Elektrische raambediening doet ‘t niet
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 09 januari 2005 02:10 PM

Eerder dit probleempje geplaatst in het Xsara/Picasso forum. Wordt wel gelezen, maar zonder reacties. Misschien hier meer op z’n plaats. Kan toch niet zo ingewikkeld zijn?

“De elektrische raambediening linksachter van mijn Picasso werkt niet meer. Raam is gesloten en blijft gesloten. Zekering okay, raam rechtsachter werkt wel. Zowel de bediening op het dashboard als op de deur zelf laten het afweten. Deurpaneel verwijderd en schakelaar gedemonteerd. Doorgemeten. Niets aan de hand. Teruggeplaatst en weer gemeten. Ook niets aan de hand. Spanning komt waar die moet zijn. Bij contact maken is wel een klikje in de deur hoorbaar, zowel bij “omhoog” als “omlaag” bediening. Hulpje contact laten maken en zelf raam tussen 2 handen geklemd en omlaag geprobeerd te duwen. Helpt ook niet, raam zit niet zomaar vast.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Zal niet door slijtage zijn, want de achterramen worden bijna nooit opengezet.

Ik zal waarschijnlijk de servo moeten inspecteren. Wie wijst a.h.v. van de foto aan waar die ongeveer zit, zodat ik niet de hele folie hoef te verwijderen? Geeft de Haynes manual hier inzicht in?”

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook