Centrale deurvergrendeling
itk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-08-2004

Gepost: 25 augustus 2004 02:06 AM

Hoi, ik ben zojuist de trotse eigenaar geworden van mijn, inmiddels, 3e XM.
Dit keer een 2.0 turbo CT uit 94.  Ze heeft alleen 1 naar trekje:

Als ik via het deurslot de auto op slot draai (rf zender zat er niet meer bij)
klikken alle deuren netjes opslot om binnen 2 sec vrolijk weer te ontgrendelen.

De truuk om voorlopig de auto af te sluiten is:
-Motorkap open
-Min van de accu eraf
-Motorkap dicht
-Deuren een voor een afsluiten.

Wie kent dit probleem en weet hoe ik het moet fixen?

Alvast bedankt..Wink

1987 BX 14 RE
1990 XM 2.0i
1994 XM 2.0i
1994 XM 2.0 turbo CT

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 augustus 2004 04:06 AM
  [ # 1 ]

Heb zo een idee dat het portier aan de bestuurderskant of bijrijderskant niet goed sluit, of dat de schakelaar hiervoor niet goed word ingedrukt/kapot is.

Heb dit ook weleens met mijn Xsara, Saxo en 306 gehad, de deuren springen na het sluiten met sleutel of AB meteen weer open. Altijd bleek dat één van de voordeuren niet goed dicht was.

Zal wel iets te maken hebben met het feit dat je het vergrendelings knopje bij franse auto’s niet kan indrukken met de deur open. Dus je moet altijd met de sleutel of AB met gesloten deuren de auto op slot doen. Zal wel een soort beveileging zijn Confused:

Profiel  
 
itk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-08-2004

Gepost: 25 augustus 2004 12:01 PM
  [ # 2 ]

OK thanks.. dat ga ik checken.
Maar gingen die voordeuren dan ook handmatig wel op slot?
Ik bedoel dus zonder accuspanning.

1987 BX 14 RE
1990 XM 2.0i
1994 XM 2.0i
1994 XM 2.0 turbo CT

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 augustus 2004 10:47 PM
  [ # 3 ]

Dat heb ik nooit geprobeerd, ik keek eerst even of de voorportieren goed dicht waren. Zo ja, dan gooide ik ze nog een keer goed dicht, meestal was het dan ok.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 26 augustus 2004 05:24 PM
  [ # 4 ]

CV motortje gaar, een draadbreuk of een vastzittend mechanisme.

succes met zoeken

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
itk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-08-2004

Gepost: 26 augustus 2004 09:24 PM
  [ # 5 ]

Vuile of gecorrodeerde connectors?

Ik zag ergens anders dat er in voorportieren en achterklep connectors zouden zitten die het euvel zouden kunnen veroorzaken.
Voordat ik de deur “the hard way” ontleed, iemand een idee wat de makkelijkste manier is om daarbij te komen(en waar ze precies zitten)?

De deuren lijken goed te sluiten maar wellicht is een van de sensors/schakelaars die checken of de deur dicht is stuk.
Iemand een idee waar die zitten of waar ik met multimeter kan checken of de schakelaar ok is?

De motortjes zijn iig ok want tussen vergrendelen en ontgrendelen zijn de deuren echt op slot (elke deur afzonderlijk gecheckt) ....alleen dus niet voor lang.

Bedankt voor jullie hulp.

1987 BX 14 RE
1990 XM 2.0i
1994 XM 2.0i
1994 XM 2.0 turbo CT

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 26 augustus 2004 09:35 PM
  [ # 6 ]

het kan best dat het schuifje dat omlaag gaat, ergens in de deur zwaar loopt. Omdat de CV dan niet kan sluiten, gaat hij ook meteen weer open. Het hoeft niet vast te zitten.
Kan ook een slechte massa zijn, als er na het sluiten een korte stroom loopt via de CV of de massa, dan zou de CV ook ontgrendelen. Bij een XM heb ik het nooit gezien, maar ik heb wel eens gezien dat de koplampen van een auto gingen branden als het elektrische raam bediend werd, toen bleek er sluiting in de bedrading te zitten.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
itk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-08-2004

Gepost: 26 augustus 2004 11:23 PM
  [ # 7 ]

Die schuifjes had ik ook al in gedachten en voor de zekerheid maar even verwijderd….dat wat het niet.

Massa probleem lijkt me ook aannemelijk,  daarom mijn vraag over die
connectors en sensor/schakelaars…..

Toch bedankt.

1987 BX 14 RE
1990 XM 2.0i
1994 XM 2.0i
1994 XM 2.0 turbo CT

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 26 augustus 2004 11:30 PM
  [ # 8 ]

Als je wilt weten welke deur problemen geeft, moet je deur voor deur loskoppelen, bij de scharnieren lopen de kabelbomen en zitten met een stekker in de deur vast, de stekker kan je een slag losdraaien en eruit trekken. Dan elektrisch op slot zetten en kijken wanneer het fout gaat. Er is gewoon 1 deur met een dubieus mechanisme, daardoor ontgrendeld het hele systeem zich.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
itk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-08-2004

Gepost: 26 augustus 2004 11:40 PM
  [ # 9 ]

Kijk daar kan ik wat mee… ik hoef dus niet de hele bekleding van de deur te verwijderen…

Thanks!

1987 BX 14 RE
1990 XM 2.0i
1994 XM 2.0i
1994 XM 2.0 turbo CT

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 augustus 2004 01:49 AM
  [ # 10 ]

Er is gewoon 1 deur met een dubieus mechanisme, daardoor ontgrendeld het hele systeem zich.

Het systeem ontgrendeld toch alleen als één van de voordeuren niet goed dicht zijn, achterdeuren/klep maakt toch niets uit Confused:

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 28 augustus 2004 01:18 PM
  [ # 11 ]

zo slim is een xm niet hoor. als 1 deur niet goed dicht zit, blijft alleen die deur open en gaat de rest gewoon dicht

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook