7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
27-mc bakkie in mijn Eend
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 09 februari 2005 01:51 AM
  [ # 91 ]

Ik heb hem toevallig gisteren weer voor t eerst aangesloten.
En het verkeer was precies hetzelfde toen ik hem ong 4 jaar geleden voor t laatst aanhad.
Babyfoon op kanaal 2 en 3
Packard verkeer op kanaal 34

Dat is alles.

Mvg Joost

Profiel  
 
arhnic
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 09 februari 2005 04:26 AM
  [ # 92 ]

Lelijke eend vroeg via z’n toetsenbord:
“Nou, een lange antenne vindt ik niet erg hoor, mits ik deze maar op 1 of andere manier in kan klappen of krom kan buigen zodat de Eend in de garage kan. En dan bedoel ik dus tijdelijk he !

Maar wat zou het ontvangstbereik in meters zijn ongeveer wanneer ik ervoor zorg dat er een plaatje staal van 2 mm dik onder komt welke galvanisch verbonden is met de koets ?

Ja kijk als een lange antenne niet bezwaarlijk is dan zou ik een vaste voet op de carrosserie monteren. De straler is demontabel d.m.v.een vleugelmoer en bovendien kan je er ook een verkorte uitvoering opzetten die redelijk presteert omdat de voet galvanisch verbonden is.
Het bereik is afhankelijk van o.a. je tegenstation. Mobiel naar basis kan dan best 20-25 kilometer zijn. mobiel - mobiel zal altijd nog minstens 5-10 kilometer zijn. Grotere afstanden zijn ook mogelijk maar dit is afhankelijk van de omgeving.
Op het vlakke land met weinig obstakels is een ander verhaal dan hier op de veluwe met zwaar geaccidenteerd terrein. Ga je echter van basis tot basisstation en beiden met een goede antenne dan heb je het al gauw over 40 tot 80 kilometer. Zijn er ook nog eens condities dan wordt je signaal gereflecteerd en dan hoor je italianen spanjaarden en zweden waar je dan ook nog mee praten kan!
Dit gaat echter een beetje verder dan waarvoor dit topic bedoeld is en derhalve laat ik het maar even hierbij.
Een andere optie is natuurlijk ook een lange magneetvoet antenne waar ook goede resultaten mee te behalen zijn en altijd demontabel is in een paar seconden.
Ikzelf heb ook een magneetvoet antenne op m’n ZX in een soort tussenmaat en dit geheel ziet er zeer bescheiden uit en heeft toch goede resultaten. Avec des citramitiés.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 februari 2005 07:13 PM
  [ # 93 ]

5 km lijkt mij zat en een galvanische verbinding lijkt mij ook geen probleem.

Ik ga dus eerst door met deze antenne. Ik kan altijd nog een antenne van het formaat ‘vishengel’ monteren Wink

Bedankt voor de hulp !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 februari 2005 09:04 PM
  [ # 94 ]
NoisemakeR schreef:

Ik heb hem toevallig gisteren weer voor t eerst aangesloten.
En het verkeer was precies hetzelfde toen ik hem ong 4 jaar geleden voor t laatst aanhad.
Babyfoon op kanaal 2 en 3
Packard verkeer op kanaal 34

Dat is alles.

Mvg Joost

Packard, was dat niet communiceren d.m.v. 27Mc met behulp van de PC?
Ik heb er in ieder geval wel eens van gehoord…

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 09 februari 2005 09:25 PM
  [ # 95 ]

Jah. een soort internet maar dan werd de verbinding tot stand gebracht doormiddel van de bak.
Je pc logde in op een algemene computer. En vandaar uit ging het signaal verder. Ook doormiddel van 27 mc.
Maar daar zat dus een dikke lineair achter.

Profiel  
 
arhnic
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 12 februari 2005 06:45 AM
  [ # 96 ]

Voor de goede orde: kanaal 14 wordt gebruikt als oproepkanaal en in het verkeer o.a.truckers is kanaal 19 het werkkanaal.
Dus ben je mobiel dan kanaal 19.

 

NoisemakeR schreef:
Ik heb hem toevallig gisteren weer voor t eerst aangesloten.
En het verkeer was precies hetzelfde toen ik hem ong 4 jaar geleden voor t laatst aanhad. Babyfoon op kanaal 2 en 3
Packard verkeer op kanaal 34
Dat is alles.
NoisemakeR   Geplaatst: 09 Feb 2005 19:25

————————————————————————————————————————

ah. een soort internet maar dan werd de verbinding tot stand gebracht doormiddel van de bak.
Je pc logde in op een algemene computer. En vandaar uit ging het signaal verder. Ook doormiddel van 27 mc.
Maar daar zat dus een dikke lineair achter.

Ik neem aan dat we het hier over packetradio hebben (dus geen packard dat zijn printers als er
Hewlett voor staat tenminste).
Dat bevindt zich doorgaans tussen kanaal 34 - 40 en zijn datapakketjes die als een voorloper van internet kan worden beschouwd.
Dat is wel effe een beetje kort door de bocht maar daar kwamen geen dikke linear(versterkers) aan te pas.
Het mooie van dit systeem was dat je met weinig vermogen via andere (collega- computers) toch het hele land door kwam .
Ook was (is) er een mailsysteem via bbs dat ook gateways met internet kent.
Dit is zo’n specifieke materie en die hoort niet meer in dit forum thuis.
Het ging immers over een 27 Mc. bakkie in een eend en ik ben benieuwd naar de ervaringen van lelijke eend.
Ik kon het toch niet laten om even het packet-verhaal te corrigeren vandaar deze posting.
Met welgemeende groet!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 februari 2005 06:10 PM
  [ # 97 ]

Corrigeren mag altijd en ik moet hem nog installeren. Nadeeltje: het is koud. Klinkt erg dom, maar ik heb een probleem met lage temperaturen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 februari 2005 07:24 PM
  [ # 98 ]
Lelijke Eend schreef:

Corrigeren mag altijd en ik moet hem nog installeren. Nadeeltje: het is koud. Klinkt erg dom, maar ik heb een probleem met lage temperaturen.

Zodra je hem er in hebt dan moet je even een seintje geven, dan kunnen we die van mij gelijk even testen.
En de temperatuur, tja, ook ik heb daar problemen mee hoor!  Very Happy

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 februari 2005 07:44 PM
  [ # 99 ]

Zullen we de kouwe klampen club opzetten ? Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
arhnic
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 15 maart 2005 05:14 AM
  [ # 100 ]

We zijn inmiddels een maandje verder en ik neem aan dat inmiddels het zaakje aangesloten is en ben eigenlijk een beetje benieuwd naar je bevindeingen tot nu toe. Wijzelf hebben al weer enkele vossenjachten met plezier meegemaakt dus laat effe weten of je ook leuke ervaringen hebt.

Profiel  
 
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 15 maart 2005 01:31 PM
  [ # 101 ]

Ik ben ook wel benieuwd of het spul werkt. Ik ben bezich met het weg werken van de 27mc bak in mijn bx zodat ik niet over al die draden heb lopen en dat lukt aardig. Als het spul werkt neem het dan de 27ste mee deze maand dan hebben we er wat aan op de meeting ik zet hem dan op kanaal 3 zodat we en vrij kanaal hebben. nu maar hopen dat niet een of andere boer daar een gesprek gaat houden. maar anders kun je altijd op kanaal 14 luisteren ik zal wel zorgen dat er een kanaal wijziging door komt mocht het kanaal bezet zijn.

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 maart 2005 08:08 PM
  [ # 102 ]

Ik heb nog niets geinstalleerd. Door de kou kan ik niet veel. Daarbij heb ik het momenteel vrij druk.

Maar ik wil de hel zooi wel meenemen hoor. Pleur ik het er los in Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 18 maart 2005 08:09 PM
  [ # 103 ]

ik ga mijn bakkie morgen halen, en dan me pa eens lief aankijken. Hij wil het nl niet in zn eend hebben…. Sad

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 24 maart 2005 05:55 PM
  [ # 104 ]

L_E en ik hebben gisteren even de 27MC ingebouwd, en met succes! Ze werken goed, de mijne iets beter dan die van L_E, maar dat had vooral te maken met L_E zijn “speelgoed” antenne en mijn “zeehengel”. Lopik is er niets bij.  Very Happy
( klik   Very Happy )

Na even testen had ik gelijk een ontvangst van 85kilometer verderop. Ik had overigens wel de nodige contactspray nodig om alle potmeters weer op gang te brengen…

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 maart 2005 06:24 PM
  [ # 105 ]

En misschien dat ik het ding vanmiddag/vanavond even vast schroef zelfs Wink

Op welk kanaal zullen we door de ether tetteren ? Ik heb iets gehoord van 14 ...

Overigens, je hebt PB Patje Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook