Pluriel 2005
imacblue
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 20-02-2005

Gepost: 20 februari 2005 04:04 AM

Mijn echtgenote haar nieuwe auto is een Pluriel.
Fijne (en pittige) motor, versnellingsbak, elektrische stuurbekrachtiging, stoelen, enz…
Iets plastiekeriger afgewerkt dan mijn Picasso, (maar dat is dan ook een prachtwagen).
Zeer tevreden over her rijden met de Pluriel.

Echter twee storende zaken.
Het probleem met de originele radio-cd speler die na het afzetten van het contact steeds terug naar “track 1” gaat.

En wat vooral stoort is het krakende dak. Het dak maakt ter hoogte van de voorruit-stijl een schurend-krakend lawaai dat haast permanent aanwezig is. Zelfs op mooie vlakke weg.
Insmeren van de “rubbers” met siliconen helpt niet.
Bij open dak is het geluid niet aanwezig.

De Pluriel moet volgende week binnen voor zijn eerste nazicht. Nieuwsgierig of men dit gaat oplossen.

Apple: They innovate, again and again and again.’

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 21 februari 2005 12:43 PM
  [ # 1 ]

Re: Pluriel 2005

imacblue schreef:

.....
Echter twee storende zaken.
Het probleem met de originele radio-cd speler die na het afzetten van het contact steeds terug naar “track 1” gaat.
....

Dan gaan je opgeslagen zenders waarschijnlijk ook steeds weg!????
Is een kwestie van de draden omdraaien! De constante stroom loop nu niet direkt naar de radio waardoor het geheugen niet gevoed wordt. Dit kunnen ze waarschijnlijk bij de dealer zo voor je oplossen!!

Leuke wagen trouwens zo’n pluriel, veel plezier er mee!

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 31 maart 2005 12:47 AM
  [ # 2 ]

C3 pluriel

Cabrio rijden heeft altijd risico met zich meegebracht…vooral daken zijn daar boosdoener van.


Heb vandaag ook in Citroen pruriel gereden en inderdaad bij de 120/ 140 begint dak beetje te suisen….maja is ook meer vrijetijdsauto…en waarom snel als het ook rustig kan…

Oude tijden herleven in de pruriel….net als vroeger de eend…dat waren pas daken Razz

Dan is het dak van de pluriel al vele malen beter…

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
imacblue
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 20-02-2005

Gepost: 10 april 2005 03:39 AM
  [ # 3 ]

De problematiek met de originele Citroën radio/CD speler.

De originele radio/CD speler is niet goedkoop. Voor de prijs krijg je elders beters maar ja…

Omdat de CD speler telkens na het afzetten van het contact zijn geheugen kwijt is en de dealer mij niet kon helpen schreef ik naar Citroën België.

Het antwoord: ...
Bij de Citroën Pluriel is er geen “permanente plus” aanwezig achter het dashboard. Die maakt een aantal functies mogelijk die in het Eprom geheugen worden opgeslagen.
Om een eventuele kortsluiting te voorkomen, bijvoorbeeld bij regenval wanneer de auto in cabrio toestand is, werd deze niet in de Pluriel geïnstalleerd.
Bijgevolg bevestigen wij dat het toestel conform is.

Mijn bedenkingen:
Een draad weg laten om kortsluiting te voorkomen. Zouden ze dan niet beter alle draden weglaten? Of de auto zo ontwerpen dat er geen kortsluiting kan optreden bij regenval.
Als morgen de wielen er af vallen zal het ook wel conform zijn zeker? Zo heb je altijd gelijk.
Partij en rechter.

Maar positief is: de Pluriel is een droom van een wagen. Er is geen enkele kleine wagen waar ik mee gereden heb die zoveel plezierig rijdt.

Apple: They innovate, again and again and again.’

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 12 april 2005 09:49 PM
  [ # 4 ]

Wat zijn jou ervaringen met d epluriel van je vrouw?

Ik heb er paar weken terug zelf in gereden maar ik met een lenge van zoon ruim 190 vond het niet al te prettig Sad

stoel op achterste stand ....spiegel in het midden was zwaar irritant..

of is het dan toch echt vrouwenautotjuh en wij mannen moeten dan toch maar over op grotere citroen

((Cabrio rijden heeft altijd risico met zich meegebracht…vooral daken zijn daar boosdoener van.


Heb vandaag ook in Citroen pruriel gereden en inderdaad bij de 120/ 140 begint dak beetje te suisen….maja is ook meer vrijetijdsauto…en waarom snel als het ook rustig kan…

Oude tijden herleven in de pruriel….net als vroeger de eend…dat waren pas daken

Dan is het dak van de pluriel al vele malen beter…))

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
bibberlam
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 01-11-2005

Gepost: 01 november 2005 08:18 PM
  [ # 5 ]

wij hebben hier thuis ook een pluriel staan, zei het één van het jaar 2003 (als ik me niet vergis). met de radio is niets mis! speelt steeds mooi verder bij de laatste track, na aanzetten van het contact.
het enige minpuntje is dat de cd-speler een passage kan wippen als je bij een gewone snelheid over de vlaamse als onkruid uit de grond gerezen verkeersdrempels rijdt… dit is niet leuk.

in ieder geval hebben we met dit model enorm veel problemen gehad met het dak… de aansluiting van de bogen met de voorruit was nooit dicht, het druppelde water binnen.

nu is dit gelukkig allemaal verholpen, na drie zware garage-beurten en nog wat oplap werk. alles netjes binnen garantie, maar toch vervelend….

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 01 november 2005 09:22 PM
  [ # 6 ]

Ik zou zeggen, trek zelf even een draadje en je bent van het probleem af. Als het een radio is die niet veer vermogen trekt, dan kan je hem zelfs van b.v. van de sigarettenaansteker af halen.

Succes!

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 02 november 2005 01:23 AM
  [ # 7 ]

ho ho…

dat kan niet en dat zal veel (meer) problemen geven.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 november 2005 03:13 AM
  [ # 8 ]
oldenhage schreef:

ho ho…

dat kan niet en dat zal veel (meer) problemen geven.

Zou je mij dat uit kunnen leggen?
Waarom zouden diverse aparaten wel op normale wijze gebruik kunnen maken van de aanstekerplug en de radio niet?
Zelf ben ik er overigens voorstander van om een kabel rechtstreeks vanaf de accu te trekken met een zwevende zekering er tussen.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 02 november 2005 12:33 PM
  [ # 9 ]

omdat we het hier hebben over een fabrieksradio, die werkt anders dan een “normale” radio. Zomaar een draad er bij leggen met daarop continu spanning zou als gevolg kunnen hebben dat je alle computers in het netwerkt continu voedt. Ze zouden dan niet meer in de “slaapstand” gaan.

het geval hierboven geschets, dus de radio die terug gaat naar de eerste track, moet volgens mij gewoon even terug naar de dealer.

De andere bezitter van de Pluriel geeft aan dat het bij hem niet zo is. dus zou de radio niet goed zijn.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook