??

En ik neem aan dat als iemand alleen dat overschrijvingsbewijs in handen zou krijgen…en daarmee naar het Postkantoor zou gaan en net doen alsof ie de rest kwijt is…(en dus een nieuw kenteken zou opvragen)....dat de RDW toch altijd eerst even contact opneemt met de officieele eigenaar…...of toch niet Confused  Confused:

Ik meende ooit te hebben gehoord dat die wijzigingen ook zijn gedaan om misbruik te voorkomen ?

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 22 augustus 2004 09:43 PM
  [ # 8 ]

ik heb ooit eens motorfiets gehad van iemand
hij had de papieren niet meer en ook geen plaat

ik heb een kenteken aan moeten vragen
de motor werd gekeurd en de vorige eigenaar kreeg netjes een brief!!!!!

 

Profiel  
 
xantippe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007

- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Gepost: 22 augustus 2004 10:42 PM
  [ # 9 ]

Kopie deel 3 zat bij mijn weten vroeger onder de voorruit (wat je jaarlijks nieuw kreeg) en het orgineel deel 3 thuis in de kluis. En bij onze 97er Xantia zit nog een orgineel deel 3! Dus ik denk dat Renz ‘m kwijt is (wat centjes gaat kosten).

Ik vind het ergens wel jammer dat kopie deel 3 niet meer bestaat. Maar ik heb nooit begrepen dat ze er geen sticker van gemaakt hebben ipv dat plastic hoesje met dat papiertje erin dat in de zomer letterlijk van je ruit afdreef en waar je de lijmresten met zoveel moeite er weer af moest pulken (zeker in januari wanner dat spul door de kou hard was).

Maar vanaf 1 juni is er het een en ander veranderd.

Lees maar: http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/01_kenteken/start.asp?pagina=ned0201_0018.htm

Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit

Vorige

Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 22 augustus 2004 11:07 PM
  [ # 10 ]
Xantippe schreef:

Kopie deel 3 zat bij mijn weten vroeger onder de voorruit (wat je jaarlijks nieuw kreeg) en het orgineel deel 3 thuis in de kluis.

Fout!
Deel 3 (origineel) zat onder de voorruit en kopie deel 3 (was een kopie van het deel 3 uit het jaar van afgifte) ligt thuis in de kluis.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 22 augustus 2004 11:14 PM
  [ # 11 ]

Deel 1 voertuiggegevens
deel 2 persoonsgegevens
deel 3 (achter je raam en vervallen)
deel 3 kopie (in de kluis) (en sinds enige tijd heet dat papiertje overschrijfbewijs)


dus je hebt nu nog alleen   deel 1 en 2
en overschrijfbewijs.
Heb je de auto al heel lang in bezit dan zou het overschrijfbewijs nog kopie deel 3 heten!
Zo zit het en niet anders.

als Renz deel 3 kopie of overschrijfbewijs kwijt was kost het hem geld
Maar Bram schrijft dat hij het overschrijfbewijs heeft dus Renz heeft de auto nog niet vele jaren op naam staan en er is niks aan de hand.

 

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 augustus 2004 12:33 AM
  [ # 12 ]

Nou….of dat zomaar kan, betwijfel ik toch….ze zullen dan toch eerst het deel-1 moeten hebben, waar de voertuig gegevens op staan en zo ??

Die kun je opnieuw aanvragen met kopie-deel-3.

Of overschrijven zomaar gaat dat weet ik niet, maar formeel is degene die kopie deel3 in zijn handen heeft de eigenaar van het voertuig en kan dus het voertuig opeisen. Deze info heb ik van oom agent, die mij altijd adviseerd om het goed op te bergen.

PS: Die oom agent is echt een oom van mij en is agent Confused
En nee het is niet fijn om na de zoveelste bekeuring een preek te krijgen Evil or Very Mad

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 23 augustus 2004 12:35 AM
  [ # 13 ]

ik heb een pa-agent, maar nu op de meldkamer….Very Happy weet ik waar ze flitsen, heb IK alleen nix aan!:D

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 23 augustus 2004 12:41 AM
  [ # 14 ]
Tom Duckpower schreef:

ik heb een pa-agent, maar nu op de meldkamer….Very Happy weet ik waar ze flitsen, heb IK alleen nix aan!:D

Dat kan je toch niet weten?
Moeten de mannen (en vrouwen) niet meer twee vingers in de lucht steken en zweren bij hun beroepsgeheim??
“Ik weet het uit ervaring”

 

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 23 augustus 2004 12:43 AM
  [ # 15 ]

mn pa zegt nix, althans, we krijgen er nix uit..
weet nu altijd de dingen (ongelukken enz) voordat ze op de regionale teletekste verschijnen….. Twisted Evil

maar dis offtopic… Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook