Kabelboom audio achterluidsprekers af fabriek
skippy2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 03-02-2005

Gepost: 04 februari 2005 03:01 PM

Ik heb af fabriek de standaard psa radio cd (Siemens VDO CD100-5) in laten bouwen. Ik heb uit een vorige PSA auto (peugeot partner Surprisedops: nog een setje speakers over die ik achterin wil aansluiten. In de standaard aangebrachte bekabeling is daarvoor ook voorzien:
er zijn 4 kabels welke ook op de ISO steker op de radio aangesloten zijn (grijs, kabelmerk OH3 8450; oranje OH3 8451 en paars OH3 8470, oranje OH3 8471)
Voor ik nu de halve auto ga opengraven op zoek naar het eind van deze kabels… weet iemand waar de stekkertjes uithangen?

Met vriendelijke groet, Skippy2

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 15 februari 2005 05:33 PM
  [ # 1 ]

Ik zag je bericht nu pas. De stekkers voor de achterluidsprekers zitten links en rechts achterin de de bovenhoeken van de Berlingo…

Ik heb ze in mijn bestel Berlingo niet zien zitten.

Dus heb ik de draden die jij noemt afgeknipt en er nieuwe, dikkere draden aangesoldeerd. Deze heb ik binnendoor naar achter getrokken, en achter de stoel een luidsprekerkastje gemonteerd: zoveel bas als je maar wilt!

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
skippy2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 03-02-2005

Gepost: 15 februari 2005 08:00 PM
  [ # 2 ]

Was vergeten te vermelden dat het in mijn geval ook een bestel betreft. Het afknippen en er een nieuwe draad intrekken is een optie, maar ergens zit er al draad in (en klaarblijkelijk ook nog zeer geheime draad), de draad is betaald en dan mag je hem toch gebruiken. De dealer roept alleen dat de draden ergens achter het dashboard ophouden en dat hij de speakers wel aan wil sluiten (stort svp hier uw zuurverdiende Euri en dan haal ik dat stekkertje wel tevoorschijn).
Komt tijd, komt raad, met 4 speakertjes werkt het ook en de bas brom ik er nog wel even zelf bij!

Groet, Skippy2

Profiel  
 
HDI
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 24-07-2004

Gepost: 15 februari 2005 10:08 PM
  [ # 3 ]

Ik heb ook de standaard radio in mijn bestel, maar hoe wil je het volume regelen tussen de voor en achter speakers? Ik dacht dat dat niet kon? tenminste, ik heb het niet zien staan in het menu..

Gr. Rogier

Profiel  
 
skippy2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 03-02-2005

Gepost: 17 februari 2005 10:35 AM
  [ # 4 ]

Dat is nu 1 van de dingen die ik ook nog uitgezocht wil zien te krijgen. We hebben ook nog een Peugeot 206 RC, met pecies dezelfde radio en 6 speakers en daar heb je wel de fader optie in het menu. Mijn voorlopige conclusie is, dat de radio (via de BSI) niet alleen gekoppeld wordt aan jouw auto (anti-diefstal feature) maar dat ook de fader optie instelbaar is op zo’n Siemens-VDO radio. Heb al even met een oscilloscoop op de uitgangen van de ISO stekker geprikt en gezien dat zonder die fader het volume gewoon meeloopt met de front luidsprekers.

Groet, Skippy2

Profiel  
 
HDI
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 24-07-2004

Gepost: 17 februari 2005 03:29 PM
  [ # 5 ]

Da’s mooi dat het volume iig meeloopt, wat je zou kunnen doen is eventueel een extra volumeregeling ertussen zetten, gewoon met een draaiknop, net voor de achterspeakers. Eenmaal instellen is voldoende, je kan natuurlijk ook even een weerstand ertussen zetten zodat ie achter minder hard klinkt. Zoek dan speakers die een hogere gevoeligheid hebben dan de front speakers voor achter, dan kun je deze altijd zachter zetten. De achterspeakers geven dan een harder geluid dan de front speakers, die je dan eenvoudig minder hard kan zetten.

gr. Rogier

Profiel  
 
skippy2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 03-02-2005

Gepost: 18 februari 2005 12:54 AM
  [ # 6 ]

Heb er inmiddels een paar (tijdelijke) draadjes en speakers aangehangen. Achter doet wel mee, maar zou wat mij betreft wat harder mogen. Inmiddels is Peter Russek - schrijver-componist van een handig boekje over de partner/berlingo - voor me op zoek in zijn documentatie naar de schema’s betreffende de radio (ISO block A en B) en hetgeen er aan hangt. Kan even duren, want het pak is 500 vellen dik vertelde hij net.
Zal ook eens de dealer bezoeken en vragen of hij even de fader wil activeren. Niet geschoten is altijd mis.

Groet, Skippy2

Profiel  
 
HDI
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 24-07-2004

Gepost: 18 februari 2005 01:59 AM
  [ # 7 ]

Was er eigenlijk geen mogelijkheid om een aparte eindversterker aan te hangen? Er zijn iig verschillende adapters verkrijgbaar voor de radio, zelf zodat je de stuurbediening kunt blijven gebruiken bij een after-market radio.  Smile

Kun je mischien foto’s plaatsen van waar je de speakers nu hebt hangen, en waar de draden zitten? Mischien dat ik zoiets ook wel wil Wink

Maar hou ons op de hoogte! (ik ben iig nieuwsgierig!)

gr. Rogier

Profiel  
 
skippy2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 03-02-2005

Gepost: 21 februari 2005 11:26 PM
  [ # 8 ]

Nou, de dealer bezocht, en ja hoorde radio configuratie (4 of 6 speakers) moet via de ‘werkplaatscomputer’ geregeld worden en dan heb je dus gewoon de fader optie weer tot je beschikking. Ik heb het nog niet laten doen (trouwens razend benieuwd of ze daar betaald voor hopen te krijgen, ik heb al betaald voor een 4*45W radio) omdat er een nog ingrijpender wijziging aan zit te komen.. standaard nokia cark91 ombouwens tot telefoonlader (dus alle audio er af) en dan een parrot CK3300 er in. Voordeel : bleutooth telefoonaudio over de auto luidsprekers, en een altijd parate GPS (ook bleutooth) voor m’n IPAQ, waar ik ook nog een niet gemultiplexte voeding voor wil hebben. Voor de IPAQ ben ik zelf een beugeltje aan het maken omdat de standaard spullen (brodit, zwanenhalzen etc) me niet bevallen.

Ik ga proberen om een plaatje hier aan te hangen (nog even geen idee hoe, maar wie weet, zie je niets dan is het mislukt) met daarop de achterspeaker. Kabels lopen onderdoor naar voren, de rechter steekt dan over naar links om samen met de linker in het gootje mee naar voren te gaan. Onder de zekeringenkast en stuur door (zat plekjes om de kabel keurig mee te bomen) en bij de radio omhoog. Daar met amp connectortjes op de bestaande achterluidspreker kabels gezet en het restant in het dashbord gelaten voor wat het is.


Groet, Skippy2

edit : nou, geen eigen website dus img link gaat niets worden, ook geen attachment optie gevonden, nog iemand een tip om een foto op dit bord te krijgen?
edit 2 : Gratis plekje gevonden om dat plaatje te parkeren :   hier

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook