3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
NGK Bougies
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 20 maart 2005 12:02 AM
  [ # 31 ]

Ja ik had gelezen dat de gap naar 0,8 moest, ik ben niet zo van de fijne motoriek maar met wat beleid zal het wel lukken. Wat dat schokkerige van de motor betreft is het eigenlijk te weinig gebeurd om er iets nuttigs van te zeggen. Het is volgens mij niet specifiek als ik gas geef.  Ik heb nu iets meer dan 1000 km met de auto gereden en het is misschien 3x gebeurt. Te weinig om een patroon te zien. In principe loopt de motor goed ook als hij laag in zijn toeren in een hoge versnelling zit. Ik denk inderdaad dat het iets met vochtige en/of erg koude lucht te maken moet hebben. De bougiekabels zou inderdaad goed kunnen. Ik ga op de omstandigheden letten.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 maart 2005 12:07 AM
  [ # 32 ]

Als het idd voorkomt bij vochitg weer dan verdenk ik meteen de bougiedoppen…De scooters hadden er ook erg veel last van de afgelopen dagen…Daar merk je het veel sneller omdat je maar 1 cilinder hebt. Een goede (rubberen en waterdichte) bougiedop scheelt een hoop…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 31 maart 2005 11:16 PM
  [ # 33 ]

Dinsdagavond naar Amsterdam gereden en na ongeveer 40/50 km stotterde de motor wat. het gebeurde eigenlijk op het moment dat ik ong 110 km / (2500rpm) reed in zijn vijf en het gas langzaam los liet. Het lijkt op dat moment of de motor op 3 poten loopt, vermogen valt iets weg, het geluid is een octaaf lager, de turbodruk valt weg. Dit gaat in een splitsecond, terugschakelen naar vier of gas geven en de turbo bouwt weer druk op en ze gaat weer alsof er niets gebeurt. De verdere rit nergens last van.

Gisteravond de bougies B9HVX afgesteld op 0,8, vandaag ze geplaatst in cx gtiT1. Heb er nu 50 km mee gereden.  Het lijkt inderdaad dat de motor anders loopt, lijkt wat soepeler, niet wereldschokkend maar toch. De Turbo lijkt wat stabieler te reageren. Vandaag in elk geval geen schokkerigheid. Bevindingen zal ik posten.

Profiel  
 
Gepost: 01 april 2005 12:31 AM
  [ # 34 ]

ik heb iets gelijkaardigs gehad met de mijne maar de motor geraakte toen niet verder dan 3000 t/min en de turbodruk bouwde niet op.
ik heb toen vanalles gedaan zoals de vliegwielsensoren en de onderdruksensor vervangen zonder resultaat.
compressie ook gemeten , was niets mis mee .
dan nieuwe bougiekabels erop en toen was het probleem opgelost.
nogthans draaide de motor stationair goed met die oude kabels.


hopelijk is het opgelost met de NGK’s.
wat zat er eigenlijk in van bougie’s en wat was de staat en de kleur ?
kleurverschillen onderling ?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 01 april 2005 11:07 PM
  [ # 35 ]

De oude bougies waren de Eyquem 755x.  Amper kleurverschillen onderling, de randen iets zwart geroet maar de elektrodes zijn rood/bruin van kleur. De bougies zien er op zich nog goed uit.
Heb jij nog specifieke aanpassingen aan de kabels gedaan?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 april 2005 11:09 PM
  [ # 36 ]

Dat vind ik ook wel een interessant onderwerp waar ik me nog niet in verdiept heb. Ik vraag mij af of het de moeite waard is om “speciale” bougiekabels te gebruiken… ik heb eigenlijk nog nooit iemand gesproken die er ervaring mee heeft. Van die lichtgevende uit Orange County Choppers lijken me eigenlijk best cool Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 01 april 2005 11:16 PM
  [ # 37 ]

In de HIFI wereld zeggen ze dat je installatie zo sterk is als de zwakste schakel (bv bekabeling). Kan me ook voorstellen dat dat ook zo is voor je ontsteking enzo…

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 april 2005 11:23 PM
  [ # 38 ]

Ja ik kan me daar ook wel wat bij voorstellen, maar ik vraag me een beetje af waar je dat dan in terug ziet… verbruik, vermogen, regelmatig lopen, emissies, dat soort dingen? Misschien dat een van die hardcore tuners zoals vortex of die jongen met die saxo 16v turbo er iets over weet… waar hangen die ook alweer uit?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 01 april 2005 11:45 PM
  [ # 39 ]

Pfoe, voordat ik echt domme dingen ga zeggen, gevoelsmatig kan ik mij voorstellen dat het op al die dingen invloed heeft. Ik heb echter te weinig technische kennis omdat ook te bewijzen. Net zoals met de NGK bougies, ik merk verandering, voor me gevoel loopt de motor “beter” maar of het ook echt zo is? Misschien inderdaad een beetje placebo effect.
Wat betreft de tuners -ik heb geen idee- zwerven zij ook op dit forum?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 april 2005 11:49 PM
  [ # 40 ]

Af en toe te vinden hier ja, ik zal eens een keer weer pb’en. Ik krijg de indruk dat de NGK’s wel goed doen, maar ik heb ook al horen zeggen dat ze niet nodig zijn totdat je de turbodruk hebt opgeschroefd… maar ik krijg vooral de indruk dat mijn verbruik een stuk beter is geworden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 01 april 2005 11:56 PM
  [ # 41 ]

Nu ja, dat verbruik is op zich al een aardige opsteker toch. Maar heb jij nog last van het onregelmatige lopen/inhouden van je motor of is ie al los gekomen?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 april 2005 11:58 PM
  [ # 42 ]

Hij is al een stuk losser… scheelt al zoveel dat ik pas over 2000km eens ga kijken of het ergens anders aan ligt, behalve een nieuwe pijp van intercooler naar inlaat spruitstuk, want daar zit allemaal isolatietape op en dat vind ik maar niets… kan best 4000km duren voordat ie echt goed losgedraaid is schijnt. Dus, dat eerst even, en die pijp. In de tussentijd even een wastegate deksel bemachtigen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 02 april 2005 03:53 PM
  [ # 43 ]

ik heb de originele bougiekabels van Citroën gemonteerd maar de kwaliteit is precies wel merkbaar beter dan de rode die erop zaten.
ze bestaan ook in het namaak circuit en dan kosten ze maar de helft maar ik wilde zeker zijn dat ik de juiste kwaliteit had om uit te sluiten dat de fout in de bougiekabels zat heb ik niet geexperimenteert met ander kabels.

ik heb wel al eens een verhaal gehoort van een XM v6(12v) die met de 24v kabels 1 liter op 100 km minder verbruikte en dat had volgens de garagist te maken met de geringere weerstand van de 24 v kabels.

mijn T1 doet het met de NGK’s merkelijk beter vooral merk ik het aan het starten nu start hij door gewoon de sleutel om te draaien en vroeger moest je wat spelen met het gaspedaal om hem aan de praat te krijgen.
op lage toeren ie hij precies iets wakkerder.
het verbruik lijkt iets minder te zijn.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 12 april 2005 10:35 PM
  [ # 44 ]

Hoe kom ik er achter wat zo’n superbougie voor mijn BX kan zijn? Op de site van NGK toont ie alleen het standaard type.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Gepost: 12 april 2005 11:56 PM
  [ # 45 ]

Je kan mischien eens bij Bosch achter de super4 informeren voor je BX waarschijnlijk zijn die er wel voor een 1900.

Wat betreft de NGK HVX zal je aan de hand van de voor geschreven bougie’s naargelang de warmtegraad en afmetingen moeten uitzoeken of er een HVX variant verkrijgbaar is de uitkomst is dan uit te proberen op eigen risico zoals op de verschillende bougie site’s word geschreven.
De kans op motor beschadiging door niet voor geschreven bougie’s is volgens mij erg klein zolang je dezelfde afmetingen hebt en dat de bougie niet warmer is , kouder is nooit gevaarlijk en meestal beter bij de zwaarder belaste motoren.

Wat is eigenlijk de voorgeschreven NGK ?
Dan kan ik eens kijken ben zelf eigenlijk wel nieuwsgierig of er iets te vinden is Laughing

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook