2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
NGK Bougies
Gepost: 23 februari 2005 10:20 PM
  [ # 16 ]

Heb je ze al gevonden ?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 februari 2005 02:08 AM
  [ # 17 ]

Ze kunnen gewoon bij de autohandel in de buurt besteld worden. Was van plan dat morgen eigenlijk gelijk even te doen. Nu nog of iemand met een draaibank of een stapeltje veren van de juiste afmetingen en verschillende sterktes.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 25 februari 2005 02:08 AM
  [ # 18 ]
Blueduck schreef:

heb voor de ax originele bougies bij de dealer gehaald. zaten in n citroendoosje dus, maar er kwamen idd champoins uit de verpakking.

Hetzelfde verhaal met m’n Duc, ducati performance part…........zitten gewoon champions in de doosjes, heb ze ook vervangen door ngk’s waardoor ie veel beter stationair loopt en ze waren nog goedkoper ook Surprised

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 februari 2005 04:09 AM
  [ # 19 ]

Bij de AH hier bij mij in de buurt zijn de champions een bonus aanbieding deze week Wink

Ok, nu weer even serieus. Op de site van Technique Digital zag ik deze bougies staan, iemand ervaring met deze dingen? Meer power? maar ook zuiniger?
Ze zijn niet echt duur moet ik zeggen.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 februari 2005 06:05 PM
  [ # 20 ]

Ken ze niet. Moet zeggen dat ik die NGK B9HVX’en ook op aanraden van de CGAT man heb. Hij heeft al een hele tijd 440pk CX die zich zelf niet ogenblikkelijk opblaast, en hij is niet de enige die zee aan raadt.

Heb ze vandaag dus idd ook maar besteld. Iets in de richting van 12,- p. stuk. Goed te doen. Moet ik alleen nog even zorgen dat de motorolie geschikt is, en dan kunnen de eerste ringetjes in de wastegate tegen eind volgende week Smile/

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 26 februari 2005 02:47 PM
  [ # 21 ]

Ze lijken sterk op de Bosch super 4 vind ik en die zijn echt goed .
En die gebruik ik al jaren in m’n 22TRS start beter en geeft betere vonk op lage toerentallen= meer kracht onderin.
En ze lijken ook eindelooslang mee te gaan na 30000 km is er nog niets van slijtage aan te zien.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 26 februari 2005 11:26 PM
  [ # 22 ]
trxke schreef:

Ze lijken sterk op de Bosch super 4 vind ik en die zijn echt goed .
En die gebruik ik al jaren in m’n 22TRS start beter en geeft betere vonk op lage toerentallen= meer kracht onderin.
En ze lijken ook eindelooslang mee te gaan na 30000 km is er nog niets van slijtage aan te zien.

Alleen zijn de pootjes van de bosch toch allemaal even groot?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 februari 2005 02:04 AM
  [ # 23 ]
trxke schreef:

Ze lijken sterk op de Bosch super 4 vind ik en die zijn echt goed .
En die gebruik ik al jaren in m’n 22TRS start beter en geeft betere vonk op lage toerentallen= meer kracht onderin.
En ze lijken ook eindelooslang mee te gaan na 30000 km is er nog niets van slijtage aan te zien.

Heb je ook een lager brandstofverbruik met die bougies of is het alleen meer power Confused:

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 februari 2005 04:52 PM
  [ # 24 ]
ZX1.4i schreef:
trxke schreef:

Ze lijken sterk op de Bosch super 4 vind ik en die zijn echt goed .
En die gebruik ik al jaren in m’n 22TRS start beter en geeft betere vonk op lage toerentallen= meer kracht onderin.
En ze lijken ook eindelooslang mee te gaan na 30000 km is er nog niets van slijtage aan te zien.

Heb je ook een lager brandstofverbruik met die bougies of is het alleen meer power Confused:

Theoretisch gezien zou hij alleen meer power hebben, je carb of je injectoren spuiten nog steeds evenveel brandstof in alleen is de verbranding effecienter. Misschien dat je in de praktijk dan wat voorzichtiger omgaat met je rechtervoet…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Gepost: 12 maart 2005 11:35 PM
  [ # 25 ]

@ZX1.4i
volgens mij geven ze een lager verbruik.

@Simpele Ziel

jep de grond electrode’s van de Bosch super4 zijn allemaal gelijk en niet af te stellen.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 19 maart 2005 03:48 PM
  [ # 26 ]

aangestoken door bougie vonk/virus

Door jullie enthousiasme over de NGK B9 HVX (sans-pareil & TRXke) dacht ik, die mot ik ook hebben. Ondertussen een zaterdagochtend verbeld en vergoogeld maar nog steeds geen stapje verder tot het bezit van bovenstaande bougies. Wel ben ik erachter gekomen dat hij eruit gaat/is en vervangen gaat worden voor dit: REPLACED BY 5687 / BR9HIX

http://ngk.com/more_info.asp?AAIA=&pid=10087

Ik heb twee vragen: Kan ik die BR9HIX straffeloos gebruiken?
Of bij welke winkel kan ik ze nog wel bestellen de B9HVX? (de 6 die ik gebeld heb, hadden denk ik allemaal dezelfde leverancier, zij konden me niet helpen.)
Oja, k ben ook in het gelukkige bezit van een cx 2.5 gti turbo (1)
Alvast bedankt voor de feedback!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 maart 2005 04:06 PM
  [ # 27 ]

Heb ze besteld bij Rijsbergen in Leiden. Goed bedrijf, iets van 12,- p. stuk ofzo. http://www.rijsbergen.nl heb ze ook voor iets goedkoper gezien bij een paar online scooter onderdelen verkopers.

Ik heb het vermoeden dat het nieuwe type bougies, als het aan dezelfde warmte specificaties voldoet geen probleem zal zijn, maar is zowiezo een kwestie van uitproberen.

Een ding, je moet ze openbuigen tot 0.8mm ipv de standaard 0.6mm, anders rijdt het beroerd (met dank aan TRXke). Het staat zelfs in het officiele citroen boekje, heb ik sindsdien bij Le Garage gezien.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 19 maart 2005 09:59 PM
  [ # 28 ]

ik heb ze bestelt bij de automaterialen zaak waar ik gewoonlijk ga .
de dag nadien heb ik ze gaan afhalen iets van een 11 euro het stuk.
is wel al enkele maanden geleden maar vond ze ook niet terug toen op ngk.com er werd toen ook iets vervangend voorgesteld.
op enkel site’s kan je ze bestellen :

http://www.motodepot.com/street/engine/ngk/ngk_special.html

http://www.spark-plugs.co.uk/pages/pricing/

http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php/cPath/154_155/products_id/563?osCsid=747780c2b08e6a2e242f1f02708c6295

bovenstaande link is in Nederland dus dat moet zeker te doen zijn.

de BR9HIX ken ik niet maar ik vermoed dat deze wel de zelfde eigenschappen heeft de warmte graad is allesinds al het zelfde

succes

ps: laat eens weten als je ze gevonden hebt en wat je merkt van verschil aan de motor.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 19 maart 2005 10:34 PM
  [ # 29 ]

Ik heb de bougies zojuist online besteld.
Als ik ze geplaatst heb laat ik het weten of ik verandering merk.
Momenteel heb ik niet echt klachten over hoe de motor loopt maar…..
Volgens mij wordt de motor stationair iets onrustiger als het onder de 4 a 5 graden Celsius is, of als het zoals gisteravond mistig is.
Ook heb ik gemerkt dat als de motor in zijn vijf iets onder de 2500 toeren draait (ong 110 km/u ofzo) de motor wat schokkerig kan reageren. Ik heb echter nog niet een patroon kunnen ontdekken. Het kan ook zijn dat de motor gewoon aan zijn beurt toe is, (eind van deze maand gepland)
Wederom bedankt jullie, ps ik volg jullie discussies met veel aandacht, ik leer een hoop.

Profiel  
 
Gepost: 19 maart 2005 10:48 PM
  [ # 30 ]

vergeet de “gap”  van de NGK’s niet af te stellen op 0.8 mm.

hmm op 2500 toeren schokkerig reageren , is dit als je dan gas geeft ?

de mijne doet probleemloos 70 in vijfde loopt dan iets van een 1500 toeren.

kijk eens de bougiekabels na die kunnen wel eens problemen geven bij vochtig weer

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook