Originele Citroën radio met telefoon met slecht geluid.
barrokok
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 03 februari 2005 09:05 PM

Hallo,

Ik heb een Citroën C5 break uit 2002. Als Radio heb ik een originele Citroën radio met geïntegreerde telefoon. Het geluid van de telefoon gaat over de boxen van de radio. Als mensen mij bellen horen ze zichzelf terug en moet ik het geluid zachter zetten. Het probleem is alleen dat het geluid vaak zover terug moet dat ik ze niet meer kan horen.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en nog belangrijker, is er iemand die hier een oplossing voor weet ?

Ik hoor het graag.

Mvg.

Barro

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 februari 2005 03:26 AM
  [ # 1 ]

Zoiets hoor je toch ook wel op de radio, als mensen de studio bellen of ze worden gebeld en hebben zelf de radio nogal hard aanstaan, dan hoor je inderdaad een echo.

Om deze reden ben ik niet zo dol op telefoongeluid via de autospeakers.
Heb je zo een klein (plastic) microfoontje aan het dak? Zo ja, dan zou een “zwanehals” microfoon een oplossing zijn. Zo eentje met een stukje schuimrubber eromheen om de omgevings geluiden ook nog eens te dempen en je kan deze richten voor een goed resultaat.

Profiel  
 
barrokok
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 04 februari 2005 09:59 AM
  [ # 2 ]

Ja daar heb ik ook al aan zitten denken. Geen idee of die ook aangesloten kan worden.

Als de radio erg hard staat kan ik het me voorstellen, maar dit gebeurt helaas ook bij normaal tot zacht geluid.

Profiel  
 
@brain
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 31-07-2003

Gepost: 04 februari 2005 02:56 PM
  [ # 3 ]

Ja, er zijn hier speciale zwanehals microfoons voor te krijgen.

Bryan

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 04 februari 2005 03:11 PM
  [ # 4 ]

Jah, en toch is het beste om een aparte luidspreker aan te sluiten.
Dan ben je van het geecho af en kan je hem zo hard zetten als je wilt.
Nu weet ik alleen niet of je er een aparte luidspreker op aan kan sluiten.
Ik weet ook niet of je het telefoon geluid over alle boxen hoort.
Mischien kan het telefoon geluid alleen over de achter luidsprekers laten gaan en die van voor uitschakelen. Dan zou je eigenlijk ook van je probleem af moeten zijn.

Mvg Joost

Profiel  
 
barrokok
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 04 februari 2005 08:48 PM
  [ # 5 ]

Ik kan instellen welke boxen er worden gebruikt tijdens het bellen, helaas alleen de keuze tussen links, rechts en links en rechts tegelijk.

Ik heb nu alleen links voor aan staan, wel iets beter, maar nog steeds niet goed.

Weet iemand waar ik zo’n zwanehals kan krijgen en hoe ik die moet aansluiten.

Of nog beter heeft iemand al eens zo’s zwanehals geplaatst en kan die me vertellen wat het resultaat is.

mvg

Barro

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 februari 2005 02:43 AM
  [ # 6 ]
NoisemakeR schreef:

Jah, en toch is het beste om een aparte luidspreker aan te sluiten.
Dan ben je van het geecho af en kan je hem zo hard zetten als je wilt.
Nu weet ik alleen niet of je er een aparte luidspreker op aan kan sluiten.
Ik weet ook niet of je het telefoon geluid over alle boxen hoort.
Mischien kan het telefoon geluid alleen over de achter luidsprekers laten gaan en die van voor uitschakelen. Dan zou je eigenlijk ook van je probleem af moeten zijn.

Inderdaad een aparte speaker voor de telefoon is beter en duidelijker te verstaan, omdat deze speciaal voor mensen stemmen is.

Profiel  
 
barrokok
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 17 februari 2005 10:18 PM
  [ # 7 ]

De Citroen dealer wist mij te vertellen dat dit een bekend probleem is bij C5’s uit dat jaar (2002). Het probleem is dat de microfoon open blijft staan, terwijl deze uit zou moeten gaan als je zelf stil bent.

Er schijnt geen oplossing voor te zijn, alle tips blijven welkom.
Ondertussen heb ik een brief geschreven aan Citroën Nederland. Wellicht zet dit nog zoden aan de dijk.

mvg

Barro

Profiel  
 
PB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 01-04-2005

Gepost: 01 april 2005 12:11 AM
  [ # 8 ]

Ik rij in een Citroen C5 met eenzelfde systeem (alleen telefoon)

De telefoon heeft inderdaad het zelfde probleem (rond zingen)
Van een kennis hoorde ik de oplossing en nu werkt het naar tevredenheid, mits je het geluid niet te hard zet.

Plak aan de rechterzijde van de plafondlampjes de opening van de alarm of microfoon? dicht met plakband. Als je transparant plakband bebruikt zie er niets van.

Zoek in de telefooninstelling de functie van de spreakers op en zet alleen de rechter voor speaker aan.

Fijnregelen met de volume en het rondzingen is oke.

Ook heb ik nog een zwanehals microfoon gehad. De gevoeligheid was echter niet juist, waardoor men mij weer niet hoorde.

Groet,

PB

Profiel  
 
barrokok
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 01 april 2005 12:46 AM
  [ # 9 ]

He die ga ik zeker proberen, Citroen Nederland adviseerde mij een zwane hals, waarop ik nu al een maand of anderhalf wacht. Die is erg duur, dus al dit wel help ben ik erg gelukkig.

Bedankt voor de Tip, ik laat weten of het heeft geholpen.

gr.

Barro

Profiel  
 
pch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 07-04-2005

Gepost: 07 april 2005 06:09 PM
  [ # 10 ]
barrokok schreef:

He die ga ik zeker proberen, Citroen Nederland adviseerde mij een zwane hals, waarop ik nu al een maand of anderhalf wacht. Die is erg duur, dus al dit wel help ben ik erg gelukkig.

Bedankt voor de Tip, ik laat weten of het heeft geholpen.

gr.

Barro

Hoi Barro,

Heeft de tip geholpen???

Gr. Paul.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook