1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Powerdisc
Gepost: 17 februari 2005 10:34 PM

Enkele jaren geleden op Citromobile zag ik voor het eerst speciale remschijven voor de CX op de stand van CXbasis.
Eigenlijk nooit bij stil gestaan om deze aan te kopen en te monteren op mijn cx’n.
Maar nu met de GTI Turbo en de snelheden dat je daar met doet is het wel mooi meegenomen om de remmen eens extra te voorzien.
Nu zijn de schijven hiervan nog niet aan vervanging toe (22000km na restoratie)maar als deze echt zo veel beter zouden zijn dan ben ik dit wel van plan.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet van?

http://www.cxbasis.de/cx_basis_2003/de/ersatzteile/neue_produkte.html

Greetz,

TRX

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 17 februari 2005 10:54 PM
  [ # 1 ]
ZX-Cruiser schreef:

Heb zelf geboord/gegroeft

LEVENSGEVAARLIJK Exclamation
Ze gaan vroeg of laat scheuren

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 17 februari 2005 11:01 PM
  [ # 2 ]

Ik kan het ff niet zo snel vinden, maar ik heb er pas een stuk over gelezen…. De structuur word anders en maakt de schijf op het geboorde stuk anders…...... hij zou zelfs kunnen breken Shocked

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 17 februari 2005 11:09 PM
  [ # 3 ]

Waar staat dat??  en wat noem je extreem?

Ik hoop alleen niet dat je een noodstop voor mij hoeft te maken…..
Dan kan ik beter een stapje opzij doen!


Wat is er nou belangrijk aan je auto behalve de kachel? Wink
The Fucking Brakes! ze zijn het verschil tussen nét dood en nét niet!

Klinkt misschien allemaal wat overdreven maar aan “als” en “of” heb je niks!

Remmen moeten ze!

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 februari 2005 11:22 PM
  [ # 4 ]

@TRXke

Ik heb er geen ervaring mee, maar ben wel zeer geintereseerd in je bevindingen. Ik weet dat die brekende schijven dingen zijn die op CGAT al een aantal keer gebeurd zijn, maar of deze schiijven nu de oplossing zijn, weet ik niet maar ik kom er wel graag achter.

Ik was eigenlijk aan het denken om het wat grootser aan te pakken, maar waarschijnlijk moet ik dan de TRX wielen gedag zeggen, want anders zal het allemaal niet passen denk ik.

Ik gooi wel een balletje op op CX-L kijken wat men vindt dat de beste oplossing is voor remverbetering.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 17 februari 2005 11:33 PM
  [ # 5 ]

Heb ze onder onze cx gemonteerd een 5dkm geleden, en moet zeggen dat ik niet echt veel verschil merk. Het is natuurlijk wel zo dat een hp citroen zowiezo al niet echt slecht remt.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 18 februari 2005 12:12 AM
  [ # 6 ]

@ rene van maren, ik denk dat dat scheuren van geboorde schijven allemaal wel losloopt, alle gerenomeerde merken hebben geboorde/gegroiefde schijven in hun gamma en dat zal niet zijn omdat ze breken.

Als je ze zelf gaat boren zal het een ander verhaal worden, maar daarom heten wij ook geen Brembo.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 18 februari 2005 12:15 AM
  [ # 7 ]
ZX-Cruiser schreef:

Heb zelf geboord/gegroeft

Hier doel ik op!
Zelf boren :neenee

 

Profiel  
 
Gepost: 18 februari 2005 12:16 AM
  [ # 8 ]

@sans-pareil

In de TRX wielen is wel ruimte voor grotere remmen omdat deze ergens tussen 15 en 16 duim zitten en de standaard velgen op een cx maar 14 duim zijn .
Maar in de praktijk zie ik dat niet echt zitten omdat de remklauw en fusee één geheel zijn en enkel het buitenste deel demontabel is .
Dus dan moet je de gehele voorophanging aan de wielzijde gaan vervangen als dit in een kit in de handel verkrijgbaar is zie ik hier geen probleem in maar voor zover ik weet is dit niet verkrijgbaar.

@jeroentje

Dus jij hebt op je cx zo’n schijven en je merkt niet echt verschil
dat bevestigt mijn vermoeden dat het niet de moeite is om de schijven te verwisselen met de power disc.
En de prijs ligt ook al een stuk hoger dus ...

Wat ik op mijn prestige ‘77 gedaan heb is de remservo vervangen door één van een GTi Turbo en dat merk je onmiddelijk , er is veel meer remkracht nu dan vroeger + dat er nu ook een remdrukbegrenzer in de servo zit.

@ZX-Cruiser

Zelf geboorde schijven dat lijkt me ook gevaarlijk , maja als je ze niet overbelast zoals die van op de kimble site zat dat wel meevallen denk ik.


Greetz,
TRX

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 18 februari 2005 12:20 AM
  [ # 9 ]
trxke schreef:

Wat ik op mijn prestige ‘77 gedaan heb is de remservo vervangen door één van een GTi Turbo en dat merk je onmiddelijk , er is veel meer remkracht nu dan vroeger + dat er nu ook een remdrukbegrenzer in de servo zit.

:listen Kijk, dát is nou wel weer handig!  Meer power op je remmen

 

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 18 februari 2005 12:22 AM
  [ # 10 ]

Heb de schijven op citrorama in duitsland gekocht voor een heel stuk minder dan de normale remschijven bij de plaatselijke automaterialen boer. Heb ze daarom aangeschaft. Hou ebay eens in de gaten daar heb ik ze voor erg weinig voorbij zien komen. Heb trouwens in dezelfde periode alle bollen vernieuwd en nieuwe michelins eronder gezet. Ik denk dat dat meer uit maakt dan powerdiscs.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 18 februari 2005 12:28 AM
  [ # 11 ]

Je remweg wordt niet veel korter, maar voor noodstops op hogere snelheden zijn ze wel aan te raden. Ze kunnen een veel hogere temperatuur aan en de kans dat ze vastslaan is veel kleiner.
Zelf gaten boren in schijven is inderdaad geen optie aangezien de schijven bij iets “minder lagere” temperaturen zullen gaan barsten/scheuren. De foto’s die getoond werden waren overigeens geen zelfgeboorde schijven, maar fabrieksgeboorde schijven die extreem hoge temperaturen voor hun kiezen hebben gehad (circuit).

Die gaten en sleuven zijn uiteraard voor een betere koeling.
Wat ik niet op de foto kan zien is of het geventileerde schijven zijn zoals de BX16V o.a. heeft. Dit remt wel beter en wordt ook veel minder snel warm. Des te hoger de snelheid des te groter de koeling.

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 18 februari 2005 12:33 AM
  [ # 12 ]

Heb ook bij verschillende stops vanaf 200 geen verschil gemerkt.
Denk dan ook dat de powerdiscs een goedkope oplossing zijn voor echte race remmerij waar dus ook aangepaste remblokken voor nodig zijn.
(denk aan keramische schijven die pas beginnen te remmen als ze op temp zijn.)


Edit:

Zijn net als de org schijven geventileerd.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 februari 2005 02:08 AM
  [ # 13 ]

Nouja, de consensus hier en CX-L is dus dat het geen zoden aan de dijk zet dat soort dingen. Nog een opmerking die wel zinvol was was dat CX remmen prima in staat zijn de wielen te blokkeren, dus eigenlijk zou je met andere banden moeten beginnen. Daar zit wel wat in. Dus ik houd het voorlopig bij de standaard schijven en ABS inbouwen.

Zo schiet m’n lijstje lekker op.moet ik zeggen Smile. Als het nu nog even gauw 1 maart wordt.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 18 februari 2005 02:19 AM
  [ # 14 ]
sans-pareil schreef:

Nouja, de consensus hier en CX-L is dus dat het geen zoden aan de dijk zet dat soort dingen. Nog een opmerking die wel zinvol was was dat CX remmen prima in staat zijn de wielen te blokkeren, dus eigenlijk zou je met andere banden moeten beginnen. Daar zit wel wat in. Dus ik houd het voorlopig bij de standaard schijven en ABS inbouwen.

Zo schiet m’n lijstje lekker op.moet ik zeggen Smile. Als het nu nog even gauw 1 maart wordt.

Blokkeren is een slechte vertraging Wink
Het probleem is dat als je em net niet laat blokkeren je een hele hoge wrijving hebt, wat natuurlijk veel energie in de vorm van warmte aan de schijf en je blokken afgeeft.
Voor het echte remwerk zijn goede blokken (hogere hittebestendigheid) en goed koelen schijven nodig. Als een CX geventileerde schijven heeft, kun je inderdaad beter met de banden beginnen. Waardoor ze minder snel zullen blokkeren en verder natuurlijk de blokken die op hogere temperaturen ook goed remmen. Te hoge waardes zorgen voor slechtere prestaties op koudere temperaturen.

kortom; Geen schijven wisselen, maar banden en remblokken Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 februari 2005 01:37 PM
  [ # 15 ]

Ik weet dat blokkeren een slechte vertraging is, maar het feit dat het met een CX vrij makkelijk is je wielen te blokkeren geeft aan dat de banden idd het zwakke punt zijn in het systeem, en niet de schijven. Maakt wel een steeds sterker argument voor ABS. toch maar eens de onderdelen daarvoor gaan sprokkellen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook