Bezinestank
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 25 augustus 2004 02:13 AM

Ik heb sinds kort een BX 14 tge injection u9,gekocht voor weinig.En is de eerste auto die ik tot nu toe heb gehad die in 1 keer door de keuring kwam.
Maar hij krijgt nu problemen met het rijden.Hij houd soms in(het lijkt dan net of die af gaat slaan) als je het gas in trapt,(vooral bij hoge snelheid)en de auto stinkt naar bezine.
Hij doet het niet altijd maar wel vaak als die koud is,als de motor warm is dan heb ik daar geen probleem mee(wel die lucht).
Iemand een idee waar het weg komt en wat het kan zijn?


Groet René

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 25 augustus 2004 10:15 AM
  [ # 1 ]

Heb je een injectie motor of carborateur motor?

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 25 augustus 2004 02:28 PM
  [ # 2 ]

Krijg je om 715… B-tje vroeg.

Ik heb hetzelfde als jij, maar dan is de reden duidelijk Benzineslang is aan vervanging toe…
Ik denk dat je het beste deze eens helemaal kan volgen en controleren. Je hebt er 2 of 3 1 aanvoer, 1 afvoer en eventueel 1 om de gassen naar je verbranding te herleiden…
Even de slangen helemaal nalopen en controleren op (haar) scheurtjes of verdroging. Ook even kijken of alle slangklemmen aanwezig zijn en of er nergens ruimte is tussen de aansluitingen.

Alleen je slang zit eigenlijk in de buurt van de inlaat van de ventilatie. Injector zit bij je gril, dat ruik je alleen denk ik als je net gestopt bent en uitstapt als je daar wat benzine verliest..

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 27 augustus 2004 12:49 AM
  [ # 3 ]

Zal er eens na kijken zaterdag.Maar dan hadden ze dat met de A.P.K toch ook moeten zien.(als die slecht of verdroogd zijn).

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 27 augustus 2004 01:22 AM
  [ # 4 ]

Is alleen afkeur als de slang scheuren vertoont.

Als de slang oud of droog is, gaat dit weinig problemen geven op de APK.
Dit is net zoiets als de rubbers van de wielophaninging. Als deze verschrikkelijk slecht zijn, maar er geen scheur in zit, dan zullen ze niet afgekeurd worden. Remmen idem Er wordt een remtest gedaan op de rollenbank. Als de remschijven ver onder de minimum dikte zitten (wat overigens door de fabrikant en niet door de overheid wordt bepaald) zullen ze niet afgekeurd worden.

APK is een moment opname, veel meer is het niet. Mijn auto is ook recent door de apk gerold met een slechte benzine slang, de slang was echter nog niet lek. Een maand later was de slang wel lek.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook