2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Ruitenwissers wissen niet schoon
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 31 januari 2005 12:10 PM
  [ # 16 ]

Ik heb gekeken maar ik heb geen zwart stickertje. Maar ze zijn waarschijnlijk wel aan het verslijten ja. Ik laat ze binnenkort gewoon vervangen, kunnen ze meteen de koplampen eens naar boven bijstellen en mijn teruggekeerde ratel weer verhelpen.

Bedankt voor de hulp.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 08 maart 2005 09:14 PM
  [ # 17 ]

Ik heb nieuwe ruitenwissers gehaald vandaag. Of eigenlijk laten monteren. Ik had het gisteren geprobeerd bij de Kwikfit maar die leveren geen ruitenwissers voor de C5. Dat is 1 van de weinige ruitenwissers die ze niet leveren….

Nu kwam ik toevallig in de buurt van mijn oude garage in Hapert (Lavrijsen, beste garage ooit) en zij hebben meteen mijn ruitenwissers vervangen voor nieuwe EN veel belangrijker, zij konden wel mijn koplampen automatisch aan laten gaan als ik het contact aan doe. Dus nu heb ik automatisch licht als de motor loopt, Prachtig. Dat kregen ze bij de garage hier in Nijmegen niet voor elkaar…

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 09 maart 2005 11:47 PM
  [ # 18 ]
Bas schreef:

Ik heb nieuwe ruitenwissers gehaald vandaag. Of eigenlijk laten monteren. Ik had het gisteren geprobeerd bij de Kwikfit maar die leveren geen ruitenwissers voor de C5. Dat is 1 van de weinige ruitenwissers die ze niet leveren….

Nu kwam ik toevallig in de buurt van mijn oude garage in Hapert (Lavrijsen, beste garage ooit) en zij hebben meteen mijn ruitenwissers vervangen voor nieuwe EN veel belangrijker, zij konden wel mijn koplampen automatisch aan laten gaan als ik het contact aan doe. Dus nu heb ik automatisch licht als de motor loopt, Prachtig. Dat kregen ze bij de garage hier in Nijmegen niet voor elkaar…

Raar, dat van die lampen kun je namelijk gewoon instellen met de testapparatuur. Had de garage in Nijmegen ook moeten weten (neem aan dat het een dealer is).

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 10 maart 2005 10:36 AM
  [ # 19 ]

Bij de garage in Nijmegen wisten ze het niet (of wilden ze het niet, dat kan ook). Ik ben daar zowiezo niet tevreden over dus de C5 gaat daar ook niet meer naar toe. Moest vorige keer ook al bijna 3 uur wachten om een rammel uit de achterklep te halen die zij veroorzaakt hadden…....... Terwijl het maar het bekende Half uurtje zou duren….

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 10 maart 2005 10:44 AM
  [ # 20 ]

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 10 maart 2005 02:34 PM
  [ # 21 ]

En nou niet meer zo hard rijden met je nieuwe ruitenwissers he!  Laughing

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 10 maart 2005 03:10 PM
  [ # 22 ]
ieksEmmu schreef:

En nou niet meer zo hard rijden met je nieuwe ruitenwissers he!  Laughing

Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing

Uiteraard doe ik dat niet…  Wink

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 10 maart 2005 03:28 PM
  [ # 23 ]

Maar, eeh… is het probleem met de ruitenwissers nu opgelost? Of heb je het nog niet kunnen uitproberen…  Wink

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 10 maart 2005 05:10 PM
  [ # 24 ]

Nog anderhalve week wachten, dan moet ik weer naar Zwitserland. Dan zal ik het meteen weer uitproberen of ze het bij een gematigde snelheid Wink  nog steeds doen…

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 12 september 2005 03:49 PM
  [ # 25 ]
Bas schreef:

Nog anderhalve week wachten, dan moet ik weer naar Zwitserland. Dan zal ik het meteen weer uitproberen of ze het bij een gematigde snelheid Wink  nog steeds doen…

En?? Wink

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 12 september 2005 06:20 PM
  [ # 26 ]

Ze zijn weer bijna versleten en ik moet volgende week weer naar Zwitserland….......  Wink

Het zal alleen niet sneeuwen deze keer. Dan moet ik nog even wachten tot December en dan heb ik alweer nieuwe ruitenwissers.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 13 september 2005 04:48 PM
  [ # 27 ]

ik blijf het knap vinden dat je met 190km ,als het sneeuwt kunt “zien”
dat het niet glad is Surprisedops:

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 13 september 2005 05:56 PM
  [ # 28 ]

als het sneeuwt en de sneeuw blijft niet liggen, dan betekent dat, voor zover mijn natuurkundige kennis gaat, dat de temperatuur van het wegdek boven het vriespunt zit en dan gaat mijn natuurkundige kennis er vanuit dat het niet glad is. Tevens heeft de C5 een handig hulpmiddel in de vorm van een buiten temperatuur meter die aangeeft of het koud is of niet Laughing  Laughing

Nu krijgen we de discussie natuurlijk weer of het verantwoord is om 190 te gaan rijden als het sneeuwt. Zoals ik al eerder in dit draadje uitgelegd heb, rijd ik normaal tussen de 150 en 160 door Duitsland en ja, ik weet dat de verzekering niet uitkeert als er dan iets gebeurt en ja, ik weet ook dat het niet helemaal veilig is om zo hard te rijden. Ik rijd heel af en toe eens 190 op een open stuk weg waar niemand voor me zit. Ik weet niet of iemand dat stuk ooit rijdt maar er zijn niet zo heel veel plaatsen waar je hard kan rijden in Duitsland. Veel te veel verkeer en veel te slecht wegdek.

Gemiddelde snelheid op mijn reizen is meestal tussen de 95 en de 100 km per uur (op de boordcomputer dan) en dan stop ik iedere 2 uur minimaal 1 keer een kwartier om te rusten. Tel daarbij op dat ik WEL met winterbanden rijdt tussen November en April, dan denk ik dat ik het nog niet zo slecht doe.

Laat ik het zo zeggen, de hele mooie functie van schijnveiligheid dat de alarmlichten automatisch ingeschakeld worden bij een noodstop heb ik nog nooit gehad, in al die 60.000 km die ik tot nu toe met mijn C5 gereden heb..

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 16 september 2005 03:10 PM
  [ # 29 ]

Dan heb je blijkbaar nog nooit een echte noodstop gemaakt, de alarmlichten gaan af bij een vertraging van zo’n 5m/s2. Zodra de BAS ingrijpt zit je hier wel boven. Deze heb je zeker ook nog niet meegemaakt? Werkt allebij goed, maar het bljkt dus ook dat je zelfs bij hard remmen, altijd nog harder kunt remmen Wink

Ik houd zelf ook wel van hard rijden, de ruitenwissers op mijn Xantia deden het bij 190km/h in ieder geval nog. Ook op mijn C5 werkt het dan nog, maar niet zo goed als op de Xantia, wel een stuk beter dan op een BMW3 bijvoorbeeld. Laat staan een s60 (die doen het bij lage snelheid niet eens fatsoenlijk)

Waar je met de 2001-2003 C5 wel op moet letten is dat de passagierswisser ook voorzien moet zijn van een spoiler, al twijfel ik over haar effectiviteit. Sommige vervangingsbladen hebben deze spolier niet. Op de post-2003 bladen (die Bosch-worst) is de spoiler geintegreerd in het rubber.


Volgende keer dat je met regen hard rijdt in Duitsland raad ik je wel aan dit niet te doen waar borden staan met 80 bei Nässe dit kan je een hele flinke douw opleveren.  Idea

Ik ben een keer met zware regen achter een Duitse collega aan geknallt over de autobahn van Kassel richting zuiden, dat was zelfs mij iets te gortig, 170+ in het donker over een bochtige 2baans snelweg Mad
Dit was voor mij de reden mijn Xantia in te ruilen, voor een C5 met H3+ en ESP; en nooit meer op Michelin Energy te willen rijden.  Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 18 september 2005 12:10 PM
  [ # 30 ]

Mijn punt uiteraard met het feit dat ik nog nooit de knipperlicht actie gezien heb van de C5 is dat ik altijd genoeg afstand heb gehouden dat het nog nooit nodig is geweest. 1 van mijn grootste ergernissen is bumperklevers dus dat doe ik zelf ook niet bij anderen. Nadeel is dat (in Nederland) iedereen er tussen schiet als je op de linkerbaan rijdt, voordeel is dat ik geen noodstop hoef te maken en dus een stuk relaxter in de auto zit.

Vandaag weer naar Zwitserland. Weersvoorspelling is goed, banden zijn prima, tank is vol. Zometeen nog even een thermoskannetje koffie vullen en dan kunnen we weer. Na deze trip gaat ze weer naar de garage voor de 60.000 km beurt, kunnen er weer nieuwe ruitenwissers op.  Wink

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook