2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Lomax vs. 2cv
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 21 februari 2005 02:28 AM
  [ # 16 ]
SAMBXSPORT schreef:

Hij had beloofd om em volledig te restaureren. De dag dat ie em kwam ophalen zat ik daar, een jongeman van 20, uren aan een stuk te huilen als een kleuter. Koper was er, auto werd opgeladen op de trailer en toen zei ie doodleuk dat het niet doorging, hij ging er een pick-up van maken. Ik kon die vent wel verrot slaan Evil or Very Mad

Lekker makkelijk. Als je wilt dat je dyane bewaard blijft moet je er ZELF de energie en het geld in steken om hem te restaureren. ALs je hem verkoopt is het aan de verkoper wat ie ermee doet. Beetje kinderachtige reactie. Jammer dan….

Net als dat verhaal indertijd met je BX Sport… Je mag je wel in je handen wrijven met de huidige eigenaar. Ik kan me nog goed herinneren dat je dreigde op BXNL hem voor de rally cross te verkopen.

SAMBXSPORT schreef:


Is zo’n volkje zonder gevoel, nieuwe eigenaar heeft trouwens ook een Burton. Ik wil niet veralgemenen, maar er zitten smeerlapjes bij. Zelfde als zo’n vent die een Lomax koopt en er een BMW motor inflikkert omdat zo’n eendblokje toch wel veel te traag is in een 300-kilo wegende auto

Ja EN? Ben jij soms van de originaliteits gestapo?? Wat is er mis mee om in een Lomax een BMW motor te zetten? Prachtig project lijkt me.

SAMBXSPORT schreef:


Nee, dank u, niet mijn soort mensen, geef mij maar de doorsnee A-type rijder die zich geen bal aantrekt van welke kledij ie die dag draagt en zichzelf afvraagt of al z’n chroom nog wel heftig genoeg blinkt om genoeg aandacht te krijgen van de andere clubleden.

Sjonge wat ben jij veroordelend. Ik zou maar eens bij mij zelf te rade gaan ipv andere mensen zo te veroordelen.

Gr,
Marten Postma (die zich onderhand ook mag rekenen tot het clubje verbouwers Evil or Very Mad )

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 21 februari 2005 02:40 AM
  [ # 17 ]

@ Punky

Mag ik even mijn mening verkondigen ja?  Wink Ik heb zelf al verschillende keren met een Lomax 424 meegereden, geweldige auto, 100% genieten. Ik wilde gewoon even ingaan tegen de hype van het hele kit car gebeuren, vooral in Nederland. Het feit dat er bij jullie in NL gespecialiseerde bedrijven zijn, clubs, organisaties, forums, meetings, meer bekendheid buiten de Citroënwereld ... al die dingen samen maken het meer aantrekkelijk voor mensen die nog nooit met een Citroën en/of 2cv gereden hebben om zich een kit car aan te schaffen. In sommige gevallen zijn dat mensen met genoeg geld, mensen die niet op een eurootje meer of minder moeten zien, als ze voor die kit car een goede 2cv of Dyane moeten kopen/slopen is dat voor hen meestal geen enkel probleem en het doet hen niks, als ze hun kit car maar op tijd voor de deur hebben staan. Op die manier gaan er goede auto’s verloren. In geval van een rot hok dat zowiezo de sloop op zou gaan, geen enkel probleem, ideale manier om er nog iets leuk van te maken!

Wat die Burton demper betreft, proficiat! Ik heb in Zwitserland op de Icccr een Burton es flink horen doortrekken, ‘zalig’ geluid Smile

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 21 februari 2005 02:47 AM
  [ # 18 ]

Moet je net zoals ik doen, werken werken en nog eens werken. Dan kun je ook meer dingen doen Wink
“Zelfs” Als Belg Razz

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 21 februari 2005 03:11 AM
  [ # 19 ]
mpostma schreef:

Lekker makkelijk. Als je wilt dat je dyane bewaard blijft moet je er ZELF de energie en het geld in steken om hem te restaureren. ALs je hem verkoopt is het aan de verkoper wat ie ermee doet. Beetje kinderachtige reactie. Jammer dan….

Helemaal niet, situatie: plaatsgebrek en zelf de middelen niet om te lassen. Koper had beloofd om hem volledig te restaureren, vond ik enorm spijtig dat hij er dan zomaar een pick-up van gaat maken omdat dat minder werk was voor hem.

mpostma schreef:

Net als dat verhaal indertijd met je BX Sport… Je mag je wel in je handen wrijven met de huidige eigenaar. Ik kan me nog goed herinneren dat je dreigde op BXNL hem voor de rally cross te verkopen.

Ik woon in België, mensen kennen de BX SPORT hier niet en er is dus gewoon geen markt voor, heb genoeg mensen gecontacteerd binnen de belgische Citroënclubs, niemand die interesse had. Enige manier om er vanaf te geraken was de slijptol nemen, verkopen aan een vriend die hem zou gebruiken voor rallycross of verkopen voor restauratie ... uiteraard wilde ik de eerste twee situaties vermijden.

mpostma schreef:

Sjonge wat ben jij veroordelend. Ik zou maar eens bij mij zelf te rade gaan ipv andere mensen zo te veroordelen.

Oh, ik hoef helemaal niet bij mezelf te raden gaan. Tuurlijk was ik in mijn vorige post zeer veroordelend en heb ik een groot deel van de kit car eigenaars ten onrechte veroordeelt, maar is dat niet hetzelfde als de manier waarop veel Citroënrijders praten over Volkswagen-eigenaars en mensen die met een Opel Manta rijden? Tuurlijk wel, maar dat is niet erg want daarmee veroordeel je mensen buiten je eigen leefwereld, mensen die niet in het Citroënwereldje bekend zijn en dus niet kunnen reageren op wat je over hen zegt. Komt er dus op neer dat ik niet veroordelend mag praten over sommige mensen uit de Citroënwereld maar wel alle remmen los mag gooien als het over Golfjes en Manta’s gaat.

Wat jouw Turbo D12 project betreft, prachtig gewoon, kan ik alleen maar bewondering voor tonen. Heeft natuurlijk ook niks met kant en klare bouwpakketjes te maken.

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 21 februari 2005 03:18 AM
  [ # 20 ]
WYD schreef:

Moet je net zoals ik doen, werken werken en nog eens werken. Dan kun je ook meer dingen doen Wink
“Zelfs” Als Belg Razz

Hehe, ben aan het werken voor een degelijke fiets (Cannondale Bad Boy Ultra) waarmee ik elke dag kan gaan werken, anders moet ik elke dag met de BX gaan werken. Ik denk nogal aan ‘t milieu en ik hou gewoon enorm veel van fietsen Wink  Ieder z’n prioriteiten Very Happy

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 21 februari 2005 03:30 AM
  [ # 21 ]

En mij hoor je niet klagen over een Manta, aangezien ik mijn broer zelfs help met het restaureren van een opel A-Manta uit 1978 + een engine swap Wink

En al die uitspraken zijn meer voor de lol als dat ze gegrond zijn. Gewoon altijd met een korrelzout nemen. Het valt hier juist nog reuze mee. Ik ken fanatiekere auto-forums Very Happy

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 21 februari 2005 03:33 AM
  [ # 22 ]
WYD schreef:

En mij hoor je niet klagen over een Manta, aangezien ik mijn broer zelfs help met het restaureren van een opel A-Manta uit 1978 + een engine swap Wink

Ow, das leuk, wat voor blok komt erin? Astra of Kadett GSI of iets ouder?

Wink

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 21 februari 2005 03:34 AM
  [ # 23 ]

dat loont niet echt.
Er waren eigenlijk maar 2 echte keuzes. De meest voor de hand liggende genomen, namelijk een 2.4i omega blok
injectie er af en 45mm webers er op Wink

Andere keuze was trouwens een 2.0t blok uit een calibra, maar die zijn erg prijzig.

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 21 februari 2005 03:37 AM
  [ # 24 ]
WYD schreef:

dat loont niet echt.
Er waren eigenlijk maar 2 echte keuzes. De meest voor de hand liggende genomen, namelijk een 2.4i omega blok
injectie er af en 45mm webers er op Wink

Andere keuze was trouwens een 2.0t blok uit een calibra, maar die zijn erg prijzig.

Het zwaardere werk dus, ERG leuk!  Wink

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 21 februari 2005 03:37 PM
  [ # 25 ]

On topic:

Ik kwam vanochtend nog een mooie rode Burton tegen met cremekleurige kap.

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 21 februari 2005 07:30 PM
  [ # 26 ]

Ik als eenden eigenaar en liefhebben ga toch echt van mn eigen eend een pick-up maken….

Maar dat heeft een reden. Mijn eend zie ik als een fun-auto. Maakt me nix uit of ie wel of niet origineel is.
Met de eend van mn pa ligt dat anders. Was duurder in aanschaf enz. Die moet je zo laten vind ik. Dus geen andere bumpers zoals ik…
Mijn eend kan dat hebben….Pick-up-kont ook….Very Happy

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 21 februari 2005 08:51 PM
  [ # 27 ]

@SAMBXSPORT:

De meeste bouwers gebruiken rotte eenden en hebben alleen het kenteken nodig en wat losse onderdelen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook jammer vind als ze een oude goede eend slopen, maar over het algemeen gebreurt dit dus net. De kitcarbouwers willen een zo goedkoop mogelijke wagen en pakken het liever gelijk goed aan met een nieuw chassis dus. No Problemo dus.

En wat ik al zei dankzij de kitcarbouwers is er nog meer vraag naar onderdelen, iets wat de onderdelenmarkt weer ten goede komt. Wink

En verder is mijn eend een hobby wagen en heeft mijn vader een mehari als hobby wagen. Zelf rijden we dagelijks in andere merken. Ik in een opel vectra bijvoorbeeld. Hierdoor is het ook dat mijn eend meer troep krijgt dan eigenlijk praktisch nodig is, maar dat is net de hobby (denk aan 27mc, sportfilter, sportdemper, etc). Laughing

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 21 februari 2005 09:46 PM
  [ # 28 ]
SAMBXSPORT schreef:

Helemaal niet, situatie: plaatsgebrek en zelf de middelen niet om te lassen. Koper had beloofd om hem volledig te restaureren, vond ik enorm spijtig dat hij er dan zomaar een pick-up van gaat maken omdat dat minder werk was voor hem..

Och, als je het belangrijk vind moet je OF zelf de koe bij de horens vatten OF verkopen en niet zeuren. Als je denkt te kunnen selecteren op verkopers die hem gaan restaureren: stel een contract op met die voorwaarde en daag hem voor het gerecht als hij toch het lef heef niet te restaureren. Oh ja.. natuurlijk wens ik je dan nog veel succes met het vinden van een koper. Persoonlijkvind ik het jammer voor je dat de koper op zijn woord terug komt maar ik kan het hem niet kwalijk nemen. Restaureren is gewoon kostbaar en dan denk je wel 3 x na of je het werkelijk wilt doen. Het zijn zijn centen, niet de jouwe.

SAMBXSPORT schreef:

Ik woon in België, mensen kennen de BX SPORT hier niet en er is dus gewoon geen markt voor, heb genoeg mensen gecontacteerd binnen de belgische Citroënclubs, niemand die interesse had. Enige manier om er vanaf te geraken was de slijptol nemen, verkopen aan een vriend die hem zou gebruiken voor rallycross of verkopen voor restauratie ... uiteraard wilde ik de eerste twee situaties vermijden.

Wederom: of het heft in eigen handen nemen of niet piepen.. Jammer dat het allemaal zo buiten je eigen wil omgaat, maar ja… je moet je OF bij je lot neerleggen OF het ombuigen in je eigen richting.. anders jammer. Je zult met zo’n instelling nog veel meer te verwerken krijgen.

SAMBXSPORT schreef:

Oh, ik hoef helemaal niet bij mezelf te raden gaan. Tuurlijk was ik in mijn vorige post zeer veroordelend en heb ik een groot deel van de kit car eigenaars ten onrechte veroordeelt, maar is dat niet hetzelfde als de manier waarop veel Citroënrijders praten over Volkswagen-eigenaars en mensen die met een Opel Manta rijden?
.

HAha.. omdat anderen het doen bij niet Citroen rijders doen mag jij het ook doen? Als anderen in de sloot springen doe jij het ook? Sja, genoeg vrienden die in iets anders rondrijden dan een Citroen. Ze gaan hun gang maar, het maakt mij niet uit. Sterker nog. Hoe meer diversiteit hoe beter. 

Maar goed, ik vind het wel mooi geweest met deze discussie. Ik denk dat mijn punt wel duidelijk is en zo niet: pech gehad Very Happy

Gr,
Marten

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 21 februari 2005 11:56 PM
  [ # 29 ]
mpostma schreef:

Maar goed, ik vind het wel mooi geweest met deze discussie. Ik denk dat mijn punt wel duidelijk is en zo niet: pech gehad Very Happy

Gr,
Marten

Helemaal mee eens, Marten. Wink

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
citrofieltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 29-01-2005

Gepost: 04 maart 2005 08:59 PM
  [ # 30 ]

Bij ons thuis bouwen we een Burton (RAL 5002). Het voordeel van een Burton is vergeleken met een Lomax (Patron) is dat alles net wat beter past!

Kijk eens op: http://www.burton-duckie.tk
:coolrol

Hoezo lelijke eend…?

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook