3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
LPG inbouw in mijn GS
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 mei 2005 01:17 PM
  [ # 31 ]
Revi schreef:

En anders voor de voorbereidingen maar eens naar het Noorden rijden!

Wat heb je in je koffie???  Very Happy

Profiel  
 
Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 06-01-2005

- BX 19 TZS
Gepost: 12 mei 2005 01:37 PM
  [ # 32 ]

Alleen een beetje suiker!

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  
 
swiersma
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005

- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Gepost: 30 september 2005 07:18 PM
  [ # 33 ]
patje74 schreef:

...een stift er in. (ze zijn nog gewoon leverbaar omdat de wagens die gekeurt zijn voor de afschafdatum nog gewoon zo’n stif mogen houden)

Het is alweer een onderwerp van een tijdje geleden, maar bedoel je dat auto’s die al voor het verbieden van de stift LPG hadden, die installatie gewoon mogen houden, zonder problemen bij APK en steekproef e.d.?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 september 2005 07:28 PM
  [ # 34 ]

Dat klopt als een zwerende vinger!
Je mag alleen geen stift als het een nieuwe installatie betreft.

Profiel  
 
swiersma
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005

- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Gepost: 01 oktober 2005 05:57 PM
  [ # 35 ]
patje74 schreef:

Dat klopt als een zwerende vinger!
Je mag alleen geen stift als het een nieuwe installatie betreft.

Da’s mooi, bedankt voor de reactie. Nu maar op zoek naar eentje waar het al jaren in zit… Smile

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 01 oktober 2005 07:16 PM
  [ # 36 ]
swiersma schreef:
patje74 schreef:

Dat klopt als een zwerende vinger!
Je mag alleen geen stift als het een nieuwe installatie betreft.

Da’s mooi, bedankt voor de reactie. Nu maar op zoek naar eentje waar het al jaren in zit… Smile

Waarom? Er is niets mis met een koelvloeistofsysteempje hoor! Ik kon de laatste winter bij -23 gewoon op LPG starten.

Profiel  
 
Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 06-01-2005

- BX 19 TZS
Gepost: 29 november 2005 01:39 PM
  [ # 37 ]

Ik heb nu LPG in mijn GS, door dezelfde man als bij Patje gedaan ... alleen is er tijdens het testritje een ongelukje gebeurd ... zie ander topic.

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 30 november 2005 06:20 PM
  [ # 38 ]

aan wat voor prijscategorie moet je ongeveer denken bij inbouw van LPG in een GS? En zou dat voor een watergekoelde, nieuwere auto veel duurder zijn?

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15749
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 08 december 2005 03:29 AM
  [ # 39 ]
voge schreef:

aan wat voor prijscategorie moet je ongeveer denken bij inbouw van LPG in een GS? En zou dat voor een watergekoelde, nieuwere auto veel duurder zijn?

Daar ben ik ook wel eens geïnteresserd in.  Very Happy
Wat heb jij, Patrick, zoal zelf gedaan?
En op welke punten heb je dan een kostenbesparing gemaakt?

Alvast dank voor de info, die overigens ook ge-PB’d mag worden.  Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 december 2005 03:38 AM
  [ # 40 ]
XBXG schreef:
voge schreef:

aan wat voor prijscategorie moet je ongeveer denken bij inbouw van LPG in een GS? En zou dat voor een watergekoelde, nieuwere auto veel duurder zijn?

Daar ben ik ook wel eens geïnteresserd in.  Very Happy
Wat heb jij, Patrick, zoal zelf gedaan?
En op welke punten heb je dan een kostenbesparing gemaakt?

Alvast dank voor de info, die overigens ook ge-PB’d mag worden.  Wink


Er zijn verschillende mogelijkheden, maar da’s een heel verhaal, en ik ga nu naar bed…. (voor zolang dat ook maar weer duren mag…)


We MSN-en nog wel even deze week.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 december 2005 12:50 PM
  [ # 41 ]
voge schreef:

aan wat voor prijscategorie moet je ongeveer denken bij inbouw van LPG in een GS? En zou dat voor een watergekoelde, nieuwere auto veel duurder zijn?

Serge, Dat ligt helemaal aan het auto. Als je denkt aan je 14? Die zal lekker goedkoop zijn(750 EUR?). Want bij de GS is het meer werk, juist vanwege de luchtkoeling. Echter, met systemen op injectie auto’s met elektronische lambda regelingen wordt het weer een stuk duurder. De modernste systemen gaan zo vanaf 1800 EUR, maar dan heb je wel een systeem dat net zo mooi werkt als een modern benzine inspuitsysteem.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 12 december 2005 12:53 AM
  [ # 42 ]

Dacht helemaal niet echt aan een auto eigenlijk. Was gewoon benieuwd in welke orde van grootte ik dat moest zien. (En de 1.4 is ‘t in deze staat nog even niet waard ben ik bang, blokje met 230.000km nog op lpg zetten is vast niet zo verstandig Wink )

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 02 februari 2006 03:30 PM
  [ # 43 ]

LPG

Hallo,

Ik weet dat ik met een Saxo niet thuis hoor bij de GS(A) kenners, maar heb wel een leuke ervaring met lpg-inbouw in m’n Saxo. Ik bedoel maar kan ook als tip dienen, je weet nooit. Ik wilde vorig jaar in m’n Saxo 1100
gas laten inbouwen en heb her en der wat info ingewonnen. Het vreemde was dat ik op een gegeven moment voor ruim 2000 euro een G3 installatie bij een bedrijf in Eindhoven kon laten inbouwen. Ik wilde eigenlijk terecht bij een station in de buurt en kreeg bij een garage in Rijswijk (ZH) te horen dat voor de Saxo 1100 (2002) nog geen certificering was afgegeven. De een zegt dus kom maar en de ander zegt het kan (nog) niet. Toen heb ik Eurogas in Zeewolde zelf maar gebeld. Ik kon toen daar de installatie laten inbouwen tegen zelfs iets lagere kosten als bij het station in Eindhoven. Ik heb dat laten doen in sept. 2005. Alles moest gecallibreerd worden, omdat zij dit type nog niet eerder hadden gehad. Voor de duidelijkheid: Ze zijn een teststation en krijgen dus auto’s die of nieuw op de markt zijn of types die nog niet op gas staan.
Ik werd er keurig geholpen o.a. door iemand die ook oldtimer had.
Bij het brengen werd mij de apparatuur getoond welke ingebouwd zou worden en kon ik een tank uitkiezen. 2 dagen later kon ik de Saxo ophalen en kreeg ik een ruime uitleg wat er allemaal gebeurt was.
Ben d’r heel tevreden over. Dus misschien is dit ook een tip voor andere Citroëns. In mijn geval bleek het extra voordelig, omdat de wegenbelasting gelijk aan die van benzine blijft tw. 15 euro per maand.

Sterkte met de GS-en.
PS heb er zelf 3 gehad en denk er met weemoed aan terug. Wie weet ooit…..

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 februari 2006 05:55 PM
  [ # 44 ]

Met “inbouw kan niet” bedoeld men in jouw geval dat inbouw met G3 certificering niet mogelijk is. Iets dat voor GS/A’s niet van toepassing is. DIt zou in jouw geval betekenen dat de houderschapsbelasting bijzonder hoog zou worden. Maar inbouw was natuurlijk wel mogelijk! Dat is (vrijwel) altijd mogelijk.

In mijn geval betekende “inbouw kan niet” echt dat ze het niet konden of eigenlijk niet wilden.

Profiel  
 
Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 06-01-2005

- BX 19 TZS
Gepost: 02 februari 2006 06:27 PM
  [ # 45 ]

Mijn LPGS is inmiddels gereed en rijdende ... tevreden ben ik echter nog niet maar dat komt

a) omdat ik op LPG toch een beetje veel verbruik 1:7 (ipv 1:10 op benzine), dat moet dus nog even goed afgesteld worden.

b) de rdw heeft ‘t afgekeurd op wat papierlijke zaken, de oplossing met het waterreservoir vonden ze prima!

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook